Victorious Boxers Challenge

Robot
Victorious Boxers Challenge

Att spela boxning i Wii Sports övertygade mig om att jag skulle köpa Nintendos trendigt vita konsol. Förhoppningen var att Victorious Boxers Challenge skulle ta jabbandet till nästa nivå men istället slår det knockout på sig själv.


Medlem
Victorious Boxers Challenge testfajtat

Kan inget annat än att hålla med... detta var en stor besvikelse...

Medlem

schysst grafik! ser ut som punch out till 8-bit och ja det luktar ironi om mitt inlägg

MFC
Medlem

Säg till när ni kommit till avdelningen BRA SPEL så ska jag börja läsa recensionerna........

börjar bli pinsamt. Känns som ni vet att vi vet vilka spel som är bra.. sedan recenserar ni bara det som är bajs så vi vet HUR MYCKET BAJS det egentligen är.

EDIT: Detta är ingen kritik mot recensionen, börjar bara tröttna på att det snart är fler recensioner på SKITSPEL än spel som är bra, fast jag vet inte. Har inte kollat i speldatabasen efter recensioner men snittet på betyg av Wii-spel måste ligga mellan 1 o 2 FZ..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kanske för att de flesta wii spelan är tråkiga?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Ja, det är ju det som dödar konsolen tror jag, tråkiga spel. Blir lack när Nintendo klarar av att göra fina och roliga spel till sin konsol medans de flesta andra utvecklare pumpar ut skit.

Ge mig SSB: Brawl så jag kan få lite nytta av min vita grunka!

Medlem

Hade inga större förhoppningar på spelet men det är synd att missa animen pga ett skitspel. Se den, är hands down min absoluta favorit evar.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Hade inga större förhoppningar på spelet men det är synd att missa animen pga ett skitspel. Se den, är hands down min absoluta favorit evar.

I Second that! Animen är grymt bra! den bör inte missas.

Medlem

neej! vad tråkigt

fattar inte, wii har världens ballaste kontroller.. varför i helvet gör dom inte BRA spel till den? fatta, tex boxning skulle kunna vara hur brutalt kul som helst! vad fasen är deras problem ? :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag är helt seriös med min åsikt/förslag att Nintendo borde godkänna spelen innan de ges ut på marknaden. Att ge ut skit spel ger Wii så oerhört dåligt rykte! Riktigt synd på min favorit konsol....


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Se animen!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Gillade spelet...satt o lirade det över 2 och en halv timme när jag fick det och storyn so far..inget fel med den. den följer storyn efter animen och mangan och man lirar inte bara som 1 snubbe man får köra med några andra också nån match. Kötta sig fram funkade inte super bra kan jag säga.

av skala 1 till 10 så får det en 7:a så helt okej spel tycker jag

Medlem

Missa inte en riktigt bra anime bara för att spelet råkar vara dåligt, själv skulle jag aldrig ha höga förhoppningar på ett spel som är baserat på serier, filmer, böcker, visst man kan bli positivt överraskad men detta kan ju inte ha varit en chock att det var dåligt?

Skägg.
10 Chambers

Det största problemet med Wii är de rörelsekänsliga kontrollerna. Idén är suberb och det funkar i en handfull spel men de är alldeles för oprecisa för att kunna känna igen avancerade rörelser.

Jag håller med om att Nintendo borde skicka ut konsulter till varje utvecklare med planer på att utveckla till Wii. Förklara för dem vad som funkar och inte funkar, som det är nu faller för många spel för att kontrollen funkar.

Worebit, har du prövat njurslag-njurslag-njurslag. Knockout varje gång


signatur
Medlem

Wii:s absolut största problem är det här med alternativa kontrollscheman. Istället för att göra EN bra kontroll gör tillverkarna många dåliga. Sedan är det, och kommer alltid vara som så, att det är LÄTTARE att spela med gamecube/klassisk kontroll än med rörelser. Finns valet kommer alla göra det och spelet blir i princip ett PS2-spel.

Tänk själv: Wii sports boxning och tennis om man kunde spela med styrkors och knapp. Lättare - javisst. Roligt? Knappast. Man tar bort och förstör känslan. Samma sak med ett spel som Mortal Kombat som kunde ha blivit ok med rörelser men istället för att finslipa och balansera det så lägger de in ett alternativ att spela med classic controller... och kör man med rörelser får man stryk så klart..

Alltså måste man ta bort alla de här alternativen eller kan man lika gärna lägga ned Wii:s rörelsekänsliga kontroll helt och hållet. Det är dags för tillverkarna att fundera över vad som är lämplgit och vad som passar och göra EN bra kontroll inte fem olika kassa.

Se på Super Mario Galaxy. Inte mycket rörelsekänslighet men det är alldeles lagom och funkar kanon.

Medlem

Sen när är "japansk tecknarstil" något positivt, undrar jag...?
Herregud, ge mig Disney och Pixar, förstår inte all beundran för dessa japanska hycklare till tecknare och animatörer.

Och kom inte med Gibli-argumentet. I en gigantisk hög med bajs finns det alltid rent statistiskt en eller två (skitiga) pärlor, som min morfar brukade säga!

Inaktiv

Victorious Boxers Challenge, låter inte mycket till utmaning om man redan är segrande.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gimpfarfar:

Sen när är "japansk tecknarstil" något positivt, undrar jag...?
Herregud, ge mig Disney och Pixar, förstår inte all beundran för dessa japanska hycklare till tecknare och animatörer.

Jag slentrianhyllar inte asiatiska tecknare utan berömmer för att de lyckats fånga den speciella stilen i animation och texturer.


signatur
Inaktiv
Skrivet av LannY:

Jag är helt seriös med min åsikt/förslag att Nintendo borde godkänna spelen innan de ges ut på marknaden. Att ge ut skit spel ger Wii så oerhört dåligt rykte! Riktigt synd på min favorit konsol....

Typ som Nintendo Seal of Approval?

Medlem

"Snälla, gör inga uppföljare, jag skäms så"

HAHAHA, den bildtexten förgyllde verkligen min vardag.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

MFC
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av gimpfarfar:

Sen när är "japansk tecknarstil" något positivt, undrar jag...?
Herregud, ge mig Disney och Pixar, förstår inte all beundran för dessa japanska hycklare till tecknare och animatörer.

Jag slentrianhyllar inte asiatiska tecknare utan berömmer för att de lyckats fånga den speciella stilen i animation och texturer.

Robotech FTW!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

det kommer väl en annan boxning titel till Wii om jag läst rätt..minns inte vad den heter men undrar om den blir bättre eller sämre..only time will tell ^^

*edit* Showtime Championship Boxing det hade visst redan kommit..men om det är bra..vet jag ej

1
Skriv svar