Silent Hill 5 visar upp sig

Robot
Medlem
Silent Hill 5 visar upp sig

Nice


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

PS för er som vill inte bli lurade, bilderna från PS3 samt Xbox 360 är identiskta ner till varge pixel även CRC av filerna o.s.v med andra ord det är fejk. För er som är intreserad.

Inaktiv

alan wake någon?


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Ser bra ut, äntligen comeback till klimatet av första Silent Hill.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

PS för er som vill inte bli lurade, bilderna från PS3 samt Xbox 360 är identiskta ner till varge pixel även CRC av filerna o.s.v med andra ord det är fejk. För er som är intreserad.

De bilder som är markerade vilket format det är från stämmer. Däremot var det med några bilder som var kopior på varandra och där det inte stod vilket format det var ifrån. De bilderna ligger även de i bildarkivet men har inget format under sig.

Rörigt...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Långt ifrån imponerad, ser ut som silent hill 3 eller 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fuuuult!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Fast när handlade Silent Hill om grafiken? Det ska vara känslan av att vara isolerad, men den där gnagande känslan att man MÅSTE fortsätta ska sitta där ändå. Gör dem så känslan från Silent Hill 2 är där så kommer jag gråta av skräck och glädje. Tror jag aldrig haft så starka känslor för en huvudkaraktär någonsin i ett spel. Det var kärlek <3


signatur

Videomupp

Medlem

Silent Hill 2 är nog det spelet som berört mig mest, med dess story och stämning. Att jag spelade igenom större delen av spelet i dagsljus istället för i mörker säger en hel del..

Tydligen jobbar ju inte samma team på denna del, vilket gör mig skeptisk..

Medlem

Jajo Mullins, men får vi inte hoppas, greppa efter dem där grässtråna? Så kanske.... kanske en dag... så får vi uppleva det igen! *tittar längtande mot horisonten*


signatur

Videomupp

Medlem

En attackindikator som säger var fienden är?
I mitt Silent Hill?
Bah!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fast när handlade Silent Hill om grafiken? Det ska vara känslan av att vara isolerad, men den där gnagande känslan att man MÅSTE fortsätta ska sitta där ändå. Gör dem så känslan från Silent Hill 2 är där så kommer jag gråta av skräck och glädje. Tror jag aldrig haft så starka känslor för en huvudkaraktär någonsin i ett spel. Det var kärlek <3

Word! Håller med fullständigt!

Inaktiv

skiter fullständigt i FAN i grafiken, silent hill är dem bästa survival horror spelet of all time (bara alone in the dark 1 kommer nära) spelade igenom SH1 för ett par veckor sedan och det är så otroligt grymt, grafiken är inte ens något som bekommer mig, det är en del av den otäcka stämningen i samtliga spel, det ska vara grådaskigt och minimalt!

Jag är bara glad om dem inte sörlar ner det med en jävla massa bloom och skit!

Länge leve silent hill!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

PS för er som vill inte bli lurade, bilderna från PS3 samt Xbox 360 är identiskta ner till varge pixel även CRC av filerna o.s.v med andra ord det är fejk. För er som är intreserad.

Vem bryr sig, bilderna måste ju komma från antingen 360 eller ps3an. Ser fucking wonderful ut.

Inaktiv

Ser ju väldigt lovande ut! Blir en preorder direkt

Inaktiv

vi PC användare då?

Medlem

var det inte nå snack om texturer som förändras dynamiskt eller nått som skulle introduceras i sh5?

testfilmerna som visades tidigare visade hur en hel byggnad ruttnade sönder på några sekunder, plåten bångnade och rostade, trä murknade och föll sönder o.s.v. allt i realtid.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag tycker att det stora monstret såg riktigt dåligt ut... alltså det blir inte direkt läskigt med så märkligt gjorda monster. Stor, ful och lite kantig i graffen på något sätt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Vågar vi PC-nissar hoppas på en PC-version?
Jag önskar, som många andra här, att man lyckas fånga den där stämningen dem hade i SH2. :heart:

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Jag tycker att det stora monstret såg riktigt dåligt ut... alltså det blir inte direkt läskigt med så märkligt gjorda monster. Stor, ful och lite kantig i graffen på något sätt.

Fienderna i Silent hill är konstiga ;p bara ta Pyramid Head som ett exempel. Hur man får the Pyramid Head tilll james sexuella frustation(har för mig att det var nåt sånt?) är beyond me, men that's Silent hill in a nutshell.

Medlem

Blir de som SH2 så givet köp. Ett av de bästa spelen någonsin imo.

Medlem

I Silent Hill 2 så var monstrerna riktigt bra, det var som om dem var människor under ytan, så det var ju lite motvilligt att man dödade dem. I Silent Hill 3 däremot så var dem mer "Monster" än människor, vilket jag inte gillade. Då blir det mer panik, men inte mer skräck.


signatur

Videomupp

Medlem

Hoppas dom fokuserar på en bra story, kanske lite som i SH2. Sen hoppas jag att dom kan få samma känsla över den mystiska musiken som dom hade i 2an..skulle va underbart


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

Jag är nöjd sålänge det finns ett UFO/DOG slut, enda UFO slutet ja inte har sett är till origins ;p

Medlem

Varför visa PS3 / X360 screens när båda är samma?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Jag är nöjd sålänge det finns ett UFO/DOG slut, enda UFO slutet ja inte har sett är till origins ;p

Tror inte fyran hade ett UFO slut, säger Wiki iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

dom kunde ha gjort badrummet lite mer smutsigt


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Tror fortfarande inte att The Collective kan göra något mer än en efterapning av tidigare titlar. Trist situation de sätter sig i att följa upp en serie med så stor fanbase:

Lägger de till för mycket av mythosen kring spelen, eller ändrar för mycket, kommer det att hackas sönder av fansen - och inte helt omöjligt med viss rätta, men det kan ju diskuteras. Ändrar de å andra sidan för lite och inte vågar ta ut några steg kommer de också att hackas sönder, fast av alla andra spelare också.

Troligen kör de något mitt i, men jämförs det med vad de "riktiga" utvecklarna skulle kunnat göra med att ta ut svängarna har jag en känsla av att det kan bli blekt. Så som sagt, en tråkig sits de är i.

Det kanske blir ett bra spel ändå, men troligen bättre ifall det då var en egen titel :\

1
Skriv svar