Steam? More like STEAMing pile of shit!

Medlem
Steam? More like STEAMing pile of shit!

Okej, inte så illa, men likväl ganska irriterande att vissa problem finns och inget logiskt finns att göra för att åtgärda dessa.

Jag var inne och sökte på spel förut i Steam och såg att det fanns nåt som hette Assassin's Creed Directors Cut, vilket gjorde mig lite nyfiken och givetvis måste man fylla i hur gammal man är och si och så. Likt många andra så orkade jag inte bry mig om rätt info just då utan scrollade bara ner i årtal och klickade, nu blev det såklart fel för en gångs skull (jag är tydligen 11 år nu) och jag kom inte åt sidan. Visst, sånt händer, samt att det är dumt att inte fylla i rätt, men så länge det går att ändra så gör det ju inget. Synd bara att det inte går att ändra tillbaks! Nu har jag letat febrilt i settings och på support-sidan och allt vad det heter men likt förbannat så hittar jag ingenting om hur man gör, eller ens att det går att ändra hur gammal man är! Nu har jag mailat supporten (som inte har en enda flik i sin ganska extensiva FAQ om hur man skall åtgärda ett sådant här problem, som torde vara ganska vanligt), kommer väl dröja några dagar innan nåt händer, så jag kan väl förmodligen inte lira mitt Plants vs Zombies som jag köpte igår. Eller nej, det är ingen åldersgräns på det, men jag tänker minsann inte vara 11 länge till, sen när har 11-åringar kontokort att handla med?

Ifall någon upplevt detta eller liknande och åtgärdat det så är ni välkomna att skriva en kommentar, för jag vill gärna kunna spela lite våldsammare spel än Mulle Meck...

#blogg


signatur
Medlem
Steam? More like STEAMing pile of shit!

Känns lite väl idiotiskt att gnälla på dem när du har gjort fel...
Även, rensa dina kakor.
Svårt men sant

Medlem

Är det fel att gnälla när en sån här känd och välanvänd tjänst inte har en lösning på ett sådant simpelt problem? Misstag begås och jag skrev ju att det var mitt fel, men det betyder ju inte att jag skall behöva bli av med "privilegiet" att kolla upp åldersmärkta spel.

Angående kakor så funkar inte Steam på det viset.


signatur
Medlem

Antar att du gjorde som jag sade och testade med att rensa dina kakor innan du börjar predika hur steam funkar?

Rensa dina IE-kakor.

Det är inte bara steam som har ålders verifikation på det viset, och antagligen är det lag på detta i USA.

Medlem

Nu funkade det, rensade i Firefox först men det blev inget där, funkade efter en IE-rensning. Tack för hjälpen.


signatur
1
Skriv svar