Analytiker: "PS3 vinner konsolkriget"

Inaktiv

Tror också på PS3 i det långa loppet. Japan är en otroligt viktig marknad för spelmaskiner och MS&XBOX360 ligger onekligen på rygg i "the land of the rising sun".


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Tja, vad ska man säga.....
Känns som att PS3:an lever på gamla meriter för tillfället. Finns i princip inga direkta fördelar med att köpa en PS3:a i dagsläget. Dyr, hårdvaran imponerar inte, halvbra spel och halvbra gränssnitt. Men vem vet, det kanske tar sig i förlängningen.

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av Jianlian23:

Japp, SONY och NINTENDO kmr att vinna det här kriget. Microsoft borde hålla sig till mjukvaror.Anledningen till att jag inte köper x360 är på grund av:ljudet, Drar lika mkt el som fyra kylskåp och framför allt alla dessa "små"fel. Och säg inte att PS3 är dyr, du får mkt för pengarna!

Skämtar du eller ? 360.n drar cirka 150 watt som max det är ju bara att kolla på nättagget. Och nej Sony och nintendo har inget mega övertag enligt mig Wii är inte ens nextgen. Och om ps3.an kommer kostar 7000 när den kommer till Sverige kan de få problem för jag tror inte att blueray spelarna kommer ligga på 6000 då.

Den kmr inte att kosta 7000 om du tror det, den kmr o kosta 5500. SONY förlorar flera tusen per konsoll.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av fikabulle:

Tja, vad ska man säga.....
Känns som att PS3:an lever på gamla meriter för tillfället. Finns i princip inga direkta fördelar med att köpa en PS3:a i dagsläget. Dyr, hårdvaran imponerar inte, halvbra spel och halvbra gränssnitt. Men vem vet, det kanske tar sig i förlängningen.

Jaha och vad har de andra som imponerar då? motionsensor teknik från 90-talet med bluetooth? online funktion där du kan skryta om hur duktig du varit i diverse spel? Jag tycker man helt klart kan göra mest med PS3.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:

Jaha och vad har de andra som imponerar då? motionsensor teknik från 90-talet med bluetooth? online funktion där du kan skryta om hur duktig du varit i diverse spel? Jag tycker man helt klart kan göra mest med PS3.

Självfallet kan du göra det!
Poängen är att de andra gör det betydligt bättre för en klart billigare peng.

Medlem

Fjantigt med såna här analyser.

"Du får mycket för pengarna". Jo, men alla vill inte ha det som följer med för dom pengarna. Jag tycker också det är dyrt, hade hellre betalat typ 1500-2000 mindre utan blue-ray. Köper hellre Nintendo Wii och Xbox360 än PS3 bara.

"Högt pris? Skaffa jobb" Det är ändå ett högt pris fast än man har ett jobb.

"Dom förlorar flera tusen på varje konsol"
Det gör nog Microsoft och Nintendo också.

Jaja, färdig klagat för min del :E

Köper PS3 När den gått ner 1000 minst. Då lär dom flesta spelen kommit också.

Medlem
Skrivet av fikabulle:

Tja, vad ska man säga.....
Känns som att PS3:an lever på gamla meriter för tillfället. Finns i princip inga direkta fördelar med att köpa en PS3:a i dagsläget. Dyr, hårdvaran imponerar inte, halvbra spel och halvbra gränssnitt. Men vem vet, det kanske tar sig i förlängningen.

Det var gamla meriter som gjorde att Playstation 2 vann över Sega Dreamcast trots att Dreamcasten var/är bättre än PS2.

Så man skall inte underskatta varumärkets betydelse.

Inaktiv
Skrivet av Lurid:

http://nexgenwars.com/

Joo, PS3 ligger på topp!

Och den sidan är uppdaterad?
Wii lär snarare ligga på 4 miljoner än 2,2 miljoner, PS3 runt 1,5 miljoner och Xbox 360 straxt över 10 miljoner.

Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Det var gamla meriter som gjorde att Playstation 2 vann över Sega Dreamcast trots att Dreamcasten var/är bättre än PS2.

Så man skall inte underskatta varumärkets betydelse.

Är smärtsamt medveten om detta; ekonom som jag är. Finns dock ytterligare en faktor och det är priselasticiteten. I dagsläget gör det förvisso inte så mycket att priset är högt, främst pga. att Sony inte hinner få ut tillräckligt många konsoler för närvarande. I förlängningen kommer dock detta att bli en mer känslig faktor. Det är även svårt att göra en direkt jämförelse mellan MS vs Sony vs Nintendo och Sega vs Sony. Förutsättningarna är helt annorlunda idag. Samtliga företag har idag dels starkare varumärke, dels större ekonomisk buffert. Känns dock inte på något vis som att Sony är uträknade. Kan dock samtidigt konstatera att det finns få fördelar med att köpa en PS3:a i dagsläget.

