Kort Fallout 3-info

Inaktiv

Jag får vibbarna av att detta spel komemr att vara det S.T.A.L.K.E.R var tänkt att bli. Jag har inte lirat dem gamla fallout spelen, men jag får onekligen S.T.A.L.K.E.R vibbar av denna preview fast såklart mer utvecklat. Konstigt att ingen annan nämt detta samband för det finns onekligen ett.


signatur

e=mc2

Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av Fisse:

Men omöjligt att bortse från deras totalt värdelösa skitspel Oblivion, som bara hade grafik att komma med och inget annat. Bethseda bevisade ju egentligen där att skriva storys och göra ett spel med karaktär inte är något de klarar av mer opersonligt och dött spel får man leta efter. Snyft

inlägg raderat
/fz-mod

Tycker faktiskt också Oblivion var rätt opersonligt större delen av spelet var genomskinligt och tråkigt, så jag är väl sjuk i huvudet jag med då!?


signatur
Medlem

Det där med att man kan snacka sig igenom spelet är skitsnack, efter ett tag kommer det en boss som man måste döda och då är man svag som en kvinna för man har satt alla sina poäng i karisma mm. Var samma ska i vampire bloodlines.

Medlem

Elder scrolls-spelen har ju alltid haft en vek story/ingen som helst spelmekanikbalans och haft utforskande som höjdpunkt. Men det behöver ju inte betyda att Bethesda automatiskt kommer att misslyckas. Redguard var ju inte så pjåkigt egentligen (tyckte jag!) då det kom ut, så de kan ju göra annorlunda spel också.

Det är alldeles för tidigt att döma ut, men skepsis kan jag gå med på

Medlem

Klart det alltid ska finnas en risk att missa när man står 2cm från en fiende och dkjuter med sitt hunting rifle, det är alltid 95% chans att man träffar på det avståndet!
Sen kan man ju crit-missa och göra sig blind eller förlora all sin ammo eller liknande!

Det är ju precis så här det fungerar i verkligheten!

Medlem
Skrivet av Ymer:

Det där med att man kan snacka sig igenom spelet är skitsnack, efter ett tag kommer det en boss som man måste döda och då är man svag som en kvinna för man har satt alla sina poäng i karisma mm.

Om du syftar på fallout 1 och 2 så kan man klara spelen helt utan att skjuta ett skott. (men det är roligare om man använder vapnena som man plockar upp )

Inaktiv

Jag har aldrig spelat Fallout, men från vad andra som spelat det har sagt till mig om det så får jag känslan av att det handlar om två spel med mycket bra story och enorma valmöjligheter. Det kan jag inte riktigt se hur ett 3d perspektiv kan förstöra. Jag tycker själv att en gigantiskt stad i postakapolyptiskt (felstavning?) tillstånd med nya generationens grafik låter rätt så intressant. Bethesda gjorde dock en ganska så tam story till Oblivion, men jag tycker dock inte att morrowind var ett speciellt dåligt spel däremot. Glöm inte att Bethesda har gjort en hel del spel nu med gigantiska världar och mycket att göra i dem. Med lite mer kött på benen tack vara Fallout 1&2 så kan det kanske vara allt de behöver för att få en bra story och lite mera liv i spelet den här gången. Elder scrolls serien är ju faktiskt deras egen vad jag vet och därmed så kanske det bevisar att de själva inte klarar av att göra en bra story utan behöver något extra

Medlem
Skrivet av Nizze78:

Jag har aldrig spelat Fallout, men från vad andra som spelat det har sagt till mig om det så får jag känslan av att det handlar om två spel med mycket bra story och enorma valmöjligheter. Det kan jag inte riktigt se hur ett 3d perspektiv kan förstöra. Jag tycker själv att en gigantiskt stad i postakapolyptiskt (felstavning?) tillstånd med nya generationens grafik låter rätt så intressant. Bethesda gjorde dock en ganska så tam story till Oblivion, men jag tycker dock inte att morrowind var ett speciellt dåligt spel däremot. Glöm inte att Bethesda har gjort en hel del spel nu med gigantiska världar och mycket att göra i dem. Med lite mer kött på benen tack vara Fallout 1&2 så kan det kanske vara allt de behöver för att få en bra story och lite mera liv i spelet den här gången. Elder scrolls serien är ju faktiskt deras egen vad jag vet och därmed så kanske det bevisar att de själva inte klarar av att göra en bra story utan behöver något extra

Fallout har typ 20 städer

I for one tycker att det ska bli kul med lite nytänk. Tycker många som hänger här på FZ är konservativa så in i bomben. Jag som en fallout-fanboy ser med nöje fram till detta spel och hoppas att det kommer bli bra.

