KOTOR som MMORPG

Inaktiv
KOTOR som MMORPG

Ojoj! Detta kan nog bli något i min smak ! Hoppas det blir av

Medlem

Kul! (Hade en känsla att det var KOTOR hela tiden)

Medlem

Riktigt tråkigt, jag ville ha en uppföljare till 1an & möjligtvis 2an. Det här förstör ju hela KOTOR konceptet med bra dialoger och valmöjligtheter, då det givetvis kommer bli ett SWG 2.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ajdå, då blir det inget jag spelar.

QRT
Medlem

Kan hålla med om att jag hellre sett en uppföljare. Jag hoppas inte denna mmorpg trend hindrar bio från att utveckla singleplayer rpgs.

Medlem

Om den håller samma stil som i de förra, då ser det här ut att bil kul.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Riktigt tråkigt, jag ville ha en uppföljare till 1an & möjligtvis 2an. Det här förstör ju hela KOTOR konceptet med bra dialoger och valmöjligtheter, då det givetvis kommer bli ett SWG 2.

Samma tanke här, hade hellre sett en uppföljare till ettan och tvåan än ett MMO.

Men att det blir ett SWG 2 tror jag absolut inte på. Jag älskade SWG (pre-CU) på grund av all de möjligheter spelet bjöd på. Bara det att Riccitiello nämner World of Warcraft tyder på en relativt simpel och tråkig "kopia" av dagens MMOs. Hade det endast varit Bioware som fått styra och ställa tror jag mycket väl att de hade kunnat utveckla ett intressant MMO, men då både EA och LucasArts är med i leken lutar det mer åt något nybörjarvänligt som ska dra in massvis med pengar, än något med lite mer avancerade och utvecklade funktioner a la SWG (före CU-uppdateringen).

Det betyder dock inte att jag inte kommer hoppas på det bästa. Jag älskar Bioware och hoppas verkligen att de får till det, och att de inte måste följa allt för många riktlinjer och instruktioner. Men än så länge är #Earthrise det MMO som jag har störst hopp för.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det må finnas en viss charm och ett visst underhållningsvärde med MMO-spel. Men i slutändan handlar det ta mig fan bara om att bli högst level och samla på sig en massa självlysande föremål med +6 i spell slashing (eller vad man nu vill kalla det).

Hur bra man än lyckas så kommer man enligt mig aldrig att kunna tävla med en riktigt bra single player-upplevelse.

Nu hoppas jag istället på att Dragon Age kan leverera, vilket jag är säker på att det kommer att göra.

http://www.youtube.com/watch?v=sDQuBUy1dgo

Medlem

Hade velat ha ett SWG 2!

Medlem

Tråkigt men förståeligt att alla försöker tjäna sin del av MMO-hysterin.. KOTOR 3 hade varit så kul att se, ja e.g vilket singelplayer-RPG som helst är roligare att se än ännu ett MMO..


signatur
Medlem
Skrivet av wiki:

Det må finnas en viss charm och ett visst underhållningsvärde med MMO-spel. Men i slutändan handlar det ta mig fan bara om att bli högst level och samla på sig en massa självlysande föremål med +6 i spell slashing (eller vad man nu vill kalla det).

Själva grejen med MMORPG är enligt mig är att man ska rollspela på en viss nivå, vilket många av spelarna av den "nya" generationens MMORPG-spel tycks ignorera helt och hållet. Istället springer de runt med namn som CyberZmurf! och DinMamma och fokuserar all sin energi på att få den högsta DPS:en och bästa skölden. När jag säger rollspela menar jag nödvändigtvis inte att man ska vara extrem och endast prata alvspråk i chatten, utan det går faktiskt att hålla en jämn nivå med rollspelande och "casual gaming". Kan man göra det så förhöjer man, och även förlänger, spelupplevelsen något ofantligt.

En faktor som jag tror spelar en stor roll i detta är att många utvecklare väljer att göra alldeles för "simpla" spel. Titta bara på hur yrken (professions) hanteras i många av spelen på marknaden idag. Det är alldeles för simpelt. Jag kan räkna upp en rad andra funktioner som jag tycker är alldeles för dåligt utvecklade, men det behöver vi inte gå in på nu.

