Diablo 3 presenteras 1:e maj?

Inaktiv

Sedan när heter det "1:e(förste) maj"?

Medlem
Skrivet av Loading:

bleh för ett Diablo 3, Diablo är så gott som färdig fixat i mina ögon..They have all died :/ Tråkigt om Blizzard nu får för sig att göra ännu enklare pengar.

Dom kanske har kusiner? man vet aldrig :/


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av lapa:
Skrivet av phobic:
Skrivet av Qus:

- Diablo 2 släpptes 28 Juni
- Diablo 2 LoD släpptes 29e Juni
- Nästa blizzcon är 28-29e Juni

Det betyder också något.

ok? haha

Hoppas dom låter diablo vila i frid och gör något nytt istället. alternativt gör spelet i 2d, annars är wow redan som diablo 3. fattar inte vad skillnaden skulle vara.

har du äns spelat diablo?

jepp spelat diablo från 1an 97 till 2an 2005 typ, så 8 år. inte i sträck dock

och självklart fattar jag att det inte är samma gameplay, men ser inte riktigt hur spelet skulle funka om man gör exakt samma saker i 2an fast med bättre grafik. inte direkt nyskapande

Medlem
Skrivet av lapa:
Skrivet av radiuz:

Är ju rätt stor skillnad, typ gott mot ont? Trots Horde i WoW.

en heeeel del skillnad i stridsystemet också va. haha. jävlar...

beskriv den stora skillnaden?

"man har cooldown"

Inaktiv

Spännande, men.. gör Wc4 istället


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

åååh, vore grymt trevligt!

Medlem
Skrivet av woxman:

Sedan när heter det "1:e(förste) maj"?

bfd? en ärlig tabbe.

Medlem

Det är ju fortfarande Blizzard som gjort diabloserien, även om de har rotation på folk inom företaget. Känns lite som folk mest försöker glänsa med wikipediakunskaper, vilket i slutändan inte är mycket att hänga i granen


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv

jag hoppas att SC2 kommer före iaf


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av phobic:

och självklart fattar jag att det inte är samma gameplay, men ser inte riktigt hur spelet skulle funka om man gör exakt samma saker i 2an fast med bättre grafik. inte direkt nyskapande

Så spel som inte är helt nyskapande är skit?

Medlem
Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av phobic:

och självklart fattar jag att det inte är samma gameplay, men ser inte riktigt hur spelet skulle funka om man gör exakt samma saker i 2an fast med bättre grafik. inte direkt nyskapande

Så spel som inte är helt nyskapande är skit?

Oftast ja.

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Det är ju fortfarande Blizzard som gjort diabloserien, även om de har rotation på folk inom företaget. Känns lite som folk mest försöker glänsa med wikipediakunskaper, vilket i slutändan inte är mycket att hänga i granen

Ah, utgivare>utvecklare, självklart!

Edit:Utgivare har knappt något att göra med designen av spel.
Blizzard har inte gjort spelen, de har bara betalat för det och sålt det.
Det är som att säga att EA har gjort the sims.

Medlem

Hoppas det inte blir nåt nytt WOW typ av spel utan som de gamla Diablo 1 & 2 spelen. Givet köp när det kommer


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

men se hur fort starcraft 2 kom -_-


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Kommer bara bli en liten skugga under SC2!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

gnu
Medlem
Skrivet av zdib:
Skrivet av Loading:

bleh för ett Diablo 3, Diablo är så gott som färdig fixat i mina ögon..They have all died :/ Tråkigt om Blizzard nu får för sig att göra ännu enklare pengar.

Dom kanske har kusiner? man vet aldrig :/

slutet var ju väldigt öppet i och med att worldstone förstördes.

Inaktiv
Skrivet av zilke:

Kommer bara bli en liten skugga under SC2!

Snarare tvärt om om detta stämmer.

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av Dr.Muller:

Blizzard är grymt överskattade, var inte ens dom som gjorde de andra Diablo spelen...

Eh? Det enda som Blizzard inte ligger bakom i Diablo-väg är väl Hellfire expansionen till Dibbe 1?
Blizzard har gjort så grymt mycket bra, en bra uppföljare till Diablo 2 vore så sjukt kul, you can do it! \o/

Han kanske syftar på det här med blizzard north och det köret.