Inaktiv

nu när Äntligen något possitivt Förutspås för ps3..

Medlem
Skrivet av DrOnd:

Blueray(ja, vad ni än tror så är detta en stor fördel).

Bluetooth en fördel?

Njaa DET är ett bland ett "PAR" fel...

kolla tråden : http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=10638

finns GÅTT om anledningar numera till varför sony kommer o gå i stöpet med deras consol om dom INTE skärper sig ordentligt o slutar upp med deras : "vi är störst o bäst o vi skiter i våra kunder helt o hållet" fasoner.

Jag som har tänkt köpa 360


signatur
Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Den kmr inte att kosta 7000 om du tror det, den kmr o kosta 5500. SONY förlorar flera tusen per konsoll.

Hur vet du att den kommer att kosta just 5500???
Är inte rekomenderat pris 5-6000???
Senast jag hörde något så verkade priset hamna på 6800...

Skrivet av mrcinnamon:

Ni som köpt/ska köpa 360 måste iallafall köpa en blueray förr eller senare. Och ska ni dessutom ha samma utrymme som Ps3 60 gb på er 360 kan vi ju börja räkna på vilken som är dyrast.

Jag tror mer på att HD DVD blir den nya standarden än att Blu-Ray blir det...
Visst, det ryms mer på en double-layer blu-ray skiva än på en hd dvd, men ps3:an kan ju bara läsa single layer...

Dessutom så har HD DVD en av 2 viktiga suportrar i ryggen (Microsoft), så den som lyckas vinna porrindustrins stöd kommer säkerligen att vinna detta "krig"

Medlem

Tillgång och efterfrågan!, finns inte varan i butik så ser kunderna på ett annat alternativ, ombytliga som vi är.

Alltså är PS3 körd!

I ärlighetens namn kan jag säga det att när sony gick ut och dissade EU så kände jag det att jag hellre äter en burk mask än lirar en riskokare med inbyggd "BR" - vilken även detta är ett skämt.

350 kr för en sk BR skiva, med en film, som kräver HD 1080I, hahaha, fy fan vad löjligt.

är man uppvuxen med Piratfilmer från libanon, som knappt hade bild eller ljud, så bryr man sig föga om HD kan jag säga.

Dvd funkar bra fortfarande.

Men många faller för köphysterin, måste ha det bästa, vad bryr jag mig om min omvärld så länge jag kan göra som jag vill?

"Skänk ett "spel" till välgörande ändamål!", det skall jag göra, för allt handlar inte om konsumtion och prylhysteri.

PS3 är körd, så är det bara, kommer aldrig att köpa "PAYSTATION"

Will man ha blåljus så köp en saftblandare på Claes Ohlson, annars finns dom i både i rött, gult, blått, och grönt!, det är fan så mkt billigare oxå, med ungufär samma IMPONATORFAKTOR.

Räcker ju att se vad FZ läsare har röstat *lol*

Resistance är det enda spel som är namnet värt PS3, inte speciellt mkt att komma med.

X360 och inte minst WII regerar stort.

Jag kan inte påstå att jag är någon utpräglad FANBOY, men jag uppskattar kvalite och prisvärda lösningar.

X360 kanske inte har den bästa graffen, men klart bäst och det mest prisvärda utbudet.

Sen att den skulle glitcha är bara skitsnack, det är bara att köra på, min funkar klockrent, den går flera dygn ibland, nema problema.

Vi får se vad "PESTILATION 3" klarar av.

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Ps3an kan mkt möjligt säljas i en stor mängd enheter, men jag tror att piratkopiering kommer vara ett mkt stort problem för en så pass "öppen" maskin.

Den enda lösningen de verkar ha är ju HDMI-kontakten, men nackdelen med den är ju att alla inte har en tv med HDMI-utgång.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Excerion:
Skrivet av DrOnd:

Blueray(ja, vad ni än tror så är detta en stor fördel).

Bluetooth en fördel?

Njaa DET är ett bland ett "PAR" fel...

kolla tråden : http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=10638

Ett: lär dig att läsa ordentligt.

Två: Anekdotiska bevis är dom bästa bevisen...

Picke: Ps3 kan läsa minst två layers.

Microsoft har aldrig räknats som särskild viktig supporter i frågan.
Det är de företag som släpper filmer som gör skillnad.
Där är blueray stödet starkare.

