Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Crysis - demo och forumdel hos FZ

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Clony, om din dator klarar av det då borde nog min kommande det?

AMD Athlon 64 4800+
Sapphire Radeon X1950GT 256 mb
2 GB RAM

Läste igenom det du skrev ganska fort men jag tror det var ungefär samma som mitt.

nej, inte med de där CPU och Graffekortet kommer du inte långt.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av BigD:

Fattar inte var problemet ligger, kan maxa allt som är krävande, tex Timeshift och Cod4 demon med full AA och AF och max upplösning och settings.

sist jag såg så är inte detta samma spel.
this is really the next generation

(cod4 körs ju dock i en liten miljö)

Menade bara nyare spel generelt Cod4 var kanske inte bästa expemplet, men alla nyare spel kan jag maxa med full AA och AF och få riktigt nice FPS och när man ser andra som kan lira det bra på high med bra mycket segare system så reagerar man ju bara.
Menar inte att spelet är dåligt optimerat eller något, menar snarare att någonting är fel med konfigurationen på min burk.

Lirade igenom demon nu på 1680*1050 med settings på medium/high blandat och visst är det snyggt även om ja låg på runt 20-25 fps för det mesta.

Medlem

Jag vet inte om jag är jätteimponerad av spelet, vist det funkar bra som techdemo när de gäller all yta och hur mycket som går förstöra, men i övrigt känns de lite tunt och innehåller inte direkt något nytt.

Medlem

Very High kommer du bara åt i vista.. Men då får man dras med att du får drygt 50fps lägre i vista fast med samma inställningar som i xp (high). har testat själv.. va helt ospelbart i vista.. men det kanske är någon fix som behövs bara

Medlem

Är ganska säker på att ögongodiset som man får med Very High går att komma åt om man tweakar lite, det gick i betan iaf, så man lär inte behöva Vista.


signatur

<3

Medlem

Clony, vad hade du för processor? AMD Athlon 64 4800+, det är inte en "dual core"? Men jag hoppas på medium i allt med 1024x768 i upplösning iallafall.

Kan knappt vänta tills min nya dator kommer! (l)


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kört igenom demot nu och det var riktigt bra fint osv ... körde på allt på medium 1024x768 och låg väl på 25 - 30 fps körde dock utan aa och fa men tror ni jag kommer kunna köra med högre grafik inställningar om jag kör med SLI ?

AMD athlon x64 dual core 3.0ghz 6000+
2gb ram
xfx 8600GT 256mb

Inaktiv

Jag kör med:

E6600 QUAD
ATI 2900XT
2GB RAM

Någon som har liknande hårdvara som mig, och kan märka ut vilka inställningar man ska lira på?
Hade förväntat mig att jag kunde köra på mycket högre inställningar en vad som går för mig. *sigh*


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Inaktiv

resmus, e6600 @ 3ghz.. så din cpu ligger en bit efter dfär ja!
jaja du får väl se

tr0ll, "e6600 quad" heter q6600.. :>
är väl bara att testa lite olika inställningar, några medium, några high ska väl gå bra (använd inte AA)

Inaktiv

Snyggt spel... kan dom inte säga samma om gameplay, känns som samma gamla som man redan spelat ett dussin gånger.

Medlem

Det fungarar riktigt fint på low i 800x600 på min laptöp (:
Känns dock som om man spelar Farcry fast mera avancerat...

Inaktiv

Asso grappar installerade detta bara för att jag hade tråkit hade inget hopp om att de skulle funka.. men kör det på 35-45-55 fps me allt på low har en 2.0 ghz singel core med 1 gb ram och ati radeon x1600 pro.

Medlem

kör med q6600, 4 gig å ett 8800 gts 640mb kör i 1680*1050 allt på high med 4*AA inget lagg. Tycker det är grymt snyggt och är imponerad av grafiken. Dock är inte fps min favorit genre men att det är ett grymt spel måste jag hålla med om.

Medlem
Skrivet av ptr:

värdelöst optimerat ju. 1280x960. high på allt och ingen AA ändå bara 20 i fps.
kör windows vista 64bit
Intel Core 2 EXTREME X6800 2.93GHz
4 GB ram
Geforce 8800GTX

ingen skillnad på WHQL nyaste drivrutinerna och de nya betadrivisarna 169.01

SUCK

cod4 hade man 60-80 i fps på allra allra högsta inställningarna. meningen att man ska spela på en dator från framtiden för att kunna lira det här spelet eller?

