Brunswick Pro Bowling bjuder på bildregn

Robot
Inaktiv
Brunswick Pro Bowling bjuder på bildregn

Det ser jag fram emot


signatur
Qth
Medlem

Grafiken var ju inte så mkt att hurra för precis.

Medlem
Skrivet av Qth:

Grafiken var ju inte så mkt att hurra för precis.

Oja, grafiken är ju så jätteviktig i ett spel som detta också...

Är väl ganska väl fungerande grafik i mitt tycke ivf.

Medlem

Fatta va många gånger man kan gå på discobowling istället för att köpa de här? Fattar inte riktigt vitsen med alla konstiga meningslösa Wii-spel. Ungefär 90% av de man kan göra på Wii kan man ju göra i verkliga livet, vissa saker gör man tom i verkliga livet, och de är mycket roligare att göra de på riktigt istället för att stå "slänga" något som inte finns eller vända ägg på en jävla TV-skärm.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Fatta va många gånger man kan gå på discobowling istället för att köpa de här? Fattar inte riktigt vitsen med alla konstiga meningslösa Wii-spel. Ungefär 90% av de man kan göra på Wii kan man ju göra i verkliga livet, vissa saker gör man tom i verkliga livet, och de är mycket roligare att göra de på riktigt istället för att stå "slänga" något som inte finns eller vända ägg på en jävla TV-skärm.

Tanken har nog inte slagit dig, eller har du kanske inte åldern inne. Men wii sports är fruktansvärt skojigt om man är ett par vänner som tar en öl och lirar lite bowling eller Golf en fredagskväll. Jag tror inte det skulle uppskattas irl, inte på golfbanan i alla fall.

och jag kan tänka mig att ett mer realistiskt bowlingspel som detta kommer nog att göra det ännu mer roligt. Frågan är om du ens testat wii sports bowling?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ja jag ägde Wii Sports innan jag sålde mitt Wii men enligt mig så va de bara boxning som va roligt då de simulerar mest av spelen. Som du själv sa, för att ha roligt med Wii så måste man dricka, men personligen så gör jag hellre sakerna IRL utan att dricka en droppe. Eller varför inte gå ut en sommarkväll och lira kubb eller brännboll med lite alkohol för att senare gå in och lira Guitar Hero, SingStar och många andra spel som man kan göra riktigt bort sig på.

Du får tycka va du vill om Wii och dess meningslösa spel, men jag föredrar IRL före Wii då det ger mycket mer glädje och bra mycke bättre minnen.

Medlem

Jag föredrar att döda drakar IRL än i sånt där final fantasy-spel eller vad det nu heter!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Mahone:

Ja jag ägde Wii Sports innan jag sålde mitt Wii men enligt mig så va de bara boxning som va roligt då de simulerar mest av spelen. Som du själv sa, för att ha roligt med Wii så måste man dricka,

Jag kan hur jag än vrider och vänder på det du säger inte förstå hur du riktigt tänker. "Simulerar det mesta av spelen" på alla spel utom boxning? Snälla lilla du, boxning är det enda spelet, undantaget golf då, där bollen/slagträet/racketen inte följer dina rörelser till punkt och pricka.

"för att ha roligt med Wii så måste man dricka". Det argumentet håller precis lika länge som om jag säger att man måste dricka för att ha kul med Guitar Hero eller Singstar.

Släpp sargen, lugna ner dig, tänk före du skriver och acceptera att alla inte tycker som du.

Medlem
Skrivet av Jarulf:
Skrivet av Mahone:

Ja jag ägde Wii Sports innan jag sålde mitt Wii men enligt mig så va de bara boxning som va roligt då de simulerar mest av spelen. Som du själv sa, för att ha roligt med Wii så måste man dricka,

Jag kan hur jag än vrider och vänder på det du säger inte förstå hur du riktigt tänker. "Simulerar det mesta av spelen" på alla spel utom boxning? Snälla lilla du, boxning är det enda spelet, undantaget golf då, där bollen/slagträet/racketen inte följer dina rörelser till punkt och pricka.

