Valve tvingas ta betalt för TF2-uppdateringar

Robot
Medlem
Valve tvingas ta betalt för TF2-uppdateringar

Tacka fahn att man har en PC med Steam istället! =P

Medlem

fan va dåligt


signatur

Trying is the first step towards failing

Inaktiv

äckligt dåligt.. tjänar inte microsoft tillräckligt?

Skrivet av Rullstol:

Tacka fahn att man har en PC med Steam istället! =P

hehe exakt. 'Take that console fanboys'! 8)


signatur
Medlem

Lite pyrt måste jag säga. Sånt här borde ju vara gratis, speciellt om man har guldmedlemskap, men även då måste man betala för t.ex. Red vs Blue episoder vad jag vet =/

Medlem

Uselt att de inte kan skriva bättre kod så de slipper uppdatera konstant med små uppdateringar. Tänk om de tvingades att skriva spel förr när det inte gick att patcha konsolspel över nätet. De kan se det som en straffavgift för sitt slarv.

Medlem

Riktigt dåligt. Måste ju bero på att uppdateringen för stor och överstrider gränsen som Microsoft satt gällande storlek, men vad de än beror på så är de oacceptabelt att ta betalt för en uppdatering som köparna har all rätt till att få gratis när dom köpt spelet.

Inaktiv

Jävlar 10 dollar! Jag kommer aldrig ha råd! Tacka gud att PC:n finns !

Medlem

Så äre med konsoller, microsoft är fan förjävliga.

Älskar Valve dock , de står mig varmt om hjärtat strax efter ID software.

Medlem

De patchar online spel då de inte bara behöver bug fixes utan även balance fixes.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Uselt att de inte kan skriva bättre kod så de slipper uppdatera konstant med små uppdateringar. Tänk om de tvingades att skriva spel förr när det inte gick att patcha konsolspel över nätet. De kan se det som en straffavgift för sitt slarv.

Njae, när det gäller TF2 har de större uppdateringar inte gällt buggfixar, utan istället tillägg av nytt innehåll. Vill nog hellre påstå att Valve sticker ut i mängden genom att hålla en generell hög kvalitetsnivå på sina släpp.

Inaktiv

@rullstol

Steam är fan ett virus. Skulle vara ok om det BARA var för spel UTAN all jävla msn kopierade skit.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Skönt att man har en kraftig PC då!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

@rullstol

Steam är fan ett virus. Skulle vara ok om det BARA var för spel UTAN all jävla msn kopierade skit.

haha håller med dig till 100%

Hade räckt med alla spel och möjlighet att köpa spel.

resten är bara trams.

Medlem

@darksny
Virus är att överdriva, de har ju lagt till dessa funktioner för att underlätta kommunikationen mellan personerna som spelar.

Medlem

Dåligt, Rent svineri...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av sasserdude:
Skrivet av darknshy:

@rullstol

Steam är fan ett virus. Skulle vara ok om det BARA var för spel UTAN all jävla msn kopierade skit.

haha håller med dig till 100%

Hade räckt med alla spel och möjlighet att köpa spel.

resten är bara trams.

Man är ju knappast tvingad att använda kompislistan eller chattfunktionen men det är väl bra för de som vill använda det. Jag använder det hela tiden till exempel.

Virus, det är däremot trams.

Medlem
Skrivet av darknshy:

@rullstol

Steam är fan ett virus. Skulle vara ok om det BARA var för spel UTAN all jävla msn kopierade skit.

Skrivet av sasserdude:
Skrivet av darknshy:

@rullstol

Steam är fan ett virus. Skulle vara ok om det BARA var för spel UTAN all jävla msn kopierade skit.

haha håller med dig till 100%

Hade räckt med alla spel och möjlighet att köpa spel.

resten är bara trams.

Ingen, precis INGEN, tvingar er att använda community sidorna. En onlinebutik, en serverbrowser och en gamebrowser är allt jag använder, och allt man behöver använda. Stör inte det minsta att resten finns där.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Uselt att de inte kan skriva bättre kod så de slipper uppdatera konstant med små uppdateringar. Tänk om de tvingades att skriva spel förr när det inte gick att patcha konsolspel över nätet. De kan se det som en straffavgift för sitt slarv.

För det första så fanns det buggiga spel förr med, men då fick man liksom ta det! För det andra så är det oerhört mkt mer kod nu. Samt utvecklarna pressas av på deadlines på ett helt annat sätt. Det är mer eller mindre omöjligt att skriva spel av den magnituden helt utan buggar.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av Kense:
Skrivet av mazk0:

Uselt att de inte kan skriva bättre kod så de slipper uppdatera konstant med små uppdateringar. Tänk om de tvingades att skriva spel förr när det inte gick att patcha konsolspel över nätet. De kan se det som en straffavgift för sitt slarv.

Njae, när det gäller TF2 har de större uppdateringar inte gällt buggfixar, utan istället tillägg av nytt innehåll. Vill nog hellre påstå att Valve sticker ut i mängden genom att hålla en generell hög kvalitetsnivå på sina släpp.

Håller med. Om något så står Valve verkligen ut när det gäller uppdateringar till TF2.
Är ständigt uppgraderat med nya patchar och updates, som ger spelarna en bättre upplevelse samt att folk fortsätter spela när man kan låsa upp nya vapen m.m.

Men visst, man tycker ju att företaget borde ha tänkt på allt innan dom släppte spelet. Men det är ju väldigt svårt att göra. Och jag ser hellre att dom släpper nya funktioner m.m till ett nuvarande spel, än att dom håller inne allt tills ett nytt spel i serien kommer 3år senare liksom.
Är ju som att klaga på Microsoft att dom inte borde släppt Windows XP utan alla buggar m.m. som gör att folk kan skapa virus. Är LITE svårt att tänka på ALLT som kan hända flera år i framtiden.

Men som sagt.. Valve är sjukt grymma på att uppdatera TF2. Sedan att det då blir automatiskt uppdaterat när man startar datorn genom Steam, så man slipper ladda med m.m.

Medlem

Vad jag vet är det bara NASA som har det närmaste man kan kommma när det gäller "buggfri" programvara. Och som mullet nämnde så blir spelen både större och mer komplicerade vilket gör det omöjligt att slöppa ett buggfritt spel när man har en deadline.

Medlem

Tråkigt för dom 20 personer som lirar aktivt TF2 på konsol.

Medlem

Microsoft kan suga ***


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Haha, kul å se hur alla avreagerar sig på just MS. Sony är minst lika pengakåta. Läs igenom nyheten igen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Konsolerna som är så billiga? /ironi

Medlem
Skrivet av darknshy:

@rullstol

Steam är fan ett virus. Skulle vara ok om det BARA var för spel UTAN all jävla msn kopierade skit.

Va??

Inaktiv

Gabe Newell <3 Fyfan vad jag gillar hans stil, hans tankar och tycken kring konsoller samt vad han har gjort för PC-gaming!

Medlem

Jag hade för mig att enbart Microsoft tog betalt?

Medlem
123
Skriv svar