Medlem

träligt att det fortfarande är en "tidig" titt. de har väl hållt på i iaf 4 år nu.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Undrar om de som hävdar att evolution är påhittat kommer att spela eller om detta upplevs som hädelse.

Vadå, så du spelar inte spel som innehåller saker som du inte tror finns i verkligheten? Det blir inte många spel det... Jag tycker vi får lugna ner oss lite med påhoppen, faktiskt. Lämna fördomarna hemma.

För övrigt tycker jag spelidén är grymt bra och nyskapande, har längtat länge efter det här spelet nu. Ska bli riktigt spännande att se den färdiga produkten.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

På alla andra presentationer har han ENDAST användit ordet Evolution, även nu senast på presentationen han gjorde för Nasa som var rätt cool att se på.

Låter intressant, var kan man hitta denna månne.?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

suck jag som litade på webhallens releasedatum
1:a kvartalet 2008 vill spela nu!

Medlem
Skrivet av tweakwatt:
Skrivet av CastorFiber:

Undrar om de som hävdar att evolution är påhittat kommer att spela eller om detta upplevs som hädelse.

Vadå, så du spelar inte spel som innehåller saker som du inte tror finns i verkligheten? Det blir inte många spel det... Jag tycker vi får lugna ner oss lite med påhoppen, faktiskt. Lämna fördomarna hemma.

Det finns inget som strider mot mina religösa övertygelser. Läs på om vad påhopp och fördom betyder också innan du använder orden.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ser väl lite lätt små roligt ut

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Ichinin:

På alla andra presentationer har han ENDAST användit ordet Evolution, även nu senast på presentationen han gjorde för Nasa som var rätt cool att se på.

Låter intressant, var kan man hitta denna månne.?

http://blip.tv/file/652152

Medlem

kom igen släpp det så att man kan köpa det :S


signatur

Hunch

Medlem

Blir nog helmysigt.
Lite synd att dom olika faserna är såpass korta däremot.. Var det 1½ timme att köra igenom "creature" fasen?
känns juh som man kommer till ta över universum fasen innom 2-3 timmar? ><.. Tyckte hela utvecklandet av den lilla varelsen man hade verkade som det mest mysiga med hela spelet juh :/

Medlem
Skrivet av Mykee:

Blir nog helmysigt.
Lite synd att dom olika faserna är såpass korta däremot.. Var det 1½ timme att köra igenom "creature" fasen?
känns juh som man kommer till ta över universum fasen innom 2-3 timmar? ><.. Tyckte hela utvecklandet av den lilla varelsen man hade verkade som det mest mysiga med hela spelet juh :/

Wright har sagt att det finns INGENTING som TVINGAR dig lämna en fas och vidareutveckla din livsform. Om du dessutom springer genom spelet så kommer du att missa en massa saker.

Hur du spelar är upp till dig själv. Notera att SPORE inte är ett spel utan mer av en simulator; det finns ingen prinsessa att rädda och ingen bossmobb att ha ihjäl. Men om det är det du vill ha så kan jag rekommendera Crysis, det är ett bra spel för folk som gillar linjär underhållning.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Undrar om de som hävdar att evolution är påhittat kommer att spela eller om detta upplevs som hädelse.

Haha, jag dööör ROFL


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

En anledning till all hype är att spelet använder sig av "Procedural Generation".

http://en.wikipedia.org/wiki/Procedural_generation

Fler spel borde anamma denna gamla teknik för i grunden är det precis vad alla programmerare vill uppnå. Lite kod, mycket innehåll.

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Rainbearer:

ID är också en passerad fas ter det sig, det senaste är 'kritisk granskning av evolutionsteorin'...som använder i stort sett samma litteratur som dess båda föregångare.

Förklara det för de miljoner bots som vägrar att acceptera vetenskapliga bevis. De är skitjobbiga att kommunicera med, de citerar bibeln som om det vore nån faktaberättelse (vilket iofs är bra då det kan användas mot dom då den boken är fylld med motsägelser).

Bilbeln är en profetiabok såsom skriven på ett profetiskt sätt. Den som inte använder sin IQ och bara använder det ha/hon har läst sig till, har då ingen IQ att evolotionera med (så som muslimer). Jag tror på att helvetet är på jorden, såsom Lusifer är oljan vi vill komma åt. Att religon inte tas på allvar längre och nya evolotioner dödas av dem som inte tror på bibeln som faktabok. Att i Armageddon är inte olja eller pengar värt någonting. Att alla kommer leva enat de sista dagarna på jorden. Att jorden kommer bli ett brinnande helvete, när vi har släppt Lusifer löst (oljan) och att allt som finns kvar är lava och gaser. Att inte evolotionera med tankar, är att inte utvecklas. Det som har varit, var bra. Det vi har, kan vi ändra på. Det som kommer, vill ingen veta av. Amen...


signatur

}{arry }{eck

Medlem
Skrivet av IceBallz:

Bilbeln är en profetiabok såsom skriven på ett profetiskt sätt. Den som inte använder sin IQ och bara använder det ha/hon har läst sig till, har då ingen IQ att evolotionera med (så som muslimer). Jag tror på att helvetet är på jorden, såsom Lusifer är oljan vi vill komma åt. Att religon inte tas på allvar längre och nya evolotioner dödas av dem som inte tror på bibeln som faktabok. Att i Armageddon är inte olja eller pengar värt någonting. Att alla kommer leva enat de sista dagarna på jorden. Att jorden kommer bli ett brinnande helvete, när vi har släppt Lusifer löst (oljan) och att allt som finns kvar är lava och gaser. Att inte evolotionera med tankar, är att inte utvecklas. Det som har varit, var bra. Det vi har, kan vi ändra på. Det som kommer, vill ingen veta av. Amen...

Att diskutera med en kristen är som att stå på sidan och se ett nyfött djur försöka stå upp. Tack för din attack på muslimer - tack för att du bevisat EXAKT hur intoleranta och hatiska religösa människor egentligen är mot andra som inte tror på dom.

Om det kommer en apokalyps så är den skapad av extrem religösa, de är SÅ kåta på att förstöra världen med kärnvapen så att det är skrämmande. Och de gör det bara för att kunna säga att deras bok "förutspådde" detta.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av tweakwatt:
Skrivet av CastorFiber:

Undrar om de som hävdar att evolution är påhittat kommer att spela eller om detta upplevs som hädelse.

Vadå, så du spelar inte spel som innehåller saker som du inte tror finns i verkligheten? Det blir inte många spel det... Jag tycker vi får lugna ner oss lite med påhoppen, faktiskt. Lämna fördomarna hemma.

Det finns inget som strider mot mina religösa övertygelser. Läs på om vad påhopp och fördom betyder också innan du använder orden.

Nu var de orden inte riktade mot dig, ber om ursäkt att det framstod som så.
Jag ville mest bara undvika att folk här klankade ner på människor som tror på Gud, men jag släpper det nu.

Medlem

Fan vad bra det här spelet kan bli om dom inte fördummar det genom att dra ner på skapandet av sin ras samt att göra det för enkelt, hoppas man liksom får bestämma allt från sjukvård till jordbruk.

Inaktiv

Yes detta kan bli bättre än vad jag trodde när jag läste om de för nåra år sen men troligtvis kommer 70% av alla varelser se ut som penisar

Inaktiv

Spelbranschen är så fattig på nyskapande spelideer att det borde vara en plikt för varje gamer att köpa Spore även om man aldrig själv kommer att spela det! Fast varför skulle man inte det, verkar ju hur kul som helst.

Medlem

det här kommer slå stort.

Inaktiv

Tror bara att den fasen när man får göra sitt djur och sedan få det att anpassa sig med två andra kommer vara roligast.

Var finns det jag läste/såg tidigare om att man ska kunna släppa olika objekt som sedan "djuren" försöker använda på bästa sätt eller bara har ihjäl sig själva med det i sin rena dumhet??

Medlem
Inaktiv

Ser riktigt kul ut. Checka in den officiella Sajten: http://www.electronicarts.se/spore/ Kul film i början


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Medlem
Skrivet av Humming-Bird:

Datum släppt!!

7 September.

Källa:
http://www.spore.com/screenshots.php?movieID=7&play=hi

i nord-amerika ja, i europa kommer det ut den 5:e


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

varför stod det inte om mästerverket Pirates: Live the Life?

12
Skriv svar