Så... Görs spelen något mer "avancerade" så tror jag faktiskt att man kan få en spelupplevelse som kan mäta sig med den i single-player. Givetvis krävs det även att spelarna tar ett visst "ansvar".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Spelvärlden skulle måsta ändras drastiskt för att det skulle funka. Om det fortfarande var instanserat med små förbestämda ytor att utforska, så skulle det verkligen suga för varenda själ som gillar att utforska.

Medlem

Fan.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Warhammer och BioWare?! Ja! JA! JAAAAA!!!!

Medlem

Ska BioWare göra ett Warhammer mmo? Då måste det vara Warhammer 40k de syftar på, annars blir nog inte Mythic allt för glada. ^^

Medlem
Skrivet av Charstone:

Warhammer och BioWare?! Ja! JA! JAAAAA!!!!

Skrivet av molg:

Ska BioWare göra ett Warhammer mmo? Då måste det vara Warhammer 40k de syftar på, annars blir nog inte Mythic allt för glada. ^^

Det är en intervju med bossen på EA, som i sin tur äger Mythic som står som utvecklare för det kommande Warhammer MMO:et. Förstår inte hur ni får in Bioware i det. Den enda gången Bioware nämns är i mening där samarbetet med LucasArts förekommer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

"Don't mention the war...", jag menar SWG, liknelser med denna katastrof skrämmer vilka finansiärer som helst.

P.S. Personligen älskade jag SWG vid launch

Inaktiv

Men det var väl en väldans pessemism här. Jag har förtroende för bioware och ser fram emot chansen att vara i KOTOR universumet igen.

John Riccitiello är inte en Bioware-chef så mycket som en EA-chef - så han är väl chef för Bioware, men inte på det sätt som jag tycker nyheten framställer

btw folk vet nog att jag tycker KotOR var rätt mycket som ett MMORPG utan MMO:et redan

MFC
Medlem

Lite tråkigt tycker jag, men så är jag inte för MMORPG-spel.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag är glad som en fisk i havet justnu, Ett mmo på Star Wars är vad man längtat efter sedan SWG gick åt skogen. I'm so happy!

Inaktiv

Hade hellre sett ett KOTOR 3 Singleplayer om jag ska vara ärlig.

Medlem

Mjo, sitta och löjla sig flera timmar per dag, månad efter månad samt BETALA för det (repetativt, samma grinding om och om igen till 98%) känns ju inte direkt intelligent -- och vem vill känna sig dum? Fram med storslagna storys och mer singleplayer som faktiskt har ett slut.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Med så många människor som har längtat och tjatat efter en riktig uppföljare till kotor 2 så... Tja vem fan bryr sig om story!

Medlem

"John fick då frågan om den hemliga titeln hade med Knights of the Old Republic att göra. John svarade då "ja"."

dramatiskt

Medlem
Skrivet av gryzor:

Mjo, sitta och löjla sig flera timmar per dag, månad efter månad samt BETALA för det (repetativt, samma grinding om och om igen till 98%) känns ju inte direkt intelligent -- och vem vill känna sig dum? Fram med storslagna storys och mer singleplayer som faktiskt har ett slut.

Skönt att du dumförklarar alla som spelar MMORPG...

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Riktigt tråkigt, jag ville ha en uppföljare till 1an & möjligtvis 2an. Det här förstör ju hela KOTOR konceptet med bra dialoger och valmöjligtheter, då det givetvis kommer bli ett SWG 2.

blir det ett SWG2 så sign me up

Medlem

Det var då fan att man inte ska kunna få njuta av en spelserie utan att till slut behöva punga ut varje månad för att kunna följa storyn, som blivit undanskuffad till förmån för evighetsgrindande.

Först warcraft och nu star wars.

Medlem

nu blev jag besviken. Ska de förstöra KOTOR med nu=(

12
Skriv svar