För att förklara situationen: hur många ps3 säljs det gentemot externa hddvd-spelare?
Svaret är mellan 5-10gg så många.

Medlem

När den överdrivna Wii-hysterin har lagt sig och PS3:an sjunkit pris så kommer den förr eller senare att gå om Wii och starkt börja komma ikapp xbox360.

Medlem

Folk har på tok för mkt pengar, så då kan vi ju höja skatterna så att vi får snurr på vår välfärd!

För många har inte ens råd med salt till vällingen och här snackar vi maskiner för 5-10 000kr

krattis dy har vonnit en gyl jorddfras!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

"Dom förlorar flera tusen på varje konsol"
Det gör nog Microsoft och Nintendo också.

M$ jo
Nintendo nej...

Japanska nördar hade demoterat och räknat ut kostnaden för allt och det låg +/- 25 dollar under marknadspris "inte säker där"

Den kosta iaf mindre att tillverka än va de säljer dem för. Hittar inte länken nu men men...

Medlem
Skrivet av jingai:

När den överdrivna Wii-hysterin har lagt sig och PS3:an sjunkit pris så kommer den förr eller senare att gå om Wii och starkt börja komma ikapp xbox360.

Exakt vad jag tror också.

Inaktiv

Jag fattar inte varför folk har fastnat på det där med Blue-Ray och att PS3an har 60GB HD.

Gällande HD om man har en 360 en core eller premium och vill ha mer utrymme, enkelt köp en extern HD för en tusen lapp du får ca 250GB. Funkar kanon bara att mata den med skit och nedaladdat material från xbox live eller dina spar filer.
Det bästa är igentligen att köpa Core + en extern HD 3papp och du har en konsoll med ca 250GB HD.

Gällande Blue ray, så tror jag att framitden för spel ligger inom den så kallade Direct 2 Drive servicen där du betalar för ett spel med kredit kort och laddar ner det.
Har man det systemet så försvinner behovet av blue ray, med tanke på att filmerna och spelen läses från HD.
Jag tror även att spelen och filmerna skulle bli billigare med tanke på att transport avgifter, tillverknings kostnader och skatter försvinner vilket gynnar oss som konsumenter.
---------
Till topic om PS3 vinner, visst ok varför bry sig det viktiga är att du som individ är nöjd med dina köp i slutändan.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av Jianlian23:

Japp, SONY och NINTENDO kmr att vinna det här kriget. Microsoft borde hålla sig till mjukvaror.Anledningen till att jag inte köper x360 är på grund av:ljudet, Drar lika mkt el som fyra kylskåp och framför allt alla dessa "små"fel. Och säg inte att PS3 är dyr, du får mkt för pengarna!

Skämtar du eller ? 360.n drar cirka 150 watt som max det är ju bara att kolla på nättagget. Och nej Sony och nintendo har inget mega övertag enligt mig Wii är inte ens nextgen. Och om ps3.an kommer kostar 7000 när den kommer till Sverige kan de få problem för jag tror inte att blueray spelarna kommer ligga på 6000 då.

Nextgen är inte bara grafiken. Wii har helt ny spelupplevelse. Wii är nextgen enligt mig

Inaktiv
Skrivet av xealman:

Gällande Blue ray, så tror jag att framitden för spel ligger inom den så kallade Direct 2 Drive servicen där du betalar för ett spel med kredit kort och laddar ner det.

Det är helt klart framtiden.... men tyvärr inte snart.
Det tar en hel del tid för mig att ladda ner en 50GB stor fil och mitt bredband räknas som hyfsat med 20mb/s.

Inaktiv

Bara att hoppas det kommer snart till konsolerna, verkar vara bra utveckling inom det till PC nu.

Medlem
Skrivet av Kloker:

Nextgen är inte bara grafiken. Wii har helt ny spelupplevelse. Wii är nextgen enligt mig

Ord.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

" Wii är ju för fan en barnkonsoll i mina ögon och Xboxen, räcker det inte med att man har ett Microsoftbaserat OS hemma?"

Håller med fullständigt. Wii är till för barn och inte vuxna. Japanska nintendospel är alldeles för arkad-aktiga och "creepy" med sina starka sockersöta färger och gulliga figurer.

Själv kommer jag inte köpa nån konsol, Räcker med datorn jag har, men hoppas på att PS3 vinner. Xbox-spelen kommer ju ändå till pc:n eller tvärtom.

Inaktiv
Skrivet av xealman:

Jag fattar inte varför folk har fastnat på det där med Blue-Ray och att PS3an har 60GB HD.

