Luigi's Mansion - För sju år sen...

Inaktiv
Luigi's Mansion - För sju år sen...

För sju år sedan klarade jag ut Luigi's Mansion!
Det var nog mitt första spel till GameCube, precis efter det kom Super Smash Bros. Melee.

Men det är ju kul att spela om spel, man har ju spelat om massvis med roliga spel till både GameCube och Nintendo 64! Jajamänsan! Jag har börjat spela om Luigi's Mansion!

Läskigt? Knappast... Men det finns väl mer eller mindre inga läskiga spel hoss Nintendo så dra bort den där äckliga minen ur din feja! Luigi's Mansion är kul på sitt sätt! Det är ett gigantiskt hus - redo att utforskas.
Jo, jag älskar att utforska... Antagligen därför jag hade så bråttom med att betala en Mage för att komma till Outland typ ett halvår innan jag äns borde ha kunnat komma in där... Att ha varit i hela WoW innan man äns var lvl 58..! Dessutom hade jag brått med att se hela Zelda: WW och TP! Det hela med att utforska började väl i det stora Zelda: OOT! Nåväl, tillbaka till Luigi's Mansion! Att utforska hela slottet är kul! Trots att det var sju år sen senast så kommer jag ju ihåg en del - Det är det ända tråkiga med spelet. Nytt är kul - Återförening är kuligare!

GameCube? Grafik? Jojojo, vi har blivit rejält bortskämda med grafiken, vi 2008'are.
Jag har bestämt mej för att dumba allt snack om fin grafik... Grafiken är väl inte det viktigaste? Inte för mej iallafall. Så länge kameran visar mej det jag vill och att jag njuter av spelet är jag nöjd.
Förresten är det rättså bra grafik på Luigi's Mansion efterallt. Det tycker jag iallafall!

Möjligen att insomningarna är fula som skit, men spelet syns ju oftast på avstånd whatsoever!
Oj oj, Luigi's Mansion går rättså fort att klara ut ändå!
Började nyss och har kommit en lång bit, så man får väl njuta medans man kan!?

Nä, Luigi's Mansion är ett riktigt upptäcksuppdrag, det som förstör stämningen är alla Toads!
Vad gör dom där? Gå och häng er.. Plocka svampar kan jag ju göra när jag vill iallafall!
Alla spöken som är låsta till slottet - Drama!

För att inte tala om musiken! Älskar musiken i Luigi's Mansion!
Gör inte du? Inte... Tråkig!? Vad säger du? Jag laddade till och med ner musiken till datorn.
Precis samtidigt som "Pirates of the Caribbean - OST (Original Sound Track) - All 37 songs included special edition omfg download now or die only 500 dollars come'on guys! ... Yo..."!

Men vad sitter jag här för nu då?
Nej, nu stängs datorn av och Wii'n sätts på (ja, man kan ju spela GC spel på den).
Dags att visa vem som bestämmer i det gigantiska slottet... In the Cursed Mansion!

#blogg


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Inaktiv
Luigi's Mansion - För sju år sen...

Det är alltid kul med en nostalgisk tripp med något gammalt spel. Just Luigi's Mansion har inte direkt något nostalgiskt värde för mig
annat än att jag har testat det hemma hos en kompis några gånger.
Själv har jag nyligen börjat med godingen Fable till Xbox. Det är inte riktigt lika gammalt som Luigi's men ändå har det ju några år på nacken.

1
Skriv svar