Supreme Commander färdigt och daterat
Skoj skoj, testade multiplayer betan men det var lite tungkört, har bytt grafikkort nu till ett X1950Pro så förhoppningsvis blir det lite bättre där också, men en utvecklare sa att det var väldigt cpu krävande pga av all AI och pathfinding o den massiva mängden trupper så man får väl se hur det funkar nu, helt klart roligt annars.
Fan, då kommer man att vara efter när man får det.
hmm.. antar att de löst minnesläckan då. Snackade med lite folk under natten, satt mest och diskuterade ifall detta rykte var sant, och det visar sig tydligen att det var det.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Länge leve SC, den slutgiltiga Starcraft-dödaren!
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Har man lika svårt att identifiera sig med enheterna i detta spel som i TA?
Jag vill ha kaxiga battlecruiser-kaptener som svarar när jag klickar på dem, tyskar som sitter i sidovagnen på en motorcykel och skriker "Can't you drive any faster, Klaus!" och pansarvagnar som blir mer ärrade och erfarna ju fler strider de har överlevt.
Den totala bristen på design (både visuell och gameplaymässig) som inspirerar till medmänsklighet (tänk Ico) var nog det som gjorde att jag aldrig lyckades fastna för TA, trots att RTS alltid har varit min hjärtegenre.
Visst är det skoj att mangla sönder sina kompisars arméer med överlägsen kraft, men extra roligt blir det när man gör det genom att överlista fienden med en väl sammansatt grupp av individer som man nästan byggt upp känslomässiga band till.
Speciellt när man vet att motståndaren har liknande band till sina egna trupper.
Det där var djupt sagt! Jag förstår dock hur du menar...jag har samma sympati för mina stackars soldater jag skickar iväg när flickvännen vill kela...man skapar ett band!
Nä, seriöst. Spelet jag spelar för tillfället är Company of Heroes och där känns det lite mer "personligt" eftersom te.x soldaterna har mer betydelse i spelet än i många andra RTS spel av högre kvalité.
Supreme Commander ser ut att bli ganska rörigt, men ändå ett nytänkande. Vi får hoppas att det blir ett ace av det hela!
fan va kass grafik det verkar ha...
Jag som kört betan tycker spelet är riktigt snyggt.
Kör med allting på i 1680 * 1050.
Det jobbiga med det här spelet är att man måste lära sig truppernas enskilda tecken, som man bara ser när man zomar ut.
Man får zoma ut mycket i detta spel för att kunna styra grejerna runt kartan, för kartorna är massiva.
Har man lika svårt att identifiera sig med enheterna i detta spel som i TA?
Jag vill ha kaxiga battlecruiser-kaptener som svarar när jag klickar på dem, tyskar som sitter i sidovagnen på en motorcykel och skriker "Can't you drive any faster, Klaus!" och pansarvagnar som blir mer ärrade och erfarna ju fler strider de har överlevt.
Den totala bristen på design (både visuell och gameplaymässig) som inspirerar till medmänsklighet (tänk Ico) var nog det som gjorde att jag aldrig lyckades fastna för TA, trots att RTS alltid har varit min hjärtegenre.
Visst är det skoj att mangla sönder sina kompisars arméer med överlägsen kraft, men extra roligt blir det när man gör det genom att överlista fienden med en väl sammansatt grupp av individer som man nästan byggt upp känslomässiga band till.
Speciellt när man vet att motståndaren har liknande band till sina egna trupper.
Bra sagt.
Ett spel går guld när utvecklaren/utgivaren har bränt ut en kopia av spelet som de skickar till tryckeriet för massproduktion. Alltså när de blivit klara med den version av spelet som kommer att släppas i butik. Det kallas "gå guld" eftersom skivan kallas "Gold Master" (Tror jag? I alla fall något liknande).