Bad Company-demo släppt

Inaktiv

Kan någon lägga upp demot på någon FTP så att man kan tanka o bränna på en skiva har liksom 256mb flash minne på boxen blir lite svårt!

Medlem

Hatar grafiken. Film grain.. ouugh...

Medlem

Singleplayern va ju kul, men multin sög... det laggade inte för mig men det kändes inte battlefield, håller mig till warhawk. 32man luftstrid ftw!

Medlem

Grymt bra spel, det här spelet ser 3ggr bättre ut än Crysis, och funkar 100 ggr bättre! Crysis eat youre heart out! Garanterad köp!!! Grattis Dice!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hmm, för mig så funkar multiplayern utmärkt. Inte ett enda lagg alls Även så har jag också trådlöst internet. Men jag kanske bara hade tur och kom in på en laggfri server

Inaktiv

Rätt trista texturer och väldigt mycket jaggies. Sedan verkar AIn vara riktigt dålig, gör man något som inte är planerat står bara fienden och tittar vidare rakt fram medan man skjuter ihjäl dem i ryggen, fattigt.

Hade hellre sett regen av health också, blir nog ruggigt tröttsamt att ta fram first aid+växla tillbaks till vapen i längden.

Medlem

Ska testa nu !

Skrivet av crotall:

Kan någon lägga upp demot på någon FTP så att man kan tanka o bränna på en skiva har liksom 256mb flash minne på boxen blir lite svårt!

Mmm samma här... Någon som kan rekommendera en billig tidning som kör dvd med demos? Eller kan jag bränna på cdskiva och köra den i boxen?? Helt grön på sånt här

Inaktiv

spelet är för jäkla skoj...men jag förstår inte varför många klagar på lagg...när jag spelar multiplayer så laggar de ingenting och jag kör med trådlöst...tummen upp till dice:)

Medlem

Kontrollen var då inte den bästa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Installerar nu

Medlem

inget höjdarspel, SP delen är trist, multi är bara kaos, vilket INTE är kul! Alla kör tanks och jagar stackar soldater, blir bara trist. Kontrollen var inte så bra, konstiga knappscheman, AI, rejält korkad, allat är inte förstörbart, bara förutbestämda ställen, nje, vet inte vad jag ska tycka.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ruskigt kul spel!, svårt att justera om från COD4 lite granna, men detta är 100x bättre teamkänsla i.

Inaktiv

nice demo, släpps på födelsedagen, humm. funderar på ett köp, (bara för SP-delen) då. får tänka vidare.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Skrivet av Hagma:

Demo-banan var extremt skittråkig...håller mig nog till BF2.

Happy proning.

Inaktiv
Skrivet av GREY_task:

Bra spel annars, men om jag ska KÖPA detta kräver jag att:

1.Det var jävligt mkt lagg på multiplayerdelen! För mkt! Man, iallafall jag, pallar inte så mkt lagg... fixa.

2. Fixa så man kan ligga ner! Bara 2 skjutställningar! Man är ju soldat FFS!fixa.

3. Smartare "custom game" alternativ! Nu är det alldeles för lite att välja mellan. gör om.

4 GB:n ska väl få välja vilka som ska vara med eller inte!? Tebax till BF2 systemet gällande grupper! gör det.

5. Man har väl ett kornsikte på fastmonterade kulsprutor ochså va? låt oss använda den med! utgå..

@#2 Känns ju sådär med tanke på hur BF2 ser ut nu? Prone prone prone.

@#4 Helt sant, hur skall man kunna joina samma grupp som sina vänner? fattar inte hur dom tänkt..

Inaktiv
Skrivet av cnn:

Rätt trista texturer och väldigt mycket jaggies. Sedan verkar AIn vara riktigt dålig, gör man något som inte är planerat står bara fienden och tittar vidare rakt fram medan man skjuter ihjäl dem i ryggen, fattigt.

Hade hellre sett regen av health också, blir nog ruggigt tröttsamt att ta fram first aid+växla tillbaks till vapen i längden.