Gällande HD om man har en 360 en core eller premium och vill ha mer utrymme, enkelt köp en extern HD för en tusen lapp du får ca 250GB. Funkar kanon bara att mata den med skit och nedaladdat material från xbox live eller dina spar filer.
Det bästa är igentligen att köpa Core + en extern HD 3papp och du har en konsoll med ca 250GB HD.

Gällande Blue ray, så tror jag att framitden för spel ligger inom den så kallade Direct 2 Drive servicen där du betalar för ett spel med kredit kort och laddar ner det.
Har man det systemet så försvinner behovet av blue ray, med tanke på att filmerna och spelen läses från HD.
Jag tror även att spelen och filmerna skulle bli billigare med tanke på att transport avgifter, tillverknings kostnader och skatter försvinner vilket gynnar oss som konsumenter.
---------
Till topic om PS3 vinner, visst ok varför bry sig det viktiga är att du som individ är nöjd med dina köp i slutändan.

D2D kommer inte att ersätta retail på mååånga år, alla i världen sitter inte på 10mbit+ och ska du dra ner en HDDVD film på 20gb så kan du ju förstå själv hur lång tid de skulle ta med t.ex. 0.5mbit. Det som är positivt med att Bluray är inbyggt i PS3an är att de är standard, tillverkarna har mer utrymme att jobba med än med en DVD9 skiva, och visst, de går att använda 2st DVD9 skivor, men det går även att använda 2st Bluray skivor. Skulle jag köpa en PS3, vilket lär bli någon gång, så är det inte för Bluray-spelaren i sig, utan vad Bluray kan bidra till speltillverkarna (mer utrymme att jobba på). Ta Resistance t.ex, det är ca:15gb vad jag har hört, och det finns inget spel till varken Xbox 360 eller Wii som är så stort. Nu tror ju jag i och för sig att Resistance suger jämfört med spel som t.ex. Gears of War, men de visar ju hur stora spelen till PS3 kan vara.

Och vad spelar det för roll egentligen vilken konsol som vinner? Jag skiter i om PS3 vinner, jag skiter i om Xbox 360 eller Wii vinner. Dreamcast sålde skit och förde Sega till botten, men de är ta mig fan en bland dom bästa konsollerna som tillverkats enligt mig. Sen om du vill stå och veva med en pinne, tilta handkontrollen för att styra eller köra TV-spel med en vanlig klassisk handkontroll utan några speciella finesser är upp till dig, men handkontrollen betyder minst för mig, det är spelen som skapar glädjen, inte hur du spelar dom. Dagens småbarn är så j*vla bortskämda, förr i tiden så höll man i vad man fick och sket i om den va obekväm eller hade två, tre eller fyra knappar.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Har för mig att det redan finns några porrfilmer i HD-DVD, inte 100% säker men tror att det är så! :D.

Inaktiv

Bwahahahahhaa! Säääkert.

Medlem
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av Excerion:
Skrivet av DrOnd:

Blueray(ja, vad ni än tror så är detta en stor fördel).

Bluetooth en fördel?

Njaa DET är ett bland ett "PAR" fel...

kolla tråden : http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=10638

Ett: lär dig att läsa ordentligt.

Två: Anekdotiska bevis är dom bästa bevisen...

Picke: Ps3 kan läsa minst två layers.

Microsoft har aldrig räknats som särskild viktig supporter i frågan.
Det är de företag som släpper filmer som gör skillnad.
Där är blueray stödet starkare.

För att förklara situationen: hur många ps3 säljs det gentemot externa hddvd-spelare?
Svaret är mellan 5-10gg så många.

Ok.. jag läste fel.

Men "Anekdotiska"!? haha, right så du tror att det jag skrivit om är lite småfel? tycker du ska ta en sväng över till playstation.com forumet o checka läget där, tråden om PS2 kompabiliteten/pixel flipping är 127+ poster, sedan så kan du ju ta o passa på o googla lite oxo när du ändå håller på...

Och om du då även samtidigt passar på att göra en sökning på "ps3 controller issues" så ska du se att du hittar en hel del dynga där oxo.

Bägge dessa fel är "game breaking" och SONY har inte officiellt sagt ett piss om detta, och ringer du deras tekniska support så låssas dom som att det regnar..

fortsätter det så här kan jag slå vad om hur mycket som helst att SONY's ps3 INTE kommer o "vinna" och det inte pga fina system specs eller lite "Enstaka" felaktigheter i konsolen, nej utan snarare pga företagets totala ignorans till deras kunder och problemena dom har.

123
Skriv svar