Vilken spelserie är mest överskattad?

Medlem

Fattar inte vad det är som är så speciellt med Halo?

Lägger min röst på Half Life.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

måste tyvär säga zelda, är bara ett till plattformsspel, tycker inte platformsspel kan var av någon form av värde tilll folk över 15 år

signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Flakmonkey
Skrivet av PiGGeZ:

måste tyvär säga zelda, är bara ett till plattformsspel, tycker inte platformsspel kan var av någon form av värde tilll folk över 15 år

Plattformsspel?!

KoP
Medlem
Skrivet av mh76:
Skrivet av Nikie:

Annan; Metroid.

Halo? Ehm. Har ni spelat det och satt er in i historian så är det en sjukt bra sci-fi historia som är jäkligt spännande. Antagligen follk som inte ens äger en xbox som tar det / ps3 fanboys

Jag har ägt både Halo, Halo 2 och Xbox 1. Och jag spelade och spelade. Men lyckades då aldrig förstå hypern med spelet. Skulle jag skaffa mig en Xbox360 i framtiden, lär jag nog vara den enda Xbox360-användare som inte kommer köpa Halo 3.

-----

Så mitt svar på frågan blev Halo.

Näe, kommer inte köpa Halo 3 fastän jag har xb360.. inte min typ av lir.. spelar ingen roll vad nån annan säger.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av PiGGeZ:

Plattformsspel?!

plattformsspel för mig är såna spel som spyro då man springer på platta ytor och hoppar, inte nödvändigtvis 2d. nya super mario galaxy är ett plattformsspel för mig.

signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

Personligen så tycker jag (som så många andra) att Halo är det. Kanske mest för att det där med multiplayspel är inget för mig, förutom MMORPG då. Hade dock förväntat mig en del av det spelet, men näe då. Varför har ingen nämnt CounterStrike?

XBOX 360 utan Halo

Medlem

The sims och battlefield

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Bt
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av PiGGeZ:

Plattformsspel?!

HÄDELSE!

SHAME på alla 21 som röstade Zelda!

(röstade själv halo)

signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Halo och Tomb Raider är de mest överskattade spelserierna. Finns det ngn över 16 som uppskattade Halo?

Medlem

Zelda helt klart ! Har aldrig fattat varför folk gillar det spelet.

Medlem

Har inte spelat Halo, så jag vet inte. Men det The Sims har jag spelat, och det suger kamelballe.

Medlem
Skrivet av Demonhunter:

Starcraft

I agree!

Röstade dock på Zelda för att välja annan verkade så trisst.
Overrated Crap.

signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Fan, såg halo efter jag röstat på the sims

Inaktiv

Gran Turismo helt klart överskattad serie.

Medlem

Älskar diskussioner som handlar om "Om du inte tycker som jag har du fel, och du borde dö en hemsk död."

Edit: Och vissa människor fattar tydligen inte innebörden när det står spelserier

Från Wikipedia:
"Spelserie
Om ett spel får en eller flera uppföljare brukar detta kallas en spelserie."

Alltså, om det inte finns mer än ett spel, så är det ingen spelserie.

Medlem

The sims. No fucking doubt. Jag har aldrig spelat ett sämre spel, eller ja, silver surfer till NES var väl inte heller så jävla bra. Men att The Sims blivit så stort är sjukt

Inaktiv

Halo spelen och Gears of War

Inaktiv
Medlem

FF & metal gear solid

Medlem
Medlem

Röstade på the sims, kan inte fatta att de säljer så pass bra som det gör expansion efter expansion.

Halo blir väl en säker 2a om jag skulle lista de överskattade serierna man kunde välja mellan då the sims och halo är dom enda serierna utan åtminstonde ett bra spel.

Medlem

Om jag skall kommentera spelserier där jag anser mig mig bättre bevandrad, så blir det nog till viss del Quake pga att Q4 inte direkt var bra mot Q3, QuakeWars är inte direkt vad man vill att "Quake" skall vara. Sedan blev HL ganska trist mot slutet av HL2, det blev inte bättre med en småkass expansion som inte var en expansion, det ser inte bättre ut framöver heller - storyn är trasig och går inte att fixa utan att göra det värre. Annars så är det Halo då, det känns som att serien är stor pga att det var FPS till konsol med gigantisk marknadsföring, inte pga att det var ett bra FPS eller så. Nu spelar jag inte Metal Gear och lär inte göra det heller, men det kändes helt trasigt när man spelade Metal Gear Solid efter att ha spelat Metal Gear (1) och Snakes Revenge på NES back in the days...

För att tillägga, så har Civilization och GTA, i princip aldrig gjort mig besviken, det är bara mindre saker som att kanske ett exp knappt innehöll något (ungefär som ep1 till HL2), eller att GTALondon inte var mer än ettan med andra vägmarkeringar...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

halomaki - maki = Halo

signatur

// Peace

Medlem

Jag fick lägga min röst på GTA, dock nära den hamna på Halo. Ja jag har både Xbox och xbox 360, halå är fortfarande inget intressant spel.

Inaktiv

The Sims, men ta och kolla på spelserien.. Inehåller ju tusentals expansion, vad är det som är så kul med det.

Har inte spelarna trötnat snart?

EDIT: Rättade en felstavning:up:

signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

gta serien lungt!
man kan göra vad man vill typ uppdrag köpa saker och döda

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Haha, fan vad Anti-Halo alla är, psheesh. ;o. Även om ni inte röstade på Halo så måste ni lägga till "Aa.. fast Halo suger också!" helt kul. :P.
Röstade på Mario anyway, visst har man haft kul med gammla goa Mario när man satt med sina små kompisar vid ett 8-bit Nintendo, menne.. Inte mycket mer än så, resten har varit ganska shaiet..

Medlem
Skrivet av redmac:

Halo, Metroid och Half Life 2 ej ettan!

Quoted for truth och jag vill gärna lägga till "need for bling bling" (speed) samt the sims.

Inaktiv

quake.....lätt...
alla quake spel har varit piss.....you know its true.....

signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

halo

signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Skriv svar