Det jag menar är att i resten av spelen så använder du ett föremål IRL, men i boxning så sluter du kontrollerna i dina nävar. För att Wii skulle kunna simulera bowling på samma nivå som boxning gör så skulle du behöva minst en 3kg tyngre kontroll, och för baseboll så skulle du behöva en längre kontroll. Jag anser bara att de har gått lite för långt när folk hellre sitter/står framför TVn och utför dessa sporter på ett orealistiskt men samtidigt realistiskt sätt i stället för att utföra dessa sporter helt realistiskt, det är ungefär som att köpa en mjukglass för att bara käka struten.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

...för att ha roligt med Wii så måste man dricka,

Löjligaste jag hört, man kan ha hur roligt som helst med wii-spel utan alkohol. Sen att du hellre gör saken IRL än i ett tv-spel är klart, tror jag nästan alla gör om de får välja. Men nu snackar vi tv-spel, bowling, tennis och liknande spel är som roligast på wii. Att sitta med en playstation kontroller och trycka a för att slå och b för att ducka kan jag inte förstå nöjet i.

Medlem

Ser nästan tråkigt seriöst ut för att vara ett Wii spel, visst ta en öl latja med polarna, men det där spelet ser helt tråkstelt ut. Tycker jag! Men jag är ingen bowling fantast, skulle nog föredra att spela riktigt bowling framför det här.

Medlem

I'm with Mahone on this one.
Om spel är verklighetsflykt så föredrar jag oftast att dröma mig mycket längra bort än till bowlinghallen 2 kvarter bort.
MEN, när Wii får ett "Drum Hero" så kanske man är lite intresserad. Lite iaf.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Fatta va många gånger man kan gå på discobowling istället för att köpa de här? Fattar inte riktigt vitsen med alla konstiga meningslösa Wii-spel. Ungefär 90% av de man kan göra på Wii kan man ju göra i verkliga livet, vissa saker gör man tom i verkliga livet, och de är mycket roligare att göra de på riktigt istället för att stå "slänga" något som inte finns eller vända ägg på en jävla TV-skärm.

Det är fysiskt omöjligt att spela en runda bowling på 5 minuter...Eller spela 10 rundor på en timma...

Å andra sidan verkar du se tvspel som substitut för verkliga livet och att endast overkliga spel som inte går att återskapa "IRL" är värda att spela...
Så din lista över spel värda att spelas kan inte vara speciellt lång.

Jag erkänner att jag hade hoppats på mycket mer från min Wii (bättre online stöd och bättre spel) men jag köpte den pga kontrollen, med hopp om att det ska komma spel som försöker återskapa verkliga situationer, som t.ex. bowling eller baseball. Det är ett första steg mot VR, något som jag antar du kommer spy galla över när det väl kommer?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent

Dessutom så kan det vara roligt att vara riktigt "bra" på något som man är kass på IRL. Man kan ju träna och bli jättebra på bowling, tennis, baseboll mm mm, men hur många har den tiden och motivationen?
En annan fördel är att man är på samma skicklighetsnivå rätt så snabbt, blir rätt trist o spela tennis IRL mot någon som knappt slår tillbaka bollen.

Sedan att man hellre vill spela ett bra rollspel med en gedigen story och en stor värld att utforska, det kan jag förstå. Anser dock fortfarande att har man inte lirat tennis på fyra personer i ett litet för trångt vardagsrum (med lr utan alkohol) så har man missat något riktigt roligt

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Mahone:

Fatta va många gånger man kan gå på discobowling istället för att köpa de här? Fattar inte riktigt vitsen med alla konstiga meningslösa Wii-spel. Ungefär 90% av de man kan göra på Wii kan man ju göra i verkliga livet, vissa saker gör man tom i verkliga livet, och de är mycket roligare att göra de på riktigt istället för att stå "slänga" något som inte finns eller vända ägg på en jävla TV-skärm.

Tanken har nog inte slagit dig, eller har du kanske inte åldern inne. Men wii sports är fruktansvärt skojigt om man är ett par vänner som tar en öl och lirar lite bowling eller Golf en fredagskväll. Jag tror inte det skulle uppskattas irl, inte på golfbanan i alla fall.

och jag kan tänka mig att ett mer realistiskt bowlingspel som detta kommer nog att göra det ännu mer roligt. Frågan är om du ens testat wii sports bowling?

Antar att du inte lämnat din sunkiga lägenhet många ggr och prövat på riktig bowling. Då skulle du fatta att det är en sån grej som uppskattas efter några öl med polare. Hur enkelt som helst att spela och garanterat roligare än att stå o vifta hemma framför tvn (fifan vilken deprimerande kväll det låter som).

Antar att den här skiten inte kommer kosta fullt pris? Det kan inte ha tagit många timmar att programmera någonting så simpelt...


