Infinity Ward om sina framtida projekt

Robot
Medlem
Infinity Ward om sina framtida projekt

Fan va gött om du börjar på en ny serie, absolut inget emot cod-serien men tror nog att grabbarna på IW skulle kunna sätta ihop något riktigt bra. Ska i alla fall köpat oavsett var det är, som en trogen IW fantast.

fue
Medlem

Ja, hoppas man hör något ifrån dem snart!

Medlem
Inaktiv

Infinity Ward äger!

Inaktiv

Yey, jippi, vi får ett nytt CoD med ett annat namn! Woohoo, enda skillnaden är att vi inte får se det här "Call of duty 10: Toilet Duty"
utan något annat namn istället... Ursäkta mitt whine men efter CoD4 har jag inte mycket förtroende kvar för det här företaget...
Jag vet, det är bara jag och min åsikt så "flama" (bränn) mig inte nu.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

vad är problemet med cod4 ?

Medlem

Jag förstår det inte heller. Bra historieberättande och ändå rätt bra gameplay trots skriptade sekvenser där saker spawnade när man traskade över vissa triggers. Schysst action, snyggt. Apbra mplay! (inne på andra genomspelningen nu, precis nollställt min profil)

ont: Intressant, ska bli spännande att se vad de kokar ihop

Medlem

Att IW går sin egen väg är bara bra för branchen. Enda nackdelen jag ser är att vi troligtvis kommer få vänta nått år innan deras alster är klart... Kommer troligtvis vara värt väntan.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Att IW går sin egen väg är bara bra för branchen. Enda nackdelen jag ser är att vi troligtvis kommer få vänta nått år innan deras alster är klart... Kommer troligtvis vara värt väntan.

3 år antagligen, det har varit utvecklings tiden på de andra cod spelen av IW. Så 3 år räknat sen cod4 släpptes.

Medlem

Förhoppningsvis en ny genre, ett nytt FPS med ett annat namn kommer nog inte kännas som något helt nytt för min egen del.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Skrivet av cribba:

Förhoppningsvis en ny genre, ett nytt FPS med ett annat namn kommer nog inte kännas som något helt nytt för min egen del.

Mja, FPS verkar ju vara IWs grej, tycker de ska hålla sig till det. Dock hoppas jag på ett nytänkande inom FPS-genren som varken involverar nazister eller kärnvapenkrig.

Ett Vietnam-spel hade också varit skoj, trots att det kanske också är uttjatat. Har själv aldrig spelat ett riktigt bra Vietnam-lir.

Medlem

COD4 var ju så bra som det var just för ATT det handlade om en nutida konflikt, jag kan relatera till terrororganisationer som försöker förvärva kärnvapen eftersom det mkt väl skulle kunna hända idag.
WW2 har promotats som sjutton från usas sida eftersom det var en av de få krig där deras roll var clear cut och rakt igenom positiv, så från jänkarnas sida finns det ett egenvärde i att promota nutida usa baserat på gamla förvärv.

Men COD4 var ett mästerverk berättarmässigt, full poäng i framförande och utförande för det spelet, att det sedan finns ställen där fi spawnas har inte med saken att göra, det är inget taktiskt fps...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Visst, CoD4 hade en bra story, om än väldigt vinklad.

Spelet i sig sög däremot. Du var tvungen att passera en viss punkt och sitta där en liten stund, räkna med att på högsta svårighetsgraden (vilket jag alltid väljer även på min första runthrough) så ska du kunna överleva gevärseld från 10 terrorister som av någon anledning alltid hittar just dig, sedan ska man inte tala om deras otroliga förmåga att sikta rätt på med granatkastning.

Man fick inte ens öppna sina egna dörrar utan var som sagt tvungen att sitta och försöka överleva tills ens "kamrater" kom och hjälpte en med dörren för jag som huvudperson har för låg IQ för att öppna en simpel dörr. Du fick inte heller gå lite hur du ville, det största vägvalet jag fick se under hela spelet var om jag ville gå på högra sidan av ett hus eller vänstra.

Jag förstår inte hur detta kan rättfärdigas med en "bra" story... 2006 begicks ca. 1000 terroristdåd i Europa, varav ett var av en muslimsk terroristförening. Detta är fortfarande ett spel med den amerikanske hjälten som dundrar in och räddar världen, fast den är "gömd" genom att hjälten dör och alla ska gråta över det... Jag säger inte att storyn i sig är jättedålig, jag tycker bara inte att den är så bra. Väldigt inoriginell och simpel. Om någon någonsin gör ett STORT satans spel med samma story som CoD4 fast åt andra hållet så är jag helt med men att muslimer är onda människor och 50% av dem är med i terroristgrupper är uttjatat och har helt hjärntvättat hela den "civiliserade" världen.

