Se introfilmen till Silent Hunter 4

Robot
Medlem
Se introfilmen till Silent Hunter 4

Den berättarrösten var ju inte liiiiite dryg....

Medlem

Rösten passade inte alls in med vad som hände ju.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Dikt från 1600-talet utav John Milton, hur den passar in vet jag inte riktigt.

Fly, envious Time, till thou run out thy race,
Call on the lazy leaden-stepping hours,
Whose speed is but the heavy Plummets pace;
And glut thy self with what thy womb devours,
Which is no more then what is false and vain,
And meerly mortal dross;
So little is our loss,
So little is thy gain.
For when as each thing bad thou hast entomb'd,

And last of all thy greedy self consum'd,
Then long Eternity shall greet our bliss
With an individual kiss;
And Joy shall overtake us as a flood,
When every thing that is sincerely good
And perfectly divine,
With Truth, and Peace, and Love shall ever shine
About the supreme Throne
Of him, t' whose happy-making sight alone,
When once our heav'nly-guided soul shall clime,

Then all this Earthy grosnes quit,
Attir'd with Stars, we shall for ever sit,
Triumphing over Death, and Chance, and thee O Time.

Medlem

Fick min kopia i posten idag. Kort recension:

Silent Hunter 4 var riktigt kul när man tillslut förstod att det inte var irriterande buggar som gjorde att jag inte kunde spela ordentligt. Jag gjorde bara på fel sätt.

Dock inga jättestora nyheter från 3'an, du rattar här i 4'an bara amerikanska u-båtar i bättre grafik med lite nya features. Men men, det är ju en simulator trots allt och 3'an var ju så pass nära as-real-as-it-gets, då är det ju svårt att göra en uppföljare med nya funktioner.

Värt ett köp om du gillar den här sortens spel.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Tror hela tiden att det står Silent Hill 4 istället för Silent Hunter 4, är det bara jag måtro som tycker det står så? :/

Medlem

introfilmen hill Silent Hunter till hill 4 Silent Hill hunter 4 :crazy:
Det har man råkat ut för japp. ^

Har sneglat lite på det här spelet men.. hum. Kanske...

Medlem

Tyckte filmen kändes originell och fräsch, intressant vinkling med dikten.

Medlem
Jot
Medlem
Skrivet av Mellanare:

Fick min kopia i posten idag. Kort recension:

Silent Hunter 4 var riktigt kul när man tillslut förstod att det inte var irriterande buggar som gjorde att jag inte kunde spela ordentligt. Jag gjorde bara på fel sätt.

Dock inga jättestora nyheter från 3'an, du rattar här i 4'an bara amerikanska u-båtar i bättre grafik med lite nya features. Men men, det är ju en simulator trots allt och 3'an var ju så pass nära as-real-as-it-gets, då är det ju svårt att göra en uppföljare med nya funktioner.

Värt ett köp om du gillar den här sortens spel.

Mellanare

Ännu kortare recension är att jo, det finns buggar... rätt tråkiga sådana också Ett exempel är att vid manuell styrning av TDCn kan man inte använda stoppuret för att höfta fram hastigheten.. jag har inte heller kunnat öppna alla torpedluckorna samtidigt, eller ens kunnat stänga den som öppnats.. ... luktar patch på långa vägar


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Inaktiv

Hade varit ballare att kunna spela på den Japanska sidan, orka spela the Overdog. Hade varit kul att testa den där gigantiska hangarfartygsubåten, eller någon av de där mini-ubåtarna...


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:

Fick min kopia i posten idag. Kort recension:

Silent Hunter 4 var riktigt kul när man tillslut förstod att det inte var irriterande buggar som gjorde att jag inte kunde spela ordentligt. Jag gjorde bara på fel sätt.

Dock inga jättestora nyheter från 3'an, du rattar här i 4'an bara amerikanska u-båtar i bättre grafik med lite nya features. Men men, det är ju en simulator trots allt och 3'an var ju så pass nära as-real-as-it-gets, då är det ju svårt att göra en uppföljare med nya funktioner.

Värt ett köp om du gillar den här sortens spel.

Mellanare

Hur fungerar den förbättrade dynamiska kampanjen? Är uppdragen mer varierande och har mer specifika mål än 3:an? I SH3 var det bara "åk till den sektorn och patrullera 24 timmar och åk hem igen".

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av Mellanare:

Fick min kopia i posten idag. Kort recension:

Silent Hunter 4 var riktigt kul när man tillslut förstod att det inte var irriterande buggar som gjorde att jag inte kunde spela ordentligt. Jag gjorde bara på fel sätt.

Dock inga jättestora nyheter från 3'an, du rattar här i 4'an bara amerikanska u-båtar i bättre grafik med lite nya features. Men men, det är ju en simulator trots allt och 3'an var ju så pass nära as-real-as-it-gets, då är det ju svårt att göra en uppföljare med nya funktioner.

Värt ett köp om du gillar den här sortens spel.

Mellanare

Hur fungerar den förbättrade dynamiska kampanjen? Är uppdragen mer varierande och har mer specifika mål än 3:an? I SH3 var det bara "åk till den sektorn och patrullera 24 timmar och åk hem igen".

Är också nyfiken, iof så tröttnade man på att åka till sektorn när man fick order att sticka till sydafrika, tog bara någon timme att åka ner dit bara för att hitta några fiskare...
Drar numera och lägger mig utanför Irland och väntar på någon fet konvoy eller task group. Kändes dock som om det beror mer på tur att stöta på dom dock.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av teX:

Hur fungerar den förbättrade dynamiska kampanjen? Är uppdragen mer varierande och har mer specifika mål än 3:an? I SH3 var det bara "åk till den sektorn och patrullera 24 timmar och åk hem igen".

Både ja och nej, du kan få väldigt specifika uppdrag i stil med "Åk hit med dessa förnödigheter, ro iland med en gummibåt och släpp av det", men samtidigt kan du få ännu mer vaga uppdrag än i 3:an, exempelvis "Åk till den här sektorn och patrullera", ingen tidsgräns ingenting.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av teX:

Hur fungerar den förbättrade dynamiska kampanjen? Är uppdragen mer varierande och har mer specifika mål än 3:an? I SH3 var det bara "åk till den sektorn och patrullera 24 timmar och åk hem igen".

Både ja och nej, du kan få väldigt specifika uppdrag i stil med "Åk hit med dessa förnödigheter, ro iland med en gummibåt och släpp av det", men samtidigt kan du få ännu mer vaga uppdrag än i 3:an, exempelvis "Åk till den här sektorn och patrullera", ingen tidsgräns ingenting.

Lite synd. Jag hade hoppats på uppdrag som går ut på att jaga och sänka ett visst fartyg. Blir nog ett köp iaf.

1
Skriv svar