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av melachi:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Mahone:

Fatta va många gånger man kan gå på discobowling istället för att köpa de här? Fattar inte riktigt vitsen med alla konstiga meningslösa Wii-spel. Ungefär 90% av de man kan göra på Wii kan man ju göra i verkliga livet, vissa saker gör man tom i verkliga livet, och de är mycket roligare att göra de på riktigt istället för att stå "slänga" något som inte finns eller vända ägg på en jävla TV-skärm.

Tanken har nog inte slagit dig, eller har du kanske inte åldern inne. Men wii sports är fruktansvärt skojigt om man är ett par vänner som tar en öl och lirar lite bowling eller Golf en fredagskväll. Jag tror inte det skulle uppskattas irl, inte på golfbanan i alla fall.

och jag kan tänka mig att ett mer realistiskt bowlingspel som detta kommer nog att göra det ännu mer roligt. Frågan är om du ens testat wii sports bowling?

Antar att du inte lämnat din sunkiga lägenhet många ggr och prövat på riktig bowling. Då skulle du fatta att det är en sån grej som uppskattas efter några öl med polare. Hur enkelt som helst att spela och garanterat roligare än att stå o vifta hemma framför tvn (fifan vilken deprimerande kväll det låter som).

Antar att den här skiten inte kommer kosta fullt pris? Det kan inte ha tagit många timmar att programmera någonting så simpelt...

jo bowla irl är ju roligare än wii sports bowling, det håller jag med om. Men som jag skrev tror jag nog inte du får vara berusad på en golfbana. I alla fall inte där jag spelat. Och som de även diskuterats innan så är ju sing star något som är skoj när man festar, även kubb. Men spela kupp på vintern vet jag inte. Då håller jag mig nog till wii sports bowling och golf och ps2 singstar


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Wii kommer inte hålla länge! sure det finns lite roligt innehåll men som alla andra här säger man kan ju göra det på fritiden.Jag tycker att det är dubbelt så roligare att lira bowling IRL än på Wii, det är inte lika "satisfying" att sätta 10 strikes i rad på wii och få några slappa "coolt" och "duktigt" när man får jubel och applåder i bowling hallen!

Wii har underhållning men är mer barn orienterat och inte någonting för mig

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

face it...wii är för människor som inte är bra på något IRL!

Detdär var banne mig årets roligaste citat. Du kan inte ha mycket innanför pannbenet.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Wii kommer inte hålla länge! sure det finns lite roligt innehåll men som alla andra här säger man kan ju göra det på fritiden.Jag tycker att det är dubbelt så roligare att lira bowling IRL än på Wii, det är inte lika "satisfying" att sätta 10 strikes i rad på wii och få några slappa "coolt" och "duktigt" när man får jubel och applåder i bowling hallen!

face it...wii är för människor som inte är bra på något IRL!

Fast nu är ju wii sports mest för att visa upp vad wii kontrollen kan. Jag tror ju knappast du kommer greja 10 strikes med detta om det blir så bra som de själva vill påstå. Jag hoppas verkligen du inte lirar wow typ. För "world of wankers" är verkligen för dem som inte har något liv irl, wii är ju faktiskt socialt. precis som singstar, guitar hero mm


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Jag tycker att det är dubbelt så roligare att lira bowling IRL än på Wii, det är inte lika "satisfying" att sätta 10 strikes i rad på wii och få några slappa "coolt" och "duktigt" när man får jubel och applåder i bowling hallen!

face it...wii är för människor som inte är bra på något IRL!

du kan inte må riktigt bra...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Qth
Medlem
Skrivet av Kovski:
Skrivet av Qth:

Grafiken var ju inte så mkt att hurra för precis.

Oja, grafiken är ju så jätteviktig i ett spel som detta också...

Är väl ganska väl fungerande grafik i mitt tycke ivf.

Nä den är ju inte det och jag har inte påstått det heller, sa bara att det inte såg bra ut.

Medlem

Börjar bli mer intresserad utav en Wii, men dock inte att köpa. Skulle vilja testa en dock. Som sagt, är nog roligt med kompisar men mindre roligt för sånna som mig

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Hero_Swe:

Jag tycker att det är dubbelt så roligare att lira bowling IRL än på Wii, det är inte lika "satisfying" att sätta 10 strikes i rad på wii och få några slappa "coolt" och "duktigt" när man får jubel och applåder i bowling hallen!

face it...wii är för människor som inte är bra på något IRL!

du kan inte må riktigt bra...

