Premiärfilmat: GRAW 2 till pc

Inaktiv
Premiärfilmat: GRAW 2 till pc
Medlem

Hoppas på ännu bättre co-op i GRAW 2

Medlem

ser nice ut, undrar om man kan göra som i gamla rainbow 6 och bara planera sig igenom alla banor...

Medlem

Detta kan ju inte gå fel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Hoppas på bättre coop i detta ja, Coop i 1:an var ganska hemskt inga checkpoints osv. Har de ett system likt GoW med revives om någon blir downad så är jag såld men att ha respawn från början eller inget alls är bara dumt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ja ettan på PC var ju riktigt värdelöst, hoppas detta blir bättre.


signatur
Medlem

jag är mer intresserad av det där nya adverseral spelsättet, "Recon VS Assault".

Kortfattat låter det som alla andra onlinespel nu för tiden, ett lag skall spränga något som det andra laget skall försvara. Respawn möjlighet, om än begränsad, skall tydligen också ingå i rVSa.

Är intresserad av att se hur detta ter sig i GRAW.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Ja ettan på PC var ju riktigt värdelöst, hoppas detta blir bättre.

Nah, 1:an var faktiskt riktigt bra i multiplayer (Coop). Det är iofs smaksak om man gillar det eller ej, men att kalla det värdelöst är att ta i något..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

jo coop var bättre än de flesta spel idag (de flesta innehåller inte ens coop)

och singleplayer var bra

Men adverseral var rätt kasst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Mumsig trailermusik iaf.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Hoppas på bättre coop i detta ja, Coop i 1:an var ganska hemskt inga checkpoints osv. Har de ett system likt GoW med revives om någon blir downad så är jag såld men att ha respawn från början eller inget alls är bara dumt.

Du har inte spelat orginal spelen va?
Själva poängen är ju att om du är död så är du död.
Iofs så kunde man i de spelen vara fler än 4 och om man dog så hoppade man in i en NPC kamrat.

Jag hoppas att de inte tagit bort leaning å sånt från co-op delen och att AI:n är bättre, den sög stort i ettan.

Medlem

MaXMC jo jag spelade orginalet och älskade dem i Singleplayer. Men det var inte speciellt kul i coop med kompisarna att bara köra med 1 liv då man rätt ofta kunde dö utan att ha en chans att försvara sig. Skit kul och sitta o glo sen resten av rundan som ofta kan ta rätt lång tid. Nej ett revive system är det bästa, blir någon skadad måste en team mate reviva han. Simpelt, effektivt och brutalt kul. Alternativt ett system likt det i Rainbow Six: Vegas där döda team mates kan respawna efter ett par sekunder så länge någon är vid liv.

Medans spelar man mot varandra får det gärna vara helt andra regler med Coop ska först och främst vara kul och det är det inte om man kommit halvvägs in i en bana utan någon form av checkpoint och man dör pga en skitsak som bugg eller annat, och sen måste spela om eller sitta och glo en längre stund. Sen ska det klart inte vara för lätt att bara respawna heller så man bara kan köra rambo, vilket man inte kan med ett bra revive system då om man kör rambo ofta dör på ställen som är väldigt svåra att ta sig till för de andra i laget.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Ankh:

men att kalla det värdelöst är att ta i något..

Och jag som tyckte att det var i underkant.


signatur
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Men det var inte speciellt kul i coop med kompisarna att bara köra med 1 liv då man rätt ofta kunde dö utan att ha en chans att försvara sig. Skit kul och sitta o glo sen resten av rundan som ofta kan ta rätt lång tid.

Det var liksom det som var tjusningen med serien i början. Att man var tvungen att änstränga sig, vara försiktig och nogrann, annars fick man titta på.
Å andra sidan har det för mig alltid handlat om lagarbetet, och om jag stryker med så kan jag gladeligen luta mig tillbaka, se på när polarna kör vidare och hoppas att våran gemensamma prestation var tillräcklig för att klara uppdraget ifråga.
Å andra sidan spelar jag bara coop med personer som jag känner, så, så länge som alternativet finns att slå på eller av dessa är jag nöjd.

Spelet verkar kunna bli vad ettan borde varit från början...

Medlem

Ringo jo jag gillar sammarbete med och att man tar det lungt osv, men när man blir skjuten av en ai man inte ens kan se för femtieelfte gången och får sitta och glo resten av banan är det inte kul längre Medans med ett vettigt revive system så måste man ta det lungt och sammarbeta endå men skulle nån råka plocka en förlupen kula och resten klarar sig så kan de återuppliva honom och sedan fortsätta uppdraget.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ringo jo jag gillar sammarbete med och att man tar det lungt osv, men när man blir skjuten av en ai man inte ens kan se för femtieelfte gången och får sitta och glo resten av banan är det inte kul längre Medans med ett vettigt revive system så måste man ta det lungt och sammarbeta endå men skulle nån råka plocka en förlupen kula och resten klarar sig så kan de återuppliva honom och sedan fortsätta uppdraget.

Men då har du ju sprungit fram för fort... Jisses jag kommer ihåg nån bana där man börjar vid en åker med ett crashat plan, man får storstryk direkt om man tar fel väg och inte kryper i 20 minuter, asballt ju!

Medlem

Ja i singleplayer är den banan underbar när man ska rädda piloten och kolla planet. Man kan verkligen smyga runt utan att skjuta nån typ. Men i Coop är den inte speciellt kul och mest seg, dock beror det nog mest på att de som jag brukar spela med inte gillar att smyga runt utan bara vill skjuta ihäl allt. Men den banan skulle även den bli roligare med ett revive system, då det inte gör att man kan bli rambo som du tror, det gör bara att spelet blir mycket mer underhållande för alla parter och man behöver inte sitta och glo i 20 min pga att man hade lite otur eller vafasen som helst. Men gör man en rejält taktiskt blunder åker ju oftast hela squaden på nöten endå och man får börja om.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

enklast är väl bara att man kan välja om man vill
ha respawns på eller ej så är problemet löst...

1
Skriv svar