Hum hoppas de är något fel på demot, för enligt spelelet "best optimal setting" så sätter den allt på Very high utan AA till mig, och då går de fan inte spela, runta 10-max 20 fps och hack när jag vrider och vänder mig, inte föräns på High på allt så funkar de sådär... ne tycker de borde flytta på bättre på Q6600 3,0, 2 gig minne och 8800GTX


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Äh, när jag var strandsatt i djungeln och jagad av ett helt Fi-kompani hade jag inte någon högteknologisk pyjamas på mig. Näe, det enda jag hade var en morakniv och ett jävla temperament. Gissa vem som kom levande därifrån!


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

Medlem

Tomzi - Spelar du under Vista med DX10 eller? Isåfall, byt till XP och lira i DX9.

Spelar med allt på high med 8800GTS och snittar 30-40 fps.


signatur

<3

Medlem

Artist: Underbart att du har humor i alla fall! Men tro mig, Bt är inte EA-fanboy. Bara skåning

Medlem

mmmmmmm 50 min kvar ...

Inaktiv

Sisådär, med vänstra raddan grafikinställningar på Advanced på medium, högra på high och AA på 2x så flyter det rätt okej. smått lagg, men det duger.

q6600
2900xt
2gb

I övrigt ballt spel.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av ptr:

värdelöst optimerat ju. 1280x960. high på allt och ingen AA ändå bara 20 i fps.
kör windows vista 64bit
Intel Core 2 EXTREME X6800 2.93GHz
4 GB ram
Geforce 8800GTX

ingen skillnad på WHQL nyaste drivrutinerna och de nya betadrivisarna 169.01

SUCK

cod4 hade man 60-80 i fps på allra allra högsta inställningarna. meningen att man ska spela på en dator från framtiden för att kunna lira det här spelet eller?

Hum hoppas de är något fel på demot, för enligt spelelet "best optimal setting" så sätter den allt på Very high utan AA till mig, och då går de fan inte spela, runta 10-max 20 fps och hack när jag vrider och vänder mig, inte föräns på High på allt så funkar de sådär... ne tycker de borde flytta på bättre på Q6600 3,0, 2 gig minne och 8800GTX

Samma här, hackar som tusan i Vista (32bit).
Den väljer också allt på "Very high" när jag tar optimal.
Och kör man "High" så flyter det på som en dröm.

Sitter med:
CPU: Intel Core2 Duo E6600 2,4Ghz
Grafikkort: XFX GeForce 8800 Ultra XT 768MB
Minne: 4GB Geil DDR2 Ultra PC6400 800Mhz

Nej, måste vara nåt fel, eller så är det uruselt optimerat.
Kan ju inte krävas 2 x 8800 Ultra XT 768MB för att kunna avnjuta spelet?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Owe
Medlem

Jag vet inte vad jag tyckte om demot..
Jag stängde av när jag dött ett par ggr när man kom ner till signal-störar mojjen.
Jag blev ruggigt irriterad över att det krävdes massvis med skott ( 5+ )i brödkorgen för att fälla en fiende o stängde av spelet.
Å andra sidan har jag de senaste dagarna spelat mycket GRAW2 så det kanske hade med det att göra..

Jag provade först att spela i 1680*1050 med allt på very high och 4ggr AA. -Bad choice hehehe..
Ja, då hade jag mellan 8-15 fps. Så då drog jag ner på grafiken lite.

Mitt system:
Intel MB 975XBX
Core 2 Duo E6700
4GB Ram
8800 GTX
Soundblaster X-FI Platinum
2*raptors i RAID 0( SYSTEM DRIVE ) +
2*200GB i Raid 0( SPEL DRIVE )
Windows Vista Ultimate x86
Samsung Synchmaster 226BW

Ja. Det var min crysis-experience det.

Bt
Medlem
Skrivet av artist:

Jag får be om ursäkt att du fick dig en stänkare också, men jag blir bara så aggresiv när jag ser bt´s namn i forumsamanhang. Visste du att bt´s verkliga namn är Styx?

Nej det visste han nog inte. Å andra sidan visste jag inte ens det själv. Eller har hört talas om "styx" tidigare.