Aja, jag hoppas verkligen d3 presenteras 1 maj. Om det blir hack n slash eller mmorpg vet jag inte om ja bryr mig om, tror det blir bra vilket som

Medlem
Skrivet av draep:
Skrivet av Mykee:
Skrivet av Dr.Muller:

Blizzard är grymt överskattade, var inte ens dom som gjorde de andra Diablo spelen...

Eh? Det enda som Blizzard inte ligger bakom i Diablo-väg är väl Hellfire expansionen till Dibbe 1?
Blizzard har gjort så grymt mycket bra, en bra uppföljare till Diablo 2 vore så sjukt kul, you can do it! \o/

Han kanske syftar på det här med blizzard north och det köret.

Aja, jag hoppas verkligen d3 presenteras 1 maj. Om det blir hack n slash eller mmorpg vet jag inte om ja bryr mig om, tror det blir bra vilket som

hahaha överskattade? alla deras spel har sålt över 10 miljoner ex... överskattat okej

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av Drevlin:

Det är ju fortfarande Blizzard som gjort diabloserien, även om de har rotation på folk inom företaget. Känns lite som folk mest försöker glänsa med wikipediakunskaper, vilket i slutändan inte är mycket att hänga i granen

Ah, utgivare>utvecklare, självklart!

Edit:Utgivare har knappt något att göra med designen av spel.
Blizzard har inte gjort spelen, de har bara betalat för det och sålt det.
Det är som att säga att EA har gjort the sims.

Blizzard är inte utgivare, det är en utvecklingsstudio, utgivare är Vivendi/Universal.

Sen kan man ju bara hålla med om att det är wikikunskaper. Kolla bara vilken smörja dom som "gjort" diablo ger ut på egen hande. Vad blizzard har är kvalitetskontroller, resurser och bland världens bästa utvecklare. Det finns nog tillräckligt med kompetens att göra bättre diablo än bill roper nånsin skulle gjort på egen hand utan den backningen.

Medlem

Hoppas verkligen på Diablo 3!
SC2 kan jag vara utan.. Gillar gamla goda SC, behöver inte ny hypad grafik.

Medlem

De sökte ju folk till ett mmo, jag gissar på att Diablo
kommer funka lite som Guild Wars online, inte
en ren mmorpg värld utan ett PvP eller PvE/coop spel.

Medlem

jag gissar på att doom 4 kommer va på jorden

Medlem
Skrivet av Monocryl:

Blizzard är inte utgivare, det är en utvecklingsstudio, utgivare är Vivendi/Universal.

Sen kan man ju bara hålla med om att det är wikikunskaper. Kolla bara vilken smörja dom som "gjort" diablo ger ut på egen hande. Vad blizzard har är kvalitetskontroller, resurser och bland världens bästa utvecklare. Det finns nog tillräckligt med kompetens att göra bättre diablo än bill roper nånsin skulle gjort på egen hand utan den backningen.

Själv tycker jag Blizzards egna spel inte är något vidare.
*craft spelen är snarare arkad-spel än strategi och var ska jag börja med WoW?
Extremt enformigt, som iof det flesta MMOs är.
Striderna är ungefär lika underhållande som i Final Fantasy.
Det är väl inte ens särskilt nyskapande, bara en välpolerad klon i en genre full av skräp.

Hellgate London tyckte jag var coolt ändå, typ en hybrid av DMoMM och Diablo, men visst är det synd att det inte har samma resurser som Blizzard.

Medlem

för helvete låt det vara d3 i klassisk stil. då är lyckan gjord

sc2 och d3 <3


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Coolt.. vet jag iaf ett spel jag kommer köpa när det släpps om det stämmer d:)


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Yeah! Fan va fett det kommer bli! Hoppas dom gör lika skön musik den här gången också, älskar musiken i D2!

Medlem

Å ena sidan hade jag verkligen velat se ett nytt "varumärke" från Blizzards sida, å andra sidan är en 3:a i Diablo-serien verkligen lockande... blandade känslor från mig

Skriv svar