Bästa Spelen under min livstid

Inaktiv
Bästa Spelen under min livstid

Denna lista på de bästa spelen är baserad på mina egna spelupplevelser

5. NHL 99
Mitt första spel som jag ägde helt själv. Säger väl det mesta fungerade som språngbräda in i spel världen för mig. Spelupplevelsen är 9/10 och jag gillade att värva alla de bästa spelarna till mitt Colorado på den tiden Vet inte vad det är med spelet men grafiken är inget att hurra för, i alla fall idag. Men intro videon är bland världens bästa och det är synd att spelutvecklarna inte lägger ner så mycket tid på dem längre. Man blir riktigt taggad av att lira NHL när man ser den. Kan hända att man lirar några matcher även idag ifall man inte har något att göra.

4. Counter-Strike
Som så många andra har jag lirat flertalet timmar framför CS och det med all rätt. Världens första riktigt stora multiplayer spel och jag var också fast även ifall jag började spela det relativt sent jämfört med många andra så har jag lirat det väldigt länge, det var nästan som en drog när man lirade det. Slutade att spela det då det tog alldeles för mycket tid och har inte vågat börjat sedan dess då jag är rädd att jag kommer att fastna igen.

3. Half-Life 2
Var ska man börja? Grafiken? Upplevelsen? Detaljrikedomen? Listan kan göras hur lång som helst och jag skulle kunna skriva en väldigt lång uppsats om detta fenomenala spel. Egentligen saknas ingenting i spelet det finns både kluriga ställen där man måste tänka till och det finns scener som är sprängfyllda med action. Och arsenalen är ju helt underbar, vem gillar inte att ta tag i ett skåp och kasta det på närmsta fiende? Finns så mycket jag hade kunnat skriva om detta spel så att det skulle kunna bli en uppsats men det får räcka med att säga: Antagligen det mest kompletta spelet någonsin.

2. Football Manager 2007
Har lirat FM-serien nästan så länge jag kan minnas, de andra spelen i serien skulle lika bra kunna ha hamnat här på listan. Som fotbollsspelare älskar jag självklart FM-serien och det finns nästan inget som är bättre när det gäller att spela spel som att ta MFF till Champions League final även ifall det tar flera år innan det händer Eller ta Sverige till EM-Guld. Antalet timmar jag har lagt ner på detta spelet vill jag inte räkna ut, de skulle vara alldeles för många. Vad är då roligast med det? Jo, att ta fram talanger och göra dem till stjärnor.

1. Pro Evolution Soccer 6
PES serien är enligt mig en mycket bättre serien än FIFA då Fifa mer bryr sig om det ytliga och bryr sig inte alls lika mycket om själva spelkänslan. Spelkänslan i PES 6 är enorm den bästa man kan få i ett spel, man kan nästan känna kraften när man drar i väg ett lång skott mot mål eller gör en glidtackling. Det är inte världens snyggaste det erkänner jag men vilken känsla det är i spelet. Finns inget bättre än detta.

Martin

#blogg

Medlem
Bästa Spelen under min livstid

"Som så många andra har jag lirat flertalet timmar framför CS och det med all rätt. Världens första riktigt stora multiplayer spel"

Whoooaha, wait right there, ever heard about Quake?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

NHL 09. Hold on.. WHAT!?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
1
Skriv svar