Större XBLA-spel innebär höjda priser?
HAHAHAHahahah..haah...ha..ha..h..a.. Ge er nu MS :/
Då lär det ju bli så att alla kommer att använda sig av de där 150mb endast för att kunna ta ut mer för sitt pris. Ivf kommer den vågen snart. Om den dör ut eller inte får vi se.
Dock är det ju så att de stora populära spelen brukar ju ändå tas för högre pris, så det är kanske ingen större skillnad ändå.
Ok om de höjer med $0.1 eller så, men om de höjer med $0.5-$1 för 100 MB extra är det banne mig maktmissbruk.
En lina på 100 MBit skulle teoretisk kunna pumpa ut 32 TB per månad = 320 000 spel á 100 MB. Fyrdubbla linan för att klara av toppar och det blir fortfarande en procentuell stor vinst även vid påslag av $0.1 - givet att kostnaden för 100 MBit ligger under sådär 70 000 kr vilket den garanterat gör (säkert under 5 000 kr för MS del).
Kommer väll se mer spel som roboblitz för 1200GP istället för i stort sätt alla som nu är 800GP.
Så länge man ser en kvalitets förbättring så varför inte kan tänka mig att många spel har svårt att hålla sig under 50MB idag.
Men 1200GP är nog smärtgränsen för mig för ett arkadspel, de flesta retro spelen kommer nog hamna under 50MB och ha samma prisnivå som idag.