Kan man inte göra ett spel om hur den "civiliserade" världen håller på att bli? Ett samhälle där staten vet allt du gör på nätet. Jag pratar inte bara om FRA-lagen utan om ett förslag som har lagts fram i EU och som håller på att röstas igenom. Detta förslag handlar om att om du blir påkommen med fildelning stängs du ner från din ISP, internetleverantör. Det handlar också om internetcensur. CENSUR, det äckligaste som finns.

Tänk på det människor... Vi är alla hjärntvättade och folk tjänar pengar på det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Visst, CoD4 hade en bra story, om än väldigt vinklad.

Spelet i sig sög däremot. Du var tvungen att passera en viss punkt och sitta där en liten stund, räkna med att på högsta svårighetsgraden (vilket jag alltid väljer även på min första runthrough) så ska du kunna överleva gevärseld från 10 terrorister som av någon anledning alltid hittar just dig, sedan ska man inte tala om deras otroliga förmåga att sikta rätt på med granatkastning.

Man fick inte ens öppna sina egna dörrar utan var som sagt tvungen att sitta och försöka överleva tills ens "kamrater" kom och hjälpte en med dörren för jag som huvudperson har för låg IQ för att öppna en simpel dörr. Du fick inte heller gå lite hur du ville, det största vägvalet jag fick se under hela spelet var om jag ville gå på högra sidan av ett hus eller vänstra.

Jag förstår inte hur detta kan rättfärdigas med en "bra" story... 2006 begicks ca. 1000 terroristdåd i Europa, varav ett var av en muslimsk terroristförening. Detta är fortfarande ett spel med den amerikanske hjälten som dundrar in och räddar världen, fast den är "gömd" genom att hjälten dör och alla ska gråta över det... Jag säger inte att storyn i sig är jättedålig, jag tycker bara inte att den är så bra. Väldigt inoriginell och simpel. Om någon någonsin gör ett STORT satans spel med samma story som CoD4 fast åt andra hållet så är jag helt med men att muslimer är onda människor och 50% av dem är med i terroristgrupper är uttjatat och har helt hjärntvättat hela den "civiliserade" världen.

Kan man inte göra ett spel om hur den "civiliserade" världen håller på att bli? Ett samhälle där staten vet allt du gör på nätet. Jag pratar inte bara om FRA-lagen utan om ett förslag som har lagts fram i EU och som håller på att röstas igenom. Detta förslag handlar om att om du blir påkommen med fildelning stängs du ner från din ISP, internetleverantör. Det handlar också om internetcensur. CENSUR, det äckligaste som finns.

Tänk på det människor... Vi är alla hjärntvättade och folk tjänar pengar på det.

Ja vi hatar alla amerika men nej vi är många som älskar cod.. alltså jag var grymt besviken när det visade sig att cod 4 var Modern Combat bara för jag tyckte att cod hör hemma i ww2 och det gör jag ännu.

Men för att jag tycker det eller du betyder inte att det är ett dåligt spel eller suger... det är bara för dig putte att inse att cod4 var en dundersuccè oavsett vad folk säger.

JA cod kör scriptade Single Player sekvensker med triggers osv men det har dem alltid gjort.. och tror inte någon förväntar sig något annat.

Single player passar bra linjärt och scriptat när det gäller cod.

Btw någon som sa att utvecklingstiden varit 3 år ovan det är förövrigt fel... utvecklingstiden har varit 2 år på cod spelen.

Medlem

Bara dumma människor hatar länder, skulle säga att 90% av alla som går omkring med "ner med usa"skyltar aldrig har varit i landet, aldrig har pratat med en genomsnittling amerikan och läser aftonbaldet alt ung vänstersmedlemspress som enda tidning.

Vad skulle detta spel "om hur västvärlden blir" bli?
ska man gå omkring och kasta sten stamt riva mcdonalds samt parkerade bilar? Kedja fast sig själv i stänglsen till militärbaser med kärnvapen?
Faktum kvarstår, Al Qaida rända in 2 st plan i WTC och i pentagon för 7 år sen, det får hela den muslimska världen betala för nu, hade kanske varit bättre om de inte gjort det eller hur?

