Mass Effects strider filmade

Robot
Medlem
Mass Effects strider filmade

Trist att det är tredje personspespektiv.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Trist att det är tredje personspespektiv.

Trist? Det är ju det som är bra. Vad skulle det annars vara?

Nu är det ju dock inte lång tid kvar till release, men tycker verkligen att de borde ha visat lite nya miljöer. Just den här delen har man ju sett närmare 100 gånger nu.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

hmm, tror man kan ändra till 1st person, känner igen att jag läst det.

Ser dock lite små segt ut, lite för mycket Ghost Recon vibbar =/

Medlem
Skrivet av PapaBear:

hmm, tror man kan ändra till 1st person, känner igen att jag läst det.

Ser dock lite små segt ut, lite för mycket Ghost Recon vibbar =/

Såvitt jag vet är det endast tredjeperson.

Och att ens börja jämföra Mass Effect med ett actionorienterat spel som Ghost Recon känns helt fel. Mass Effect är i första hand ett RPG, inte någon shooter. Att BioWare sedan har gått över till realtidsstrider tycker jag bara är bra då jag tyckte att striderna i KotOR ibland kunde ha en något avdomnande effekt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Heh, det här är inget jäkla FPS. Det är ju BioWare som ligger bakom krutdurken.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

joo jag håller med dig och jag längtar efter mass effect enormt mycket, men jag had hoppas på lite mer flytt i striderna. Jag jämför det me ghost recon för att jag får samma sorts vibbar med hur segt det är att röra sig, hitta nya mål etc. Vilket är orsaken till att Ghost Recon Campaign saknar replay value.

men, mass effects story, RPG aspects etc, kommer göra de grymt, no **cking doubt. Säger bara att combat känns lite segt.

Inaktiv

Tror jag ska ta o lira soldier.. Vad är ni sugna på?

Inaktiv

inte helt säker, antingen en Vanguard för o vara lite av en "tank", eller så kör jag Infiltrator så jag man beordra mina nissar från ett avstånd samtidigt som jag då förhoppningsvis kan "pop some heads".

Medlem

Sweet som fan!

Medlem

Själv älskar jag 3d-person view, tycker det ger bättre överblick över striden vilket är väldigt viktigt i ett spel där man har möjligheten att ge folk order. Sen så funkar det mycket bättre på konsoll än vad fps gör. Tycker detta ser fantastiskt ut, tur man har förhandsbokat detta och assassins creed! C-uppsats? Skulle jag skriva en sån? Har jag inget minne av


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Tänk allt det där utan paus för menyer på PC, hotkeys istället. Ge please!

Nåja.. kanske om ett år eller två då :/

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Kaleid:

Trist att det är tredje personspespektiv.

Trist? Det är ju det som är bra. Vad skulle det annars vara?

Nu är det ju dock inte lång tid kvar till release, men tycker verkligen att de borde ha visat lite nya miljöer. Just den här delen har man ju sett närmare 100 gånger nu.

Första person. Ger överlägset bäst närvarokänsla..samt aldrig problem med kameran och spelet behöver inte hjälpa till att sikta.

Medlem

tycker man kan styra ett sikte lika bra om det är fpv eller 3pv, det som kan vara problem är ju dock kameran ibland...

Medlem

Som Mr.Bear skrev hade varit kul med lite nya miljöer. Men snart har man det ju framför sig. Ska bli väldigt skoj


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv
Skrivet av Silentzio:

tycker man kan styra ett sikte lika bra om det är fpv eller 3pv, det som kan vara problem är ju dock kameran ibland...

mm kamera + gubben. Som i t ex Gears of War. Där är en av dom största motgångarna är din egen gubbe, för han skapa en stor "blind spot" för dig. Troligen det som dom flesta hatar med 3rd person.
Själv älskar jag 3rd person, vill alltid se när min nisse kickar lite ass

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Kaleid:

Trist att det är tredje personspespektiv.

Trist? Det är ju det som är bra. Vad skulle det annars vara?

Nu är det ju dock inte lång tid kvar till release, men tycker verkligen att de borde ha visat lite nya miljöer. Just den här delen har man ju sett närmare 100 gånger nu.

Första person. Ger överlägset bäst närvarokänsla..samt aldrig problem med kameran och spelet behöver inte hjälpa till att sikta.

Själv tycker jag nästan att det är tvärtom. Jag har mycket enklare att sätta min in i karaktären om det är tredjepersonsvy.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Detta spel verkar vara så jävla ballt! Måste fixa 360!

Medlem

Ser nästan ut som de använder samma "kraft" hela tiden, kunde varit lite mer varierande animationer och effekter. Sen ser menysystemet meckigt ut som sagt. Förövrigt så använder han väl shotgun som Vanguard och den dänger till och dödar med ett skott på ca 60 meters avstånd?. Nja, combat gameplay (orka översätta) ser fortfarande inte jätte övertygande ut.

Men gnäll-gnäll vem lurar jag?, kommer ju ändå spela skiten ur det så..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Kaleid:

Trist att det är tredje personspespektiv.

Trist? Det är ju det som är bra. Vad skulle det annars vara?

Nu är det ju dock inte lång tid kvar till release, men tycker verkligen att de borde ha visat lite nya miljöer. Just den här delen har man ju sett närmare 100 gånger nu.

Första person. Ger överlägset bäst närvarokänsla..samt aldrig problem med kameran och spelet behöver inte hjälpa till att sikta.

Själv tycker jag nästan att det är tvärtom. Jag har mycket enklare att sätta min in i karaktären om det är tredjepersonsvy.

Precis, skulle det ge lika mycket känsla att göra en roadie-run eller såga någon mitt i tu i Gears of War om det var FPV?, nej absolut inte.

Speciellt i ett spel som detta. Förstaperson i RPG är något jag inte gillar alls, man vill se sin karaktär när han agerar med andra och har konversationer samt se sin nya equipment osv.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

helt suveränt bra spel. länge sedan sci-fi var så här roligt

1
Skriv svar