S.T.A.L.K.E.R.-material snott från andra?

Medlem
S.T.A.L.K.E.R.-material snott från andra?

Kan ju bekräfta att ljudet på den första pistolen låter precis som USPn i Counter-strike.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

hmm måste ju vara väldigt jobbigt att göra egna placeholder texturer och ljud ;p

Medlem

Det skulle vara dåligt av dom att dom tar saker från andra spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Smart av vem det nu var att göra så. Det smutsar ju ner hela företaget och titeln.

lol ryska gangsters i farten.


signatur
Inaktiv

Oj, om det här stämmer kommer det bli en härdsmälta i spelbranschen....kan vara spännande att se


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Hmm... tråkigt... Men inte så överdrivet farligt enligt min mening. Verkar inte vara speciellt mycket som blivit snott, och man får ju hoppas att det bara var en miss att några place-holder-texturer blev kvarglömda.
Valve snodde ju kod till Half life 2 från id också om nån minns det.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Företag snor säkert mer än vad som kommer fram, dock så är de ju jävligt pinsamt och tråkigt för företaget när de väl kommer fram.

Medlem

Låter väldigt trist...hoppas verkligen inte att detta är sant, vill inte att Stalkers namn ska smutsas ned eller THQ för den delen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ska bli intressant att se vad som händer... Vore inte så värst roligt om det blir en massa bråk om detta, då det skulle kunna skada spelindustrin om ett par stora företag fightas i rätten

Skrivet av redmac:

Låter väldigt trist...hoppas verkligen inte att detta är sant, vill inte att Stalkers namn ska smutsas ned eller THQ för den delen.

Håller med om THQ men Stalker är ju knappast knappt ett stående varumärke än!


signatur
Medlem

Pinigt


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Party!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

men jaaaa stalker är ju så likt half-life 2 så man blir nästan rädd

Inaktiv

Spelet var ju otroligt B redan från första början... Typ en sjukt gammal grafikmotor.. som de försökt slänga på massa ny kod på... Resultat.. kasst optimerat, kasst skrivet etc etc...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

men palla bry sig vadå dem kanske snott ett ljud eller 2 elller någon textur... fast spelet känns lite B ibland, som hl 2 fast mindre smidigt, synd att dem inte gjorde allt dem lovade dem skulle göra i spelet.

Medlem

den tidiga alphan som läckte ut hade ju massvis med ljud från cs, förmodligen bara för testarsyfte

men om de verkligen inte lyckats rensa ut allt de "lånat" innan releasen av spelet så är det helt värdelöst av dem


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Altså.. jag tappar all respekt nu, dom har utvecklat spelet i åååår.
Och nu visar det sig att dom stulit prylar?

Mina tankar styrs mot, borde dom ens gjort ett spel till och börja med? om det tar flera år, och dom lär sno delar, kanske dom borde startat med en mario kopia istället för nått så stort som stalker ><

Nåväl. Vi får väl se vart detta leder.

Ps: uhm. altså, vem sätter sig ner med ett nytt spel och jämnför vatten texturer? =D :ds


signatur

Bara gör det.

KoP
Medlem

Är väl inget nytt fenoment direkt.. gör dom inte något liknande inom en viss musikindustri? Lånar lite av varann.. etc..

Dessutom var det väl inte direkt ovanligt att dom snodde ljudeffekter av varandra till spel på den gamla Amiga tiden.

Inte direkt purfärsk upptäckt med andra ord.

Medlem

Spelar väl ingen roll om det inte är nåt "nytt" fenomen, det är ju fortfarande upphovsrättsbrott och otroligt oseriöst agerande av spelstudion.

Inte för att STALKER var speciellt bra ändå men..

Medlem
Skrivet av KoP:

Dessutom var det väl inte direkt ovanligt att dom snodde ljudeffekter av varandra till spel på den gamla Amiga tiden.

Inte direkt purfärsk upptäckt med andra ord.

Spelbranchen har utvecklats något sedan dess.

Medlem

det är nog ganska vanligt att man använder ljud och texturer innan man hunnit skapa egna. Förövrigt har man ju sett texturer i andra spel som är misstänkt lika varandra så det är ju inte så konstigt.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Spelet är ändå riktigt bra, så jag bryr mig ganska lite. Älskar den taktiska smygande spelstilen , stämmningen och hela ideen. folk idag är så Fps/CS skadade och helt besatta att häftig grafik, så jag kan förstå att en del inte gillar det. Morrowind hade samma problem.
Lämna rambospelarna åt de linjära fps:en, och låt de mer vuxna lira de orginella titlarna

Inaktiv

Glömde en sak.
Det verkar ju vara så att de som inte gillar "Stalker" är dom som har lirat det i 30 minuter, och sen avinstallerat. Bara dom som har spelat hela fattar hur fantastiskt det är. Minns dom debatterna på gamla Morrowind-tiden.

Medlem

Jämför inte Amiga med Stalker och PC, för Amigan var ju faktiskt bra!Klart en av dom mest underhållande maskinerna som någonsin funnits.

PC meck är bara patchbara halvfabrikat i dyr förpackning


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Finns det bevis för att de där texturena används i spelet? Enligt vad jag läst så ligger de med men de används inte, bara sånt de missade att rensa bort innan de skickade iväg spelet till pressarna.

Medlem

Det är väl inte första gången företag snor ljud m.m. till andra spel?, för att inte snacka vad vanligt folk snor, dvs piratkopiering


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Groggo:

Ps: uhm. altså, vem sätter sig ner med ett nytt spel och jämnför vatten texturer? =D :ds

Någon som saknar liv men har jättemycket fritid?

LOL, Groggo, det var precis samma sak jag först frågade mig när jag läste den här artikeln.

Med tanke på att artteamet för Stalker hade rest runt kring Chernobyl och fotat alla byggnader och annat så verkar det inte speciellt troligt att de medvetet skulle stulit eller behållt alphatest texturer i spelet. De borde ha mer än nog material för alla texturer de behöver (och i bättre upplösning än vad som finns att få tag på från andra spel).

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Jämför inte Amiga med Stalker och PC, för Amigan var ju faktiskt bra!Klart en av dom mest underhållande maskinerna som någonsin funnits.

PC meck är bara patchbara halvfabrikat i dyr förpackning

Amigadelen håller jag med om och "patchbara halvfabrikat" är också till viss del berättigat.
Fast jag tycker nog att det generellt sett är mycket bättre när utvecklarna har möjligheten att korrigera och justera sina spel i efterhand. (Det är dock inte en ursäkt för att släppa undermåligt buggiga spel vilket tyvärr är alltför vanligt i PC-världen)

Men hur resonerar du egentligen när du säger "dyr förpackning", med tanke på att PC-spelen generellt sett är avsevärt billigare än konsolspelen?
Ett lanseringsspel till PC kostar runt 400:-, till de nya konsolerna 600:-

Dessutom kan man få PC-spel ännu billigare om man struntar i förpackningen och köper dem enbart i digital form via tjänster som Steam eller EA Link.

12
Skriv svar