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av Fisse:

Men omöjligt att bortse från deras totalt värdelösa skitspel Oblivion, som bara hade grafik att komma med och inget annat. Bethseda bevisade ju egentligen där att skriva storys och göra ett spel med karaktär inte är något de klarar av mer opersonligt och dött spel får man leta efter. Snyft

inlägg raderat
/fz-mod

Tycker faktiskt också Oblivion var rätt opersonligt större delen av spelet var genomskinligt och tråkigt, så jag är väl sjuk i huvudet jag med då!?

Typ....

Vi är ganska många som tycker att elderscrolls spelen är innehållslösa. Eller snarare att dialogerna är dåliga och just opersonliga. Deras sätt att lvl:a upp sin karaktär på är också helt åt skogen. Fast deras spel blir snygga och med lite fantasi så kan man uppskatta deras spel ändå.
Jag har spelat många av deras spel. Måste säga att det bästa dom gjort är nog Battlespire, även om jag aldrig kom speciellt långt och redguard va roligt.

Det är ganska konstigt att du hoppar på folk och kallar oss för idioter. Vilket iofs säger en hel del om dig som person. Våga vägra lyssna på vad andra säger för att du har juh alltid rätt eller hur? hur andra uppfattar världen räknas inte eller dom kanske inte har inte ens rätt till att utrycka sig utan att du är där och pekar och gapar och påpekar vilka idioter vi är. hehe

Medlem

Rätt många som INTE tycker elderscrolls spelen är innehålls lösa också. Jag tror det rör sig om 50/50 faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fick ju högsta betyg nästan överallt då det kom och älskades av typ alla. Dom som säger det är "innehållslöst" nu tyckte säkert det var asbra och coolt då det kom, men bara lessnat på det.

Medlem

Jag är ett enormt Fallout-fan och är verkligen inte besviken på sättet de har valt att fortsätta serien på. Självklart behövs det uppdateringar på den tekniska fronten, och så länge stämningen finns där och vi får en fortsättning inom universumet klagar inte jag. Hellre detta än ingenting alls.


signatur
Medlem

Jag förstår inte vad alla gnäller om. Fallout 1 & 2 vilka är dom bästa i serien enligt mig släpptes under 90 talet, om jag inte minns helt fel? Dom var fantastiska med sin grafik och sina råa animationer. Tekniken och allt bakom det var underbart. Men det var då och nu är nu. Innan ni sågar spelet så testa det? Vem vet, när folk först fick höra om fallout, satt nog många och skrek sånt här. Samma sak måste varit med 2an bjä bjä kommer aldrig bli lika bra som ettan bla bla bla? Vad ska väl inte en uppförljare göras om inte att utvecklas intill något nyare, med bättre teknik, grafik och spelkänsla? Spelet skall vara skoj, och jag tvivlar inte direkt på att betsheda ligger på lat sidan med att få det dit. Men visst jag har mina funderingar jag med...

Men jag dömer inte detta spelet före jag testat det själv.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Men jag dömer inte detta spelet före jag testat det själv.

Bra inställning! Det finns mycket som jag är tveksam om vad det gäller FO3, men vill dock prova det först innan jag gnäller.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bilderna får mig att tänka på stalker...

Inaktiv

Det låter och ser bra mycket bättre ut än jag trodde, men bitter av hur Bethesda skötte utvecklingen av Oblivion, de vägrade lyssna på Morrowind-fansen, reserverar jag mig från vad som kan hända i framtiden.

Som Kaziklubey säger är jag även orolig för ut gränssnittet till PC kommer att se ut. Går de på samma linje som i Oblivion blir det katastrof.

Ser också ut som att de har tagit bort Facegen eller lärt sig använda den mjukvaran på ett bättre sätt. Alla ansikten i Oblivion såg likadana ut. Puffiga och tvekönade.

Medlem
Skrivet av teX:

Ser också ut som att de har tagit bort Facegen eller lärt sig använda den mjukvaran på ett bättre sätt. Alla ansikten i Oblivion såg likadana ut. Puffiga och tvekönade.

