Assassin's Creed-tävlingen avgjord

Medlem

Fick svaret på min fråga genom en metroartikel hehe. Jo fyndigt

Bild på damen
http://www.metro.se/se/article/2007/11/06/08/4736-48/index.xm...

Medlem
Skrivet av Ostguden:

Tycker de kunde tagit med ett seriöst bidrag iallafall. Jade Empire var ju visserligen väldigt vitsigt, men resterande (särkilt det sista) kändes rätt krystade.

krystat? När jag skrev mitt bidrag, var det på ren vims. Känner inte det var alls krystat.

Tycker det är roligare med lite oseriösa och lätthjärtade titlar än "seriösa" för de låter dåliga hur man än vridar och vänder på de ändå.. tom officiella titlar..kunde ju lika hjärna skrivit "Assassin's creed of Ultimate doom of Defeat" och sagt det var seriös titel.

Måste säga dock säga att vinnaren sopade mattan med utmanarna.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Citat:

Tycker de kunde tagit med ett seriöst bidrag iallafall. Jade Empire var ju visserligen väldigt vitsigt, men resterande (särkilt det sista) kändes rätt krystade.

Agreed.

Skrivet av Howser:

Vet inte mycket om spelet men antar att "Jade Empire" syftar på något i spelet, eller var i ligger annars det fyndiga?

Producenten som alltid syns i samband med Assassins Creed heter Jade.

Ja och sedan finns det ett spel som faktiskt heter Jade Empire. Men det kanske du visste


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Grattis till vinnarna

Hur skall man se/översätta ordet "jade" förresten?

Jade skall ses som antingen namnet på producenten. Eller materialet Jade.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Eller materialet Jade.

Mineral/sten.

Medlem

Mja,,, jag är skeptisk. förstår inte riktigt det roliga i det vinnande bidragets namn.
Vill inte kasta ägg och så, men Jade Empire är ju ett redan taget namn på ett annat spel *rycker på axlarna*
Men men, nu sitter jag inte i juryn. Jag förstår inte juryn på Idol heller ibland, så det är nog bäst att man inte hakar upp sig allt för mycket

Medlem

^- Kolla igenom denna tråd, har typ nämnts 3 gånger.

Medlem

Jag blir glad för min mitt nyckelband iaf, "jag har nåt som inte du har!".. ja förutom Joel då, för han har ju en ryggsäck

Medlem

Måste säga att det var bra bidrag, grattis.

Medlem

Varför dela ut en faceplate då Assassin's Creed inte är en exklusiv titel? Nu är de ju självklart bättre ju mer man får men de känns som en väldigt 360-inriktad tävling, och glöm inte att de en gång va exklusivt, och då inte till 360n

Edit: Och grattis till vinnaren, va en rätt så fyndigt bidrag du kom med där

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Grattis till vinnarna

Hur skall man se/översätta ordet "jade" förresten?

Jade skall ses som antingen namnet på producenten. Eller materialet Jade.

Tack skall du ha Wardancer , men jag fann svaret tidigare idag i en artikel i Metro. Vad vinnaren syftade på blev väldigt uppenbart då
(nyheten finns länkad några poster upp).

Medlem

Grattis till vinnaren.
Jade Empire var väldigt fyndigt.

Nu får man hoppas på att kamma hem en vinst i Crysis-tävlingen

Redaktör
Skrivet av Mahone:

Varför dela ut en faceplate då Assassin's Creed inte är en exklusiv titel?

@John fick väskan med prylarna när han intervjuade Jade förra veckan. Vi valde att köra en tävling med den som pris, det är alltså ingen medveten 360-reklam från vår sida.


signatur
12
Skriv svar