Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

GTA IV dras in efter mord i Thailand

Medlem

Man kanske borde börja märka spelen med, är du psykiskt labil rekomenderas ej detta spel.

Det räcker bara med att 1 blir galen så får dom lida, fan vad händer om någon ser senaste filmen wanted tex och gör nått tokigt som i den, då skulle folk bara rulla med fingret vid huvudet o säga koko, o inget mer med den saken.

Medlem

Verkar som att svarsalternativ "Nej, påverkningen avgörs ändå av individens mentala välmående" vinner ganska överlägset.

Medlem
Skrivet av DJ_danne:

"I dag är det en taxichafför, men i morgon kan det vara en ägare till en spelaffär."

Påstår han att en ägare för en spelaffär är värd mer än en taxichafför?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

ni som jag vet att det är idividuellt hur man påverkas av våld i spel film osv.

Men!

det är inte udra på att spel kritiseras man kan tycka vad man vill men ju mer verklighets likt ett spel är ju lättare påverkas man negativt/våldsamt beroende på hur man är som individ, Se på Crysis när man stryper en Korean är ganksa verkliga ansikt drag osv. Även omd et är ett spel så är det inte mario direkt.

men ja menar döda nån sedan skylla på ett Spel är ju patetiskt kan man däremot bevisa att spel påverkar människor till vålds handlingar ja då är det en annan sak.
Men som denna kille gjort nu har jag ej läst artikeln men det är ju konstigt om man dödar nån sedan skyller på en specifik spel/Film det håller inte även om ROckstars spel är väldigt våldsamma

Medlem

Men han hade ju inte ens spelat det... Som framgår i artikeln....

Medlem
Skrivet av Conspiracy:

Nu ska jag gå till närmsta möbel affär och stapla alla möbler på varandra så att det blir en riktig oreda, och sen skylla på tetris...

Haha! Kan inte sluta fnissa, jag ser det lixom framför mig!!! Underbar itsdags underhållning..

I vilket fall som helst så bor det ju några fler psychos i Thailand/Asien än vad det gör i lilla Sverige, så visst finns det fler miffon som skulle göra något sånt korkat. Det e jag säker på så.. Ok, förbjud alla sådana "verklighets-våldsamma" spel i Asien/Thailand/USA, så kanske det inte händer igen... 8)

Medlem

Oj oj oj, så knäppa vissta är, om det våre spelets fel skulle de va full slackt på gator och torg.


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Inaktiv
Skrivet av DJ_danne:

"I dag är det en taxichafför, men i morgon kan det vara en ägare till en spelaffär."

Påstår han att en ägare för en spelaffär är värd mer än en taxichafför?

Precis min tanke också. :\

Medlem

"When the dead walk the earth" Kanske man borde byta ut dead mot crazy. Folk blir allt mer tokigare. Man kan ju faktiskt spekulera kring vad det är, uppfostran. Krig? I Glasgow är kiminaliteten där i jätte låg ålder.
Barn vid nio års åldern har gäng. 15 åringar var tvungna att få skjuts till fotbollsträningen för att de inte kan gå igenom ett annat gängs territorie. Så vart fan kommer detta ifrån. Stört. Aja. Bara för att man skjuter i en virtuell värld ska man inte göra det på riktigt. Det är individen det är fel på...

Medlem

Varför drar dom inte in nyhetsprogram och tidningar när någon copycat får för sig att härma nån seriemördare då?


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av dosman:

Bannar dom mycket filmer i Thailand också eller?

Ja, som satan.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Nipster:
Skrivet av DJ_danne:

"I dag är det en taxichafför, men i morgon kan det vara en ägare till en spelaffär."

Påstår han att en ägare för en spelaffär är värd mer än en taxichafför?

Precis min tanke också. :\

Men så är det ju...

Pansarknekt

Någon som känner igen likheterna?

100 Höjdare hårdrock


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Hahaha bästa jag läst på länge.

Fattas bara ett nackskott i pannan (lika troligt att det ska ske som att det är Rockstars fel)

Medlem
Medlem

Bäst att dom drar in nyhetsmedia också, mycket otäckt som visas där.

Medlem
Medlem
Skrivet av Soulless:

game over, man, GAME OVER!!

F18 No fligt zone


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Conspiracy:

Nu ska jag gå till närmsta möbel affär och stapla alla möbler på varandra så att det blir en riktig oreda, och sen skylla på tetris...

Haha! Kan inte sluta fnissa, jag ser det lixom framför mig!!! Underbar itsdags underhållning..

Kul att man kunde underhålla lite i all alvarlighet 8)

Medlem

hehe dagens ungdomar!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Alltid enklare att skylla på yttre omständigheter än att ta ansvar för sina egna handlingar

Medlem

personen måste ju självklart vara störd från början och bara fått lite "inspiration" från GTA , han kunde lika gärna gjort det om han kollat på die hard eller nåt.

Medlem

Helt fel att förbjuda ett spel för att det finns en liten thailändare som e totalt dum i huvet


signatur
Medlem

Folk dör när dom spelar WoW men det är det ingen som skriver nåt om eller klagar på, men så fort ett spel med GTA i namnet har nåt att göra med ett dåd så blir det en internationell nyhet.

Medlem
Skrivet av cHILL:

inte rockstars fel, det är gulingen som är blåst.

Det är lite intressant att knappt någon reagerar på det där. Jämför med om någon skrivit "det är niggern som är sjuk i huvudet" eller "det är svartingen som är galen".

Men rasism mot östasiater är helt okej i vårt samhälle tydligen, vad skall man annars tro med alla gläfsande "japaner" (som pratar _kinesiska_) som uppför sig som CP:n i reklam på TV, flinande kinapuffar-gubbar och karikatyrer, och alla kommentarer om thaihora och billigt luder så fort en tjej ser ut att komma från den delen av världen.

Medlem
Skrivet av deftune:

Någon som känner igen likheterna?

100 Höjdare hårdrock

Haha klockren. Fint när han hittar en "ung" person som denna musik är ämnad för... Så går han till en 8-åring. Great sucess. Jag är inte möe för hårdrock men detta var ju fan tragiskt. Programledaren ser ut som en peddo bear btw.

Medlem

varför skylla på spelet? lol,,
jag har kört gta sen ja va 10år typ.. och har inget som hellst behov av att ta en kniv och gå ut och skära halsen av folk för att se om de blöder xD

Medlem
Skrivet av Fargo:

Haha klockren. Fint när han hittar en "ung" person som denna musik är ämnad för... Så går han till en 8-åring. Great sucess. Jag är inte möe för hårdrock men detta var ju fan tragiskt. Programledaren ser ut som en peddo bear btw.

Siewert Öholm är ett ökänt kristet pucko som gjort bort sig åtskilliga gånger offentligt och ofta bevisat att han sätter tro framför vett och reson.
Det där programmet är ju så vansinnigt vinklat att man blir illamående. Skulle vilja se hela avsnittet utan Filip & Fredriks klippning dock

Medlem

Ledsen, tänkte fel

Skriv svar