Förhoppningsvis har de sparkat personen som varit ansvarig för ansiktsmodellerna i TES-serien.. Det är alltid det första som moddats...

Hoppas de fixar detta.. tyvärr verkar många utvecklare som får lite "kultstatus" för att de släppt något riktigt bra (Pihrana Bytes, Bethesda mfl) få lite för stort ego och skiter då i att lyssna på fansen.. Eller så tappar de lusten att göra spel (men inte lusten att tjäna pengar.)


signatur

Spela inte Fallout 3 då, när det kommer.
Sitt inte här och gnäll redan nu.

Bethesda Softworks 2 triumfkort Morrowind och Oblivion har fått överlag skyhöga betyg, vunnit otaliga priser, att börja kalla detta för värdelöst
är ju helt hjärndött. Det finns ingen substans bakom uttalanden att Oblivion är ett skitspel.

Men ni slipper ju som sagt spela fallout 3, det är frivilligt, gnälla över spelet lär ni ju göra ändå.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

(Citat)
Bethesda Softworks 2 triumfkort Morrowind och Oblivion har fått överlag skyhöga betyg, vunnit otaliga priser, att börja kalla detta för värdelöst
är ju helt hjärndött. Det finns ingen substans bakom uttalanden att Oblivion är ett skitspel.

Att kalla Oblivion för ett skitspel är väl snarare ett subjektivt uttalande och en åsikt som är exakt lika mycket värd som din egen. Att förolämpa folk för vad de tycker om ett rollspel känns inte särskilt givande.

Jag för min egen del hoppas verkligen på Fallout 3, men förbehåller mig rätten till en viss skepsis. Men visst låter det kul att kunna pausa striderna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

NordicStormtrooper, på tal om priser, du måste ju ta priset som "forumvärldens mest osympatiska människa månad juni". Vad du och majoriteten tycker är sanning och när minoriteten tycker annorlunda innebär det att de är hjärndöda idioter. Bra inställning och ruggig argumentation och retorik. Tycker du bara helt enkelt om att förolämpa folk eller tror du på fullaste allvar att det här har med intelligens att göra? Den som nämnde han klämde...

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Spela inte Fallout 3 då, när det kommer.
Sitt inte här och gnäll redan nu.

Bethesda Softworks 2 triumfkort Morrowind och Oblivion har fått överlag skyhöga betyg, vunnit otaliga priser, att börja kalla detta för värdelöst
är ju helt hjärndött. Det finns ingen substans bakom uttalanden att Oblivion är ett skitspel.

Men ni slipper ju som sagt spela fallout 3, det är frivilligt, gnälla över spelet lär ni ju göra ändå.

Så man måste fortfarande tycka spelet är bra bara för att massa recensenter tyckt det? Låter ju vettigt. Spelet var dåligt enligt mig och många andra, sämsta köp personligen för mig på länge. Dåligt interface, långtråkigt som få, sorgliga dialoger och dessa är bara några få. Varför det fick så bra betyg? Bra grafik och stor värld, tyvärr är inte jag iaf så lättlurad att jag går på något sådant utan försöker att se lite längre än så.

Förövrigt verkar faktist fallout 3 kunna bli helt okej om de nu klarar av det här med vapnen, dialogerna och humorn. Om man ser på bilderna åtminstone den med "% to hit" sakerna så tolkar jag det som att varje vapen har en ap kostnad och du skjuter bara så snabbt som du har ap, tar din ap slut så kommer du skjuta långsammare eftersom du måste vänta på ap att komma tillbaka ( ungefär som tactics). Dock kan jag ha helt fel men eftersom där fanns en ap counter så borde ju något sånt här vara det enda logiska.

Skrivet av Ravenknight:

(Citat)
Bethesda Softworks 2 triumfkort Morrowind och Oblivion har fått överlag skyhöga betyg, vunnit otaliga priser, att börja kalla detta för värdelöst
är ju helt hjärndött. Det finns ingen substans bakom uttalanden att Oblivion är ett skitspel.

Att kalla Oblivion för ett skitspel är väl snarare ett subjektivt uttalande och en åsikt som är exakt lika mycket värd som din egen. Att förolämpa folk för vad de tycker om ett rollspel känns inte särskilt givande.