Sant så sant, men känns det inte lite mycket cod4/rainbowsix vegas 2. hela grejen med battlefield har ju varit att ha utspridda medic lådor över hela mapen.

Inaktiv
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av GREY_task:

Bra spel annars, men om jag ska KÖPA detta kräver jag att:

1.Det var jävligt mkt lagg på multiplayerdelen! För mkt! Man, iallafall jag, pallar inte så mkt lagg... fixa.

2. Fixa så man kan ligga ner! Bara 2 skjutställningar! Man är ju soldat FFS!fixa.

3. Smartare "custom game" alternativ! Nu är det alldeles för lite att välja mellan. gör om.

4 GB:n ska väl få välja vilka som ska vara med eller inte!? Tebax till BF2 systemet gällande grupper! gör det.

5. Man har väl ett kornsikte på fastmonterade kulsprutor ochså va? låt oss använda den med! utgå..

@#2 Känns ju sådär med tanke på hur BF2 ser ut nu? Prone prone prone.

@#4 Helt sant, hur skall man kunna joina samma grupp som sina vänner? fattar inte hur dom tänkt..

Man kan ju göra fördröjning i momontet då man går ner i liggande, som de gjorde till Project Reality-modden till BF2. Där är det inga äckliga Dolphin-jumps eller Dampapa 200/sek.

Man kan köra invites till sina vänner via live menyn, men det är så osmidigt! Plus att man kanske tycker att det är bättre med bara kompisar i gruppen ifall man tkr att det är jobbigt med "unknows" som spawnar bredvid grupppen o förstör en eventuell plan... vilket är väldigt ofta med tanke på hur de flesta är som lirar över nätet. Dumbnuts

Medlem

Testat en timme men njae, trodde det skulle vara bättre än vad det var. Fuck it.

Medlem

är det bara jag som är dum i huvet, eller finns inte demo'n i psstore

Inaktiv
Skrivet av cnn:

Rätt trista texturer och väldigt mycket jaggies. Sedan verkar AIn vara riktigt dålig, gör man något som inte är planerat står bara fienden och tittar vidare rakt fram medan man skjuter ihjäl dem i ryggen, fattigt.

Hade hellre sett regen av health också, blir nog ruggigt tröttsamt att ta fram first aid+växla tillbaks till vapen i längden.

För det första är det väl bra om man blir belönad med en lätt kill när man gör det oväntade.

Sedan är autoinjectorn unlock i MP och finns bara på assault. Vi övriga har andra unlocks.

Coolt spel. Tycker mycket av battlefieldkänslan finns kvar men det ska liras på full hd.

Medlem
Skrivet av mrful:

är det bara jag som är dum i huvet, eller finns inte demo'n i psstore

Den låg först under första menyn (latest). Kolla igen


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Riktigt nice Demo!
riktigt skoj, dock skulle grafiken behöva lite AA.

men f*n va nice att de slängde in både MP/SP.

riktigt nice ljud på vapnen :up::up::up:


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av frunk:

Grattis,
BF:BC har numera den isärklass skönaste temalåten _någonsin_

Förövrigt så skulle det ha funkat betydligt bättre på en pc. Hopplösa gamepad dynga. helt värdelöst på fps.

Instämmer helt och fullt!!! Att köra FPS på konsoll är enbart frustrerande...

En jävla handkontroll sätter alldeles för mycket begränsningar jämfört med mus och tangentbord... Hade gärna köpt det här men nu står jag över...

Har förövrigt köpt alla BFspel till PC till dags datum... Vägrar köpa FPS till konsoll, testade demon inatt på min PS3 och neeej...

Förstår inte riktigt hur de tänker??? DICE borde ju vara medvetna om hur deras målgrupp ser ut, BF-serien ska spelas med mus och tangentbord!!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Brutalt laggigt. Åkte förbi samma buske med jeepen så många gånger att jag vet hur många grenar den hade.

Jesus...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Känns inte så värst roligt.. de skulle ha släppt till pc istället.

Medlem

Alltså folk whinar över att det är kaos i multiplayer. Ganska självklart när demot precis har släppts till almänheten och folk bara lallar runt. När man bara spelade med Early Access folket så blev det bättre efter bara 2-3 dagar när folk fattade vad det gick ut på.

