Ballmer: "Inte fem år till nästa Windows"

Robot
Ballmer: "Inte fem år till nästa Windows"
Medlem
Ballmer: "Inte fem år till nästa Windows"

så vista blev så dåligt tyckte han

Jag tycker 5år mellan operativsystem e rätt lagom, man orkar knappast köpa ett nytt varje år.

Medlem

precis och speciellt inte med en sån prislapp som vista har

Medlem

Kan dom inte gå på gamla banor och släppa ett som heter typ Windows 08.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Finns ju mängder med rapporter och "papers" på hur defective-by-design VISTA är så jag skulle nog gå så långt som att säga att det är en funktionell nergradering från XP.
Även om VISTA är marginellt "bättre" än XP i vanilj-utförande så har XP ett sådant programutbud med add-ons att det lätt går förbi XP i både utseende och funktion.

Inaktiv

Jaha? Det där var kvalificerad "corporate-bullshit" och kan tolkas som: Köp inte Vista, om fem år kommer DirectX 11 och det ska bli Windows-exklusivt!

Varför lyckas M$ alltid göra mej så upprörd?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

På idg.se sa dom att det skulle komma 2009.

Inaktiv
Skrivet av kljzdbjklv:

Finns ju mängder med rapporter och "papers" på hur defective-by-design VISTA är så jag skulle nog gå så långt som att säga att det är en funktionell nergradering från XP.

du har inte testat Vista och dina rapporter kommer från foruminlägg? eller var har du läst att vista är "defective-by-design"?

Medlem

För dom kan i princip göra va fan dom vill i PC världen och 80 % hänger på dom vare sig operativ systemet e skit eller inte....


signatur

Nämen!

Inaktiv

Linux ftw!


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Hade det inte varit för att spel kräver DirectX så hade jag suttit på linux för länge sedan på min speldator.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Förstår inte varför han säger "We won't go five years again, I promise, between big Windows releases.", precis som att det vore en dålig sak att det tog så lång tid..

Medlem

Läser mellan raderna och tolkar det som att Vista inte blev så bra dom de trodde, tro fan det. Hoppas nästa OS har systemkrav som Windows 2000 och inte systemkrav som får Crysis att blekna.
Låt bli att härma Apples UI, det lär inte funka MS.
Ett OS ska vara en platform för andra program, och inte sno alla tillgängliga systemresurser.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Jh
Medlem

Så j*vla dumt.. vem f*n vill hålla på och byta OS vartannat år? 5år ska det väl hålla..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv
Skrivet av wiseguy:

Linux ftw!

WORD!

Medlem

Klart att många inte köpt Vista i dagsläget. Inkompatibiliteten bland gamla och även dagens PC-spel är hög, likaså bland diverse program.

Jag har sagt det innan och säger det igen - ge det 1 år, kan vi snacka. Just nu ber man om problem om man bestämmer sig för att ersätta sitt nuvarande XP med Vista.

Medlem

Efter att ha läst det där lutar jag ännu mer åt att lära mig mer linux. Spelar så klart på en windows men hoppas mer spel kommer till linux.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Jag tycker Apples modell är aningen bättre... Antagligen ur tillverkarens synvinkel också. Uppgradera befintligt OS lite hela tiden (kan byta namn på vägen också såklart ;D) istället för att, PANG, nu släpper vi ett nytt med helt ny teknik som inte stödjer gamla program eller hårdvara. Från DOS-familjen till NT-teknologin var visserligen inte heller smärtfritt såklart, inte första gången det är på det här viset.

Vista blir säkert bra så småningom, men som de flesta verkar vara överens om, det är att be om trubbel att göra det idag.


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

Inaktiv

Nu har ni chansen att byta till Mac!


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Håller med ovanstående talare

Inaktiv

Försäljningen har inte gått bra för det finns inget riktigt som lockar än. Ett av ässen ligger kvar i rockärmen hos Microsoft - jag lovar er att vid release av Crysis och nästa generations spel så kommer försäljningssiffrorna och piratnedladdningen av Vista att skjuta i höjden.


signatur
Skrivet av Jh:

Så j*vla dumt.. vem f*n vill hålla på och byta OS vartannat år? 5år ska det väl hålla..

hmm jag trodde OS hölls var fjärde år


signatur
Medlem
Skrivet av wiseguy:

Linux ftw!

Yääy, men inte till spel.... :crazy:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Jocke:

Nu har ni chansen att byta till Mac!

Då lägger jag hellre ner allt som har med datorer och göra och börjar virka överkast istället...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av Jocke:

Nu har ni chansen att byta till Mac!

Då lägger jag hellre ner allt som har med datorer och göra och börjar virka överkast istället...

Virkning är faktiskt grrovt underskattat, funkar bra som terapi.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av Jocke:

Nu har ni chansen att byta till Mac!

Då lägger jag hellre ner allt som har med datorer och göra och börjar virka överkast istället...

Virkning är faktiskt grrovt underskattat, funkar bra som terapi.

*galning*


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

1
Skriv svar