PlayTV - spela in TV-program på din PS3

Medlem

håll truten BangBoomBang, du är den värsta sorten (xbox)fanboy på fz


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Först gnälls det att PS3 har inbyggd Blu-ray, och att på Xbox360 får man faktiskt välja HD-DVD eller inte.

Nu när ett tillbehör till PS3 kommer, där man kan välja att köpa eller inte, så gnälls det.

Ni som gnällde att att man inte får valfrihet på PS3, borde väl vara nöjda?

Inaktiv

Det påminner mig om att det kanske sitter en spammottagare i min plasma, hujja.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

håll truten BangBoomBang, du är den värsta sorten (xbox)fanboy på fz

För att inte tala om dig...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

håll truten BangBoomBang, du är den värsta sorten (xbox)fanboy på fz

tycker jag inte faktiskt.
ordet är liksom fritt ?
och både dom som tycker att det är bra har rätt att säga det och dom som tycker nåt är mindre bra har rätt att säga det.

det är bra att den där inspelnings grejen är en lös dosa.
kanske mindre bra om den blir inbyggd och höjer priset igen.
om nu sony vill att ps3 ska kunna göra mycket.
då finns det även en risk att dom som vill ha en konsol utan en massa lull lull hoppar över den.

jag vill hellre ha en konsol som verkligen går in för spel.
och då är givetvis blu ray bra, för det är framtiden.
och även den där dosan är bra sålänge den är extern.
för den kostar förmodligen en slant.

Medlem

Saken är ju den att PS3an SKA vara en komplett maskin, det ska inte vara en sonyvariant av wii och det är jag väldigt glad över, jag vill kunna göra mer med de grejer jag hookar upp till tvn än att spela, varför ska man behöva köpa en konsol för runt 3k, en DVR för 4 och en media extender för 3-4k när jag kan få allt det där i en maskin för 6k från början?

Dina "farhågor" var nog mer rätt förra generationen när marknaden inte var redo för mer kompletta media centers, nu är det inte så.

Det enda fel jag ser med play tv är att det inte verkar sitta ngn CA-modul i den så man kan tryca in boxerkort eller annat i den.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

framtiden kanske snart är här ?
när pc blir ett musem föremål och det blir en liten apparat som kan göra allt det en pc och tv mottagare kan göra och vara spelmaskin ?

det har både fördelar och nackdelar.
priset kan bli en nackdel.

alla vet ju hur det kan bli med sån där tv som har inbyggd video.
om videon pajar då blir du också av med tvn eftersom den hänger med till reperatören.

så att ha allt ihopbyggt kan också vara en nackdel.

Medlem

Hörru Mr Negativ (alltså BangBoomBang). Nu ska vi inte se allt svart på vitt. Konsolerna kommer att dö ut så småningom. Varje individ vill ha en komplett maskin hemma, inte massor med olika små maskiner, den ena spelar in film, den andra spelar musik, den andra är en dator, den andra är en konsol. PS3:an håller på att bli en allt i ett maskin och det är jag glad över. Även om många inte vill erkänna det. Om du vill ha en konsol, ja så köp en XBox360 som du får betala för att spela online med och att den går sönder hela tiden, eller köp dig en billig Wii. Du kommer att gå miste om en del då PS3:an bjuder på mycket finesser och bra kommande spel.

Så sluta klaga och acceptera att PS3:an ändå är en bra konsol, dock med många bra funktioner som man då inte behöver för en konsol enligt dig.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

vill verkligen alla ha en maskin hemma som kan allt.
du får tänka lite realistiskt också.

tänk själv hur kul det blir om den där *supersexiga världsmästarmaskinen* i framtiden som är tv, konsol, dator, och såvidare och bara en del pajar.
och hela klabbet måste lämnas in bara för en saks skull ?

ser ju bara grannen för några år sen som var sketnöjd för att han köpt en tv med inbyggd video,
ja jisses va bra sa han.
och så pajade videon så han var tvungen att lämna in klabbet, sen hade han ingen tv att titta på för videon pajade.

visst man kanske är pessimist, men man är realistisk också.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

vill verkligen alla ha en maskin hemma som kan allt.
du får tänka lite realistiskt också.

tänk själv hur kul det blir om den där *supersexiga världsmästarmaskinen* i framtiden som är tv, konsol, dator, och såvidare och bara en del pajar.
och hela klabbet måste lämnas in bara för en saks skull ?

ser ju bara grannen för några år sen som var sketnöjd för att han köpt en tv med inbyggd video,
ja jisses va bra sa han.
och så pajade videon så han var tvungen att lämna in klabbet, sen hade han ingen tv att titta på för videon pajade.

visst man kanske är pessimist, men man är realistisk också.

En av orsakerna till att jag köpte en smartphone var att jag inte ville släpa på 4 olika prylar, här har jag, telefon, kamera, gps och handdator allt i en smidig förpackning. Och ja, jag vill ha en maskin som klarar allt och inte ha 5 olika enheter med lika många fjärrkontroller och 100 meter sladd bakom bordet (ja jag vet, det finns one-to-all fjärrar men då är vi där igen, behöva köpa nya prylar), nej hellre en pryl, en dosa som funkar enbart till den och mindre sladdar.

Enklare att felsöka också...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Fan vad tufft, blir bara mer och mer försklassiga tjänster till PS3.

Precis som MS redan har givit oss Xbox360 användare.
Ni kommer aldrig ikapp, sorry.
Och jag glömde en grej, LOL.

12
Skriv svar