Om ni vill läsa mer om prestanda i Crysis kan jag tipsa om den här benchmarktråden:
[http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...]


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

dyb
Medlem

Så det kmr inte kunna gå o välja att lira i DX9 under vista ?! det måste det för f'n göra.

Kunde lira betan bra under dx9 , men demo i dx10 klara ja knappt bra

Inaktiv

Jag fick köra på medium på allt förutom vattnet och ljudet som jag körde på high i 1360*768.
Var grymt snyggt tycker jag på medium, men ändå lite dåligt att när man har det bästa dx9 kortet att man inte kan köra high(dxp settings), det är ju liksom vi som har dx9 som vill kunna maxa dom inställningarna. Ingen med dx10 kort kommer ju köra bästa dx9 inställningar :/ (förutom dom med budget korten vill säga).
Hoppas dom optimerar det bättre

Dator:
Intel E6600 Core2 Duo 2,4Ghz-GeForce 7950GX2 1GB - 2GB DDR2-1000GB 7200rpm-Soundblaster Audigy X-Fi Fatality FPS.
LG 27" Wide LCD+Creative Inspire T6060.

Medlem
Medlem
Skrivet av dyb:

Så det kmr inte kunna gå o välja att lira i DX9 under vista ?! det måste det för f'n göra.

Kunde lira betan bra under dx9 , men demo i dx10 klara ja knappt bra

Visst går det att göra det. Gå bara till spelutforskaren och högerklicka på crysis singelplayser demo. Då kan du välja om du vill spela i dx9 eller dx10.


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

ptr
Medlem
Skrivet av xeroxs:
Skrivet av ptr:

värdelöst optimerat ju. 1280x960. high på allt och ingen AA ändå bara 20 i fps.
kör windows vista 64bit
Intel Core 2 EXTREME X6800 2.93GHz
4 GB ram
Geforce 8800GTX

ingen skillnad på WHQL nyaste drivrutinerna och de nya betadrivisarna 169.01

SUCK

Förstår inte hur folk bär sig åt om jag ska vara ärlig... Jag har en AMD 6000+, 4 gig (667mhz) Ram och ett Geforce 8800GTX (borde alltså vara snäppet sämre än din)... Körde allt på high, ingen aa och 1280*1024 i upplösning. Körde med nya grafikdrivisarna också, i windows Vista med dx10. Allt flöt på i stadigt 40fps...

skönt för dig då men roliga är ju att när man trycker på "optimal settings" så får jag very high på allting. och då har man en fin fps liggandes på runt 9 liksom jävligt bra optimerat i sådana fall.

ptr
Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av ptr:

värdelöst optimerat ju. 1280x960. high på allt och ingen AA ändå bara 20 i fps.
kör windows vista 64bit
Intel Core 2 EXTREME X6800 2.93GHz
4 GB ram
Geforce 8800GTX

ingen skillnad på WHQL nyaste drivrutinerna och de nya betadrivisarna 169.01

SUCK

cod4 hade man 60-80 i fps på allra allra högsta inställningarna. meningen att man ska spela på en dator från framtiden för att kunna lira det här spelet eller?

Hum hoppas de är något fel på demot, för enligt spelelet "best optimal setting" så sätter den allt på Very high utan AA till mig, och då går de fan inte spela, runta 10-max 20 fps och hack när jag vrider och vänder mig, inte föräns på High på allt så funkar de sådär... ne tycker de borde flytta på bättre på Q6600 3,0, 2 gig minne och 8800GTX

Samma här, hackar som tusan i Vista (32bit).
Den väljer också allt på "Very high" när jag tar optimal.
Och kör man "High" så flyter det på som en dröm.

Sitter med:
CPU: Intel Core2 Duo E6600 2,4Ghz
Grafikkort: XFX GeForce 8800 Ultra XT 768MB
Minne: 4GB Geil DDR2 Ultra PC6400 800Mhz

Nej, måste vara nåt fel, eller så är det uruselt optimerat.
Kan ju inte krävas 2 x 8800 Ultra XT 768MB för att kunna avnjuta spelet?

flyter det som en dröm på high vad har du för FPS då? flyter som sirap för mig på high

Medlem

najs.. lustigt att man kunde plocka upp en keps och kasta iväg

måste köra på medium i 1280 för att det skall va spelbart pga min cpu


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skriv svar