Dead Rising: Chop Till You Drop tillkännagivet

Medlem

Ett skäl kan ju förstås vara att Wii har sålt som... ja, nåt som säljer bra.

Ett spel till Wii, med en pålitlig redan existerande spelmotor, ett känt namn samt de relativt billiga utvecklingskostnaderna som Wiin har jämfört med HD-konsolerna torde vara en no-brainer i marknadstermer.

Asch, nu vet jag inte varför jag plötsligt känner mig som det här spelets försvarsadvokat, det bara blev så.

Look, all I'm saying är att alla åsikter om spelet, även mina, baseras enbart på ett fåtal screenshots. Screenshots är notoriskt opålitliga när det kommer till att bedömma ett spel. När det kommer in-game filmer och hands-on rapporter, då kan vi bedömma spelet.

Jag anser det bara bigott att såga ett spel enbart för att det kommer till Wii (något som är populärt att göra bland mindre mentalt begåvade människor över hela internet) samt att det inte ser fullt lika bra ut som en existerande version till en kraftfullare konsol. Hold your fucking horses people.

Medlem

Största problemet med orginalet var ju just kontrollen. Riktigt usel. Den och AI'n på icke zombies, t.ex. soldaterna på slutet (som verkligen förstörde hela spelet >.<, pga deras dåliga ai, mass spawns och den dåliga kontrollen)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av mr.bear:

Överskattat? Spelet har inte fått mycket mer än godkända betyg, vilket det helt klart är värt.

Medelbetyget för Dead Rising på Gamerankings är 8.5, dvs ett väldigt högt betyg. Det brukar alltid finnas med på listor på forum över spel man "måste" ha till sin xbox.

Citat:

Spelet lider av en del brister och saknar en del funktioner (så som coop) men det är fortfarande ett helt ok spel som man kan få ut många roliga timmar ifrån. Och är man zombieälskare så är det absolut ett spel som måste ingå i samlingen.

Jag är stor zombiefantast, därför skaffade jag spelet. Men bristerna jag nämnde gör det så pass dåligt att det inte är värt mer än 4/10.

Hmm, att det har en medel på 85 trodde jag faktiskt inte. De flesta recensioner jag har sett/läst av spelet har gett det motsvarigheten till en 6:a eller en 7:a vilket jag tycker lagom.

Visst, bristerna finns där men att de skulle dra ner betyget så pass lågt som till en 4:a håller jag absolut inte med om. Styrningen är inte den man är van vid, men efter stunds spelande så hade i alla fall jag inga problem med den. Den största besvikelsen enligt mig är tidsbegränsningen. Jag hade väldigt gärna sprungit runt i mitt eget tempo. Det är väl just de två punkterna som sänker betyget på spelet i min mening, men kontrollerna lär man sig som sagt snabbt nog så det är inget jättestort problem.

I min mening är spelet värt 6.5/10, vilket är lika med ett helt okey spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

då jag skaffar Wii - blir det f*n detta spelet med xD


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hade det varit till PC så hade de haft en viss poäng med att göra det men till Wii!!!!??? Snacka om flopp från början till slut.

varför skulle det vara en flopp att utveckla ett zombie spel till den mest sålda this-gen konsollen? samt att du har wiimoten att sjuta och att hugga med? jag tycker det låter som en mycket bra idé!!!

Medlem

Varför skulle någon vilja ha detta när en bättre version redan finns till Xbox 360?

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Varför skulle någon vilja ha detta när en bättre version redan finns till Xbox 360?

Det är upp till dig! Spela du DR till 360, så spelar jag och andra DR till Wii om det blir bra med BÄTTRE styrning. Kunna sikta ordentligt, och hugga med Wii-moten. Men jag antar att du aldrig hann tänka så långt!

Medlem
Skrivet av Greger:

Eller ännu bättre, ge oss DR till pc och sen DR2

Sanna dina ord, gode man.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Varför skulle någon vilja ha detta när en bättre version redan finns till Xbox 360?

En gång i tiden släpptes det två spelkonsoler, 360 och Wii. Alla människor i världen hade inte så mycket pengar att de hade råd med båda maskinerna, så några köpte 360 och några köpte Wii. När Dead Rising släpptes till 360n betydde det därför att vissa människor blev utan. Capcom, i all sin vishet, bestämde sig därför att senare släppa en version till Wii, så även dessa människor kunde spela spelet.

tl:dr -> Det finns många Wii-ägare som inte har 360. Deras pengar är lika goda som några andras.

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av kebbe_90:

Varför skulle någon vilja ha detta när en bättre version redan finns till Xbox 360?

Det är upp till dig! Spela du DR till 360, så spelar jag och andra DR till Wii om det blir bra med BÄTTRE styrning. Kunna sikta ordentligt, och hugga med Wii-moten. Men jag antar att du aldrig hann tänka så långt!

Kunna sikta ordentligt med en Wiimote? Med den mest oprecisa kontrollen i spelhistorian? Lycka till säger jag..

Du med alla andra Wii-ägare kanske inte lärde er från Red Steel men ni kommer inte att få "hugga" fritt så som ni så hemskt gärna vill, ni kommer att erbjudas ett förbestämt rörelsemönster där olika ryck i kontrollen avlöser attacker. Fast du kanske inte hann tänka så långt?

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av kebbe_90:

Varför skulle någon vilja ha detta när en bättre version redan finns till Xbox 360?

Det är upp till dig! Spela du DR till 360, så spelar jag och andra DR till Wii om det blir bra med BÄTTRE styrning. Kunna sikta ordentligt, och hugga med Wii-moten. Men jag antar att du aldrig hann tänka så långt!

Kunna sikta ordentligt med en Wiimote? Med den mest oprecisa kontrollen i spelhistorian? Lycka till säger jag..

Du med alla andra Wii-ägare kanske inte lärde er från Red Steel men ni kommer inte att få "hugga" fritt så som ni så hemskt gärna vill, ni kommer att erbjudas ett förbestämt rörelsemönster där olika ryck i kontrollen avlöser attacker. Fast du kanske inte hann tänka så långt?

Har du spelat Resident Evil 4? Eller kanske Metroid Prime 3? Om inte de spelen bevisar hur förbannat bra man kan använda wiimoten så vet jag inte vad som gör det. Red Steel var en flopp så jämför inte med det för fasen.

Är detta som RE4 i kontrollerna så blir det köp utan att tveka om det. Oavsett om det inte är världens underbaraste grafik så skiter jag fullständigt i det.
Spel som är fula kan vara roliga. Spel som är tråkiga är dock nästan alltid snygga att titta på....


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Medelbetyget för Dead Rising på Gamerankings är 8.5, dvs ett väldigt högt betyg. Det brukar alltid finnas med på listor på forum över spel man "måste" ha till sin xbox.

Eftersom Gamerankings sammanställer vad en massa olika recensenter tycker om spelet så är det en bra guide att gå efter.

Jag tycker inte spelet är överskattat, och kan inte kännas vid de problem som du tycker spelet dras med. Med andra ord så tycker jag du har helt fel.

Men självklart har varje individ olika smak och tycke, så det är inte konstigt att det finns de som tycker spelet var dåligt. Men eftersom de flesta gillar spelet, så är man i minoritet. Det finns de som hatar GTA IV också, trots massor av 10/10 recensioner.

Ps. Jag vill ha ett Dead Rising II. Eftersom första spelet sålde bra är det konstigt att de inte satsat på en uppföljare.

12
Skriv svar