Märkliga buggar...

Inaktiv
Märkliga buggar...

Tjena

Jag har börjat få skumma buggar när jag spelar vissa nyare spel. (BF2, CS funkar prima dock) När jag går omkring så helt plötsligt dyker det upp stora streck i grafiken som strålar samman i mitten. Dåligt förklarat kanske men jag vet inte hur jag skall få till det.


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

URK
Medlem

kanske med en bild och vad du har för hårdvara.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Jag skall försöka fixa det när jag kommer hem.

Hårdvaran finns i signaturen nu.


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Medlem
Skrivet av bly:

Tjena

Jag har börjat få skumma buggar när jag spelar vissa nyare spel. (BF2, CS funkar prima dock) När jag går omkring så helt plötsligt dyker det upp stora streck i grafiken som strålar samman i mitten. Dåligt förklarat kanske men jag vet inte hur jag skall få till det.

Låter som taskiga drivrutiner eller överhettat grafikkort.

Börja med att klocka tillbaks processorn.


signatur
Inaktiv

kolla så att det inte sitter en massa damm i gpu kylaren


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Det vanligaste orsaken är nog att grafikkortet är överhettat...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

Jepp, hade samma problem och det var ett överhettat grafikkort som var boven. Kolla tempen efter några minuters spel. CS funkade fint för mig med, men vissa andra spel verkade gör gkortet för hett.

Byt kylning

Inaktiv

nej, byt inte kylning. då mister man garantin. är inte den utgången, (eller man känner för att eva farligt) så ska kortet skickas tillbaka - som det är - till butik eller tillverkare.

det kan nämligen vara skadat efter överhettningen.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av bly:

Tjena

Jag har börjat få skumma buggar när jag spelar vissa nyare spel. (BF2, CS funkar prima dock) När jag går omkring så helt plötsligt dyker det upp stora streck i grafiken som strålar samman i mitten. Dåligt förklarat kanske men jag vet inte hur jag skall få till det.

Låter som taskiga drivrutiner eller överhettat grafikkort.

Börja med att klocka tillbaks processorn.

Hade samma problem med mitt AopenGforceFX5600
någon vecka efter att jag överklockat.
Efter kontroll visade sig att fläkten brunnit fast, beställde Zalman Copper och hoppades att inget värre inträffat.
Flög fram! Nvidias egen "Identyfy optimal settings"
höjdes åsså på bägge med ca 15Mhz

Medlem

Det är förmodligen dåliga drivisar eller överklocknig:P Klocka mitt gamla fx 5200 250/260 Till 480/380 Hehe det öka fps i cs ganska rejält kan jag säga:D:Dmohaha


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar