Deus Ex 3 premiärfilmat

Robot
Medlem
Deus Ex 3 premiärfilmat

Man fick ju tyvärr inte se så mycket av spelet..

Medlem

Med tanke på hur de tidigare spelen i serien artade sig så är detta en mycket god nyhet. Något att se fram emot!

Medlem

Hoppas de går tillbaka mer till ettan ...
jag skulle lätt spela en remake av ettan om de hade allt den hade

Deus ex is <3

Medlem

Positiva nyheter men warren spector verkar inte vara alls inblandad...hoppas de siktar mer på att göra spelet mer likt ettan istället för den betydligt sämre men inte helt värdelösa tvåan.

Medlem

Blir väl någon larvig konsollifiering med en klichéaktig undertitel, i stil med: Deus Ex: Machine Divine. Ja, jag är fortfarande bitter över Invisible War.

Medlem

Har försökt spela Deus Ex 1, men mina ögon tålde inte tortyren särskilt länge. Tvåan tyckte jag var skittråkig. Få se om trean är ngt att ha.

Inaktiv
Skrivet av Kenchu:

Har försökt spela Deus Ex 1, men mina ögon tålde inte tortyren särskilt länge. Tvåan tyckte jag var skittråkig. Få se om trean är ngt att ha.

Bahh, håll dig till arkad-shooters om du inte klarar av gamla RPG/FPS klassikers. Spel som Deus ex handlar knappast om grafik utan istället om utformandet.
Det bästa manus ett spel nånsin haft.
Synd att 2:an bara blev en shooter.

Typisk shooter-kids att bara spela ett spel för grafikens skull, bleeeh

Medlem

"Premiärfilmat"? Man fick ju inte se nånting alls av spelet, bara lite snack + nån halvtaskig CGI...
Jaja, bättre än inget, ettan var grymt bra men tvåan var inget att hoppa i taket för direkt... Hoppas de kör mer på RPG igen denna gång

Medlem

hmm , Rolig nyhet..

Ettan var riktigt grymt .. Dock spelade jag aldrig spelet någe långt .. Då det samtidigt enligt min mening var svårt ..
Sen var man ganska ung oxo .

Aja , bara hoppas att det inte tappar lika mycket som 2an gjorde .. Kommer fortfarande ihåg hur laggigt spelet var fast man hade en bra dator för spelet : ( .. Går det att köra på max grafik i det spelet ? ...


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Ettan var ju riktigt bra på sin tid men tvåan var bara en kass portning med små banor och tråkig omgivning. Så man hoppar ju inte av glädje direkt när man tänker på 3:an.

oan
Medlem

nice.. kanske något att se fram emot, men tyvärr har jag lärt mig genom åren att aldrig ha för höga tankar.

Lustigt hur intromusiken till ettan fortfarande kan ge mig rysningar (åtminstone fram till det töntigt klyshiga arrangemanget börjar). Att hoppas på ett spel i klass med det är ju lite mycket, men utgå ifrån det, behåll det som var bra, utveckla det som inte lyckades lika bra och en vinnare kan vara på gång.

Gör det framförallt lite mindre uppenbart var man kan ta sig in om man vill köra stealth, väljer man ett tänkande spelsätt får man gärna tvingas tänka lite grann som bonus.

Medlem

Ettan var helt suverän även om man blev lite über mot slutet. Den var dessutom en liten slampkrypare. Kommer ihåg att jag inte gillade demot eftersom det var så svårt. Sen satte jag mig in i hur spelet funkade och dååååå jäklar. Då smällde det till.

Skön stämning i den där filmen förresten. Förutom trailerrösten. Har aldrig gillat såna och efter Pablos framfart skrattar man ju bara åt dem.

Medlem

Hoppas det blir som ettan!


signatur

Meep!

Medlem

Man får hoppas att de ger FAN i att plocka bort all micromanagement, sabba interfacet och släta av spelet bara för att det parallellutvecklas till konsol. Det GÅR att släppa spel till konsol UTAN att förstöra dem.

Ex.
Deus Ex: släppt till både PC och konsol, ej neddummat
Deus Ex 2: släppt till både PC och konsol, neddummat
Morrowind: släppt till både PC och konsol, ej neddummat
Oblivion: släppt till både PC och konsol, neddummat

Medlem

Vi kan nog räkna med att det blir neddummat, varför? De vill sälja så många kopior som möjligt och svåra och bökiga spel verkar tyvärr inte gå hem hos pöbeln. Men håller tummarna att de ändå lyckas göra ett toppen spel med mer influencer från Deus Ex än Deus Ex 2!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Aha... grymt spel (1:an alltså).

Kommer aldrig glömma första uppdraget (frihetsgudinnan) och hur upprymd man blev.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Ettan var ju riktigt bra på sin tid men tvåan var bara en kass portning med små banor och tråkig omgivning. Så man hoppar ju inte av glädje direkt när man tänker på 3:an.

Tror det mer blev så med tanke på att det utformades mer för konsol om jag inte missminner mig (om man bortser från designmissar). Numera klarar ju konsolerna av mer, så jag tror det kan bli bättre än 2an.

Medlem

bara det inte blir nån sunkig konsollport som tvåan.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

hmm , Rolig nyhet..

Ettan var riktigt grymt .. Dock spelade jag aldrig spelet någe långt .. Då det samtidigt enligt min mening var svårt ..
Sen var man ganska ung oxo .

Aja , bara hoppas att det inte tappar lika mycket som 2an gjorde .. Kommer fortfarande ihåg hur laggigt spelet var fast man hade en bra dator för spelet : ( .. Går det att köra på max grafik i det spelet ? ...

kan det vara så att du laddade hem 2an olagligt.
europeska versionen led inte av dessa problem och det släpptes dessutom en patch som fixade problemen till den amerikanska versionen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av Kenchu:

Har försökt spela Deus Ex 1, men mina ögon tålde inte tortyren särskilt länge. Tvåan tyckte jag var skittråkig. Få se om trean är ngt att ha.

Bahh, håll dig till arkad-shooters om du inte klarar av gamla RPG/FPS klassikers. Spel som Deus ex handlar knappast om grafik utan istället om utformandet.
Det bästa manus ett spel nånsin haft.
Synd att 2:an bara blev en shooter.

Typisk shooter-kids att bara spela ett spel för grafikens skull, bleeeh

Sen är det lite skillnad på att spela om ett spel man spelat förut av nostalgiskäl, och att spela ett gammalt spel man inte spelat förut för att alla snackar om det. T.ex. är FFVII fortfarande helt awsome (visserligen har det riktigt fina bakgrundsbilder) trots den groteskt fula grafiken - antagligen för att jag spelat det förut tja.. nostalgi. Deus Ex däremot. Ouch.

Tar nästan lite illa vid mig när någon säger att jag spelar spel endast för grafikens skull. Om så vore fallet hade jag inte knarkat warsow (och inte lirat coop Quake 2 över lan :>). Grejen med deus ex är bara att det är så.. grått och trist och ointressant. Iaf för mig. Kanske är nåt med desingen jag inte gillar.

Medlem

Ooooh, happy days!


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

lirade faktiskt aldrig deus ex, kommer ihåg jag testade 2an, men dissade spelet.. dumt kanske, jag är ananrs en fan av mer rpg-betonade spel..

Medlem

Hoppas att det inte floppar som tvåan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av Kenchu:

...

...

Tar nästan lite illa vid mig när någon säger att jag spelar spel endast för grafikens skull. Om så vore fallet hade jag inte knarkat warsow (och inte lirat coop Quake 2 över lan :>). Grejen med deus ex är bara att det är så.. grått och trist och ointressant. Iaf för mig. Kanske är nåt med desingen jag inte gillar.

Och själv fann jag Quake 1, 2 och nästan även tre bruna och trista. Bara skjuta och skjuta..

Medlem

Ojdå kom oväntat, hade inte alls nån aning de arbetade på en 3:a. Nu kan man bara hoppas att det blir bättre än tvåan som tyvärr var väldigt tråkigt och nerbantat och gör det mer likt 1:an med mer frihet och mer valmöjligheter.

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Ettan var ju riktigt bra på sin tid men tvåan var bara en kass portning med små banor och tråkig omgivning. Så man hoppar ju inte av glädje direkt när man tänker på 3:an.

Tror faktiskt att utvecklarna har lyssnat på kritiken från 2:an, och försöker reparera dom misstagen. Det kan man ju hoppas på åtminstone

Inaktiv

[quote=

Sen är det lite skillnad på att spela om ett spel man spelat förut av nostalgiskäl, och att spela ett gammalt spel man inte spelat förut för att alla snackar om det. T.ex. är FFVII fortfarande helt awsome (visserligen har det riktigt fina bakgrundsbilder) trots den groteskt fula grafiken - antagligen för att jag spelat det förut tja.. nostalgi. Deus Ex däremot. Ouch.

Tar nästan lite illa vid mig när någon säger att jag spelar spel endast för grafikens skull. Om så vore fallet hade jag inte knarkat warsow (och inte lirat coop Quake 2 över lan :>). Grejen med deus ex är bara att det är så.. grått och trist och ointressant. Iaf för mig. Kanske är nåt med desingen jag inte gillar.[/quote]

Det gråa o trista i Deus ex tycker jag passar in fint. Det är ju dystopiskt och cyberpunk-aktigt. Visst, grafiken i deus ex suger röv, men personligen blev jag sjukt involverad av dialogerna och det komplexa konspiration-temat. Bland de få spelen som tar upp en hel del filosofi på ett snyggt sätt

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Det gråa o trista i Deus ex tycker jag passar in fint. Det är ju dystopiskt och cyberpunk-aktigt. Visst, grafiken i deus ex suger röv, men personligen blev jag sjukt involverad av dialogerna och det komplexa konspiration-temat. Bland de få spelen som tar upp en hel del filosofi på ett snyggt sätt

Håller med helt och hållet.

12
Skriv svar