Han vågar sig iaf ut i civilisationen istället för att bara sitta hemma hela dagarna och utföra sina utomhusaktiviteter på TVn, så jag undrar vem de är som mår dåligt egentligen.

Medlem

Varför skulle man inte kunna uppskatta ett bowlingspel till wii om det nu är roligare irl. Man kanske inte har möjlighet att att ta sig till en bowlinghall alla gånger, eller ja, det finns ju hur många faktorer som helst som spelar in. Jag tycker sådana här spel är roliga att lira med polare. Man kan ju annars säga så om alla sportspel till alla konsoler, samt racingspel osv.

Medlem

Det verkar lite som att ungefär 2 personer som skriver i den här tråden har 19 Polare som dom kan ringa närsomhelst o dra o ut o spela Baseball? Naturligtvis ställer dom upp eftersom allting kretsar runt er. Fast med den attityden man sett här iaf. så kan jag inte förstå hur ni har några vänner alls.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Hero_Swe:

Jag tycker att det är dubbelt så roligare att lira bowling IRL än på Wii, det är inte lika "satisfying" att sätta 10 strikes i rad på wii och få några slappa "coolt" och "duktigt" när man får jubel och applåder i bowling hallen!

face it...wii är för människor som inte är bra på något IRL!

du kan inte må riktigt bra...

Han vågar sig iaf ut i civilisationen istället för att bara sitta hemma hela dagarna och utföra sina utomhusaktiviteter på TVn, så jag undrar vem de är som mår dåligt egentligen.

Vad vet du om mina fritidsvanor? Upplys mig gärna vad jag missar då du verkar veta allt om mitt liv.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Detdär var banne mig årets roligaste citat. Du kan inte ha mycket innanför pannbenet.

ok jag tyckte att skrev på ett fel sätt, så jag har omformulerat det jag skrev, jag vill inte vara negativ mot wii eller någon wii ägare men det flög bara ut...hade dessutom brottom

Citat:

du kan inte må riktigt bra...

jaså...kan du se det när du stirrar in på datorskärmen eller? har du ett sjätte sinne?

har du någonsin fått applåder av dina polare när du har typ gjort någonting jättebra eller duktigt? när ni sitter där i soffan och lirar något spel?

vad jag menar är att det är inte samma sak att spela Bowling på wii som det är i verkligheten i hallen med polarna!

eller så är du någon av dom hardcore nintendo-nördarna som inte tål någon som bashar Wii för vad den är!

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

jaså...kan du se det när du stirrar in på datorskärmen eller? har du ett sjätte sinne?

har du någonsin fått applåder av dina polare när du har typ gjort någonting jättebra eller duktigt? när ni sitter där i soffan och lirar något spel?

vad jag menar är att det är inte samma sak att spela Bowling på wii som det är i verkligheten i hallen med polarna!

eller så är du någon av dom hardcore nintendo-nördarna som inte tål någon som bashar Wii för vad den är!

Jag tror inte någon inbillar sig att bowling på wii är precis som att bowla på riktigt, men det betyder väl inte att det inte kan va kul?

Sen är jag verkligen ingen nintendonörd (om något är jag nog en Sony nörd) och jag ser stora brister hos Wii:n och dess spel, men jag försöker iaf döma den/dem rättvist...Du kastar bara ur dig en massa påhopp, inte på wii, utan på de som använder den, och ditt argument är att "det är roligare att bowla på riktigt". JA, bowling på riktigt ÄR säkert kul, och jag skulle hellre va bäst på riktig bowling än Wii bowling, men Wii bowling är kanske kul endå.

Jag ser inte tvspel som ett substitut för verkliga livet, så jag kan njuta av att spela BÅDE wiibowling och riktig bowling.

Fast om jag ska va ärlig finns det mycket annat jag hellre gör än bowlar


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

titta på min gamla post så ser du att jag har ändrat!

Citat:

Jag tror inte någon inbillar sig att bowling på wii är precis som att bowla på riktigt, men det betyder väl inte att det inte kan va kul?

nej såklart inte men jag lirar bowling ganska mycket(när jag får fritid) och det la väl till en faktor av negativitet till min post

jag hoppas vi kan lägga detta bakom ryggen och låta det gå...vi vill ju inte starta ett Konsol Vs IRL krig vill vi?!:)

12
Skriv svar