Jag för min egen del hoppas verkligen på Fallout 3, men förbehåller mig rätten till en viss skepsis. Men visst låter det kul att kunna pausa striderna.

Om ett spel får skyhöga betyg och vinner en massa priser ger jag personligen tusan i. man kan inte lita på allt som skrivs det ligger för mycket pengar bakom sånt. Därför avgör jag alltid själv huruvida ett spel är något att ha.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Om ett spel får skyhöga betyg och vinner en massa priser ger jag personligen tusan i. man kan inte lita på allt som skrivs det ligger för mycket pengar bakom sånt. Därför avgör jag alltid själv huruvida ett spel är något att ha.

Helt rätt och riktigt. Själv är bäste kritiker.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Baserat på NordicStormtrooper:s spelsamling så kan man ju lista ut vad han tycker... Har man inte spelat annat än Morrowind och Oblivion så har man inte så mycket att jämföra med.

Personligen så tröttnade jag på både Morrowind och Oblivion för det fanns inget som drev storyn frammåt. Knights of the Nine var kul dock. Men jag blev så trött på allt folk som pratade med samma röster hela tiden. Det är roligare med skriven dialog så man kan föreställa sig rösterna själv.

Om de ändå inte ska göra ett Teen spel så kan de ju faktiskt rikta sig till oss som är kring trettio denna gång.

Skrivet av dofilusåkaffe:

Om ett spel får skyhöga betyg och vinner en massa priser ger jag personligen tusan i. man kan inte lita på allt som skrivs det ligger för mycket pengar bakom sånt. Därför avgör jag alltid själv huruvida ett spel är något att ha.

Självklart! Men det tyder ju ändå på att där finns
ett korn av kvalitet i det hela eller hur? Det vilar ju på dessa meriter, sen om man inte gillar spelstilen är väl en annan sak men det betyder inte att det är dåligt gjort.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skrivet av Schimpans:

NordicStormtrooper, på tal om priser, du måste ju ta priset som "forumvärldens mest osympatiska människa månad juni".

Tackar! Får man nått diplom då?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Kolla bilden på "orcen" med sin fina oblivion mace.
Det set ut som ett dåligt skämt.

Får blir att glömma detta och se fram emot AfterFall.

Medlem

Uppföljare brukar, eller snarare borde kanske, komma ifall utvecklarna känner att de har något mer att berätta. Jag kommer definitivt att pröva FO3 och jag har inga som helst krav på ett spel jag sett en förrenderad film av och typ 2 konceptbilder på.

Medlem
Skrivet av Mysli:

Uppföljare brukar, eller snarare borde kanske, komma ifall utvecklarna känner att de har något mer att berätta. Jag kommer definitivt att pröva FO3 och jag har inga som helst krav på ett spel jag sett en förrenderad film av och typ 2 konceptbilder på.

I det här fallet kommer nog uppföljaren för att bethesda kände att det fanns en chans att tjäna grova pengar och inget annat.


signatur
Medlem

Tycker det ser bra ut och spelet verkar mycket intressant. Har jag dock fattat det rätt at tman ska kunna spela helt i 1:a person? Jag vill gärna lira det som Oblivion fast i en postapokaliptisk värld, massa roliga vapen, svart humor och vill att det ska bli ett stort äventyr och absolut inte turordningsbasserad. Det hör nämligen till det förflutna!

De skriver att spelytan kommer vara lite mindre än i Oblivion. Så länge de skippar massa skog och tråkiga ytor så är det ju bra!

Det jag än sålänge inte gillar/fattar riktigt är hur man kommer sikta. Hoppas de menar att ju bättre vapen desto större chans att den gör skada och itne att själva siktandet är basserad på chansning. Dvs man inte träffar trotts att man siktar rätt.

Det positiva med Bethaside är ju alla mods! Se bara på Oblivion. Man kan dra hem så mycket olika mods och anpassa spelet så det passar just dig. Massor med roliga leksaker.

Oblivion kan dock vara lite tråkig ibland då områden inte skilljer sig så mycket ifrån varandra. Fallout 3 kan få samma problem där men sånt kommer alltid gå att fixa till med moddar från anhängarna. Samma med extra vepen, fordon osv. Om man nu kommer ha fordon?

Jag har iaf stora förhoppningar på spelet!

123
Skriv svar