Oavsett vad som hänt så finns det ett gäng olika muslimska grupperingar som hotar västvärlden, och på vilket sätt är antalet terrorbrott i lilla eu relevanta?
Sist jag kollade så var det BARA muslimer som smäller av bomber på marknader/kaféer/bussar i israel, bara muslimer som smäller av bomber i irak, men visst, det stället där du fick din info så kanske de anser att hamas bomber är för frihet och usas närvaro i irak är ett terrorbrott, vad vet jag?
Vad som händer i resten världen är tydligen inte lika viktigt eftersom det då skulle förstöra statistiken om hur många personer som dör i terrordåd utförda av muslimska genetemot andra etniciteter...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Ja vi hatar alla amerika men nej vi är många som älskar cod.. alltså jag var grymt besviken när det visade sig att cod 4 var Modern Combat bara för jag tyckte att cod hör hemma i ww2 och det gör jag ännu.

Men för att jag tycker det eller du betyder inte att det är ett dåligt spel eller suger... det är bara för dig putte att inse att cod4 var en dundersuccè oavsett vad folk säger.

JA cod kör scriptade Single Player sekvensker med triggers osv men det har dem alltid gjort.. och tror inte någon förväntar sig något annat.

Single player passar bra linjärt och scriptat när det gäller cod.

Btw någon som sa att utvecklingstiden varit 3 år ovan det är förövrigt fel... utvecklingstiden har varit 2 år på cod spelen.

Om jag fick det att låta som om jag inte gillar USA så ursäktar jag, jag har inget emot landet. Jag skulle faktiskt vilja åka dit. Om ni läser en gång till så står det mer att jag är trött på att alltid behöva spela som den amerikanske hjälten, i varenda sketna spel (även i de bra). Jag säger inte heller att det här INTE var en succé, som sagt, läs igen. Jag framför MINA åsikter om spelet, om de inte stämmer överens med era så skit i dem då.

@simulacra: om du har så dålig fantasi så visst, vi kan riva ner en mcdonaldsrestaurang, det handlar iaf inte om Mellanöstern, som enligt mig är lika uttjatat som många säger att WW2 är. All media har ju tjatat om det i flera år nu, utan slut. Jag tänkte mig att man kanske skulle blanda i lite konspirationsteorier och slänga in spelaren i en värld där ingen går någonstans utan att staten vet om det, ungefär som Östtyskland efter kriget.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om just denna amerikanske hjälte, som förmodligen är jättesnäll och gullig och skulle säkerligen krama en om man frågade efter det, men det är mest detta "oooh, terroristerna bor borta i Irak"... Det är uttjatat och tråkigt och jag kan inte relatera till det på samma sätt som jag kan till det som håller på att hända här i "västvärlden". Google håller på att ta över världen och politikerna tävlar för att få en del av den makten, det är spännande, för det händer redan idag.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Men har du ens spelat cod4?
Man följer 2 personer, en amerikan som dör av nuken halvvägs in i spelet tillsammans med ett gäng andra soldater och gud vet hur många civila som kan tänkas ha bott i standen som han jämnar med marken, den soldaten är en del av den trupp som skickas för att att ta fast den terrorledare som mördar en president och stjäl ett kärnvapen.
Sen följer man en brittisk sas-medlem som tar fast den ryska general som sett till att araben fick tag i nuken från början, för att ta fast honom så går de genom sonen.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Men har du ens spelat cod4?
Man följer 2 personer, en amerikan som dör av nuken halvvägs in i spelet tillsammans med ett gäng andra soldater och gud vet hur många civila som kan tänkas ha bott i standen som han jämnar med marken, den soldaten är en del av den trupp som skickas för att att ta fast den terrorledare som mördar en president och stjäl ett kärnvapen.
Sen följer man en brittisk sas-medlem som tar fast den ryska general som sett till att araben fick tag i nuken från början, för att ta fast honom så går de genom sonen.

Jag äger spelet, faktiskt. Jag vet att man följer två personer. Jag tycker inte att det spelar så stor roll dock, om du läste mitt senaste inlägg skulle du förstå det. Du kanske också ska ta och förstå att det är mina åsikter om spelet. Det enda som är kul i CoD4 är multiplayer. Det enda riktigt bra CoD-spelet var det första.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

1
Skriv svar