Däremot tycker jag de har simplifierat alldeles för mycket i multiplayer så man inte kan välja squads, man kan inte byta squads samt att man kan inte byta lag. Vilket är under all kritik. Dessutom saknar iaf demot server browser helt vilket är mycket tråkigt och något som jag tycker har förstört mycket av multiplayer delen på konsoll spel. Man kan inte längre hitta en favorit server som man alltid spelar med och eventuellt lär känna de andra som hänger på samma ställe. Dessutom finns det ju i princip inga inställningar för att skapa ett game. Vilket är något som förstör rätt mycket av online communityn då man antingen alltid spelar med 100% random folk eller med några st från sin friend list som knappast är adekvat och då bara i ett "planerat" game. Vilket är långt ifrån samma sak som att bara hoppa in på samma server man "alltid" spelar på.

Däremot spelet i sig funkar utmärkt, singleplayer var väl lite meh kan jag tycka men multiplayer är riktigt kul och jag har klockat ganska många timmar i demot. Visst demo banan med öken och araber är ju ganska tradig och något man spelat en miljon gånger tidigare känns det som. Men i övrigt så funkar spelet riktigt bra. Att spela med handkontroll är bara klumpigt i början, när man spelat ett tag så funkar det utmärkt, inga som helst problem att skjuta det man vill och röra sig hyffsat smidigt mellan hustaken etc. Hadde dock gärna sett att de använt styrkorset till något, t.ex. zooma ut och in minimap, ändra läge på vapnet (single,auto etc) alt. skicka vissa radio meddelanden och dylikt.

Sen har vissa explosiva vapen mycket dålig effekt, speciellt handgranater, de fastmonterade granatkastarna samt även till viss mån den underslängda granatkastaren. De duger ju i princip endast till att fixa hål i väggar. Visst 203'an kan döda folk ganska effektivt i närstrid eller om man lyckas med en direkt träff på avstånd, men t.ex. automatgranatkastaren känns mest som att kasta småsten på folk och med tanke på dess korta räckvidd är den sjukt dålig. Och supportens MG skulle behöva lite bättre träffsäkerhet för korta bursts, Visst den ska ju inte kunna träffa på långa avstånd i full auto, men de första skotten borde ju hamna där man siktar tycker man...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

alla med GOLD ja inte vanliga

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av frunk:

Grattis,
BF:BC har numera den isärklass skönaste temalåten _någonsin_

Förövrigt så skulle det ha funkat betydligt bättre på en pc. Hopplösa gamepad dynga. helt värdelöst på fps.

Instämmer helt och fullt!!! Att köra FPS på konsoll är enbart frustrerande...

En jävla handkontroll sätter alldeles för mycket begränsningar jämfört med mus och tangentbord... Hade gärna köpt det här men nu står jag över...

Har förövrigt köpt alla BFspel till PC till dags datum... Vägrar köpa FPS till konsoll, testade demon inatt på min PS3 och neeej...

Förstår inte riktigt hur de tänker??? DICE borde ju vara medvetna om hur deras målgrupp ser ut, BF-serien ska spelas med mus och tangentbord!!!!

Håller med. Det handlar inte om att man är ovan eller något annat. Det är en enorm skillnad på snabbhet och precision om man istället spelar med mus. Det är lättare att sikta. Det tar en hundradel att vända sig om för att kolla om någon är där osv osv... listan kan göras lång.

Jag kan inte för mitt liv förstå att de satsar på FPS på konsol.

p.s Det var jäkligt grymt att mosa igenom hus med PBV:n. Synd dock att man inte kan mosa kanterna. Till slut står alla hus kvar med öppna väggar.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Tycker demot är helt underbart kul. Remotebomb is the shit säger jag bara.

Känns som det är ganska mycket trolling som pågår här... Jag menar att gå in på kommentarerna för ett konsolspel och säga att man borde spela med mus och tangentbord... vad förväntade ni er egentligen när ni laddade ner demot?

123
Skriv svar