Billigare Playstation 3 än beräknat i Europa?

Robot
Billigare Playstation 3 än beräknat i Europa?
Medlem
Billigare Playstation 3 än beräknat i Europa?

Nu behöver dom bara sänka med 1600:- till så kanske man köper en.


signatur

Working as intended.

Medlem

Med tanke på att den släpps senare i Europa så borde dem ju fått igång produktionen och då fått lite volymer och då med kunna sänka priset...

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Med tanke på att den släpps senare i Europa så borde dem ju fått igång produktionen och då fått lite volymer och då med kunna sänka priset...

exakt, det borde vara så. Men jag tror att så ej blir fallet. De vill gå plus först och sedan sänka priset.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey
Skrivet av redmac:
Skrivet av BlackZam:

Med tanke på att den släpps senare i Europa så borde dem ju fått igång produktionen och då fått lite volymer och då med kunna sänka priset...

exakt, det borde vara så. Men jag tror att så ej blir fallet. De vill gå plus först och sedan sänka priset.

Plus? de förlorar ju 800$ per konsol nog snarare att de vill minska förlusten så länge det går... själv tycker jag den här TiVO-funktionen som nämns verkar intressant, hoppas den kommer fungera här också

Medlem

Fruktansvärt rolig nyhet! Hoppas dock att 20gb kommer att komma och att den versionen får en liknande prisnedsättning då jag inte alls har behov av 60gb-versionens flashigheter.

Medlem
Skrivet av Twitch:

Fruktansvärt rolig nyhet! Hoppas dock att 20gb versionen får en liknande prisnedsättning då jag inte alls har behov av 60gb-versionens flashigheter.

20 gb skulle ju väl inte komma? eller sa dom att den inte skulle komma i början?

dessutom får vi väl fortfarande moms på det där, så lär väl ligga runt 6000:- iaf...

Medlem

5600 är fortfarande svindyrt, det som var bra me 360 var att core å premium fanns så kunde man välja, inte alla som vill ha eller behöver 60gb.

Medlem

VIll man inte ha den dyra då väntar man helt enkelt på den billigare och köper en PS3 då... Tycker man att det är för dyrt... så köper man ingen PS3......hur svårt kan det vara?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

20 gb skulle ju väl inte komma? eller sa dom att den inte skulle komma i början?

Jo skrev fel, editerade mitt inlägg direkt efter.

Medlem

Antar att priset är exklusive moms? Lär väl hamna på en 6000kr inkl. moms.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av kangas1000:

VIll man inte ha den dyra då väntar man helt enkelt på den billigare och köper en PS3 då... Tycker man att det är för dyrt... så köper man ingen PS3......hur svårt kan det vara?

Håller med 10 gånger om!

Dessutom, xbox360 + live * 4 år = 3500 + (50 * 12 * 4) = 5900 kr.
Stor skillnad? Knappast...

Inaktiv
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av kangas1000:

VIll man inte ha den dyra då väntar man helt enkelt på den billigare och köper en PS3 då... Tycker man att det är för dyrt... så köper man ingen PS3......hur svårt kan det vara?

Håller med 10 gånger om!

Dessutom, xbox360 + live * 4 år = 3500 + (50 * 12 * 4) = 5900 kr.
Stor skillnad? Knappast...

hahahahah det där var den sämsta sumeringen jag set hahahah, gånger 4år hahahha.

Va fan att köpa til live är ett alternativ så det behöver du inte ens räkna in i konsoll priset.

Det är som om jag skulle räkna så här mycket kostar en PS3. (Satir)

Ps3 6000kr
+3 kontroller 1500kr
10spel gånger 4 år 600kr styck = 24000kr
Totalt fan vad dyrt det blev att ha en PS3a 31500kr hahahahahhaha
-----------
Xbox 360kommer alltid vara billigare hur du än räknar.

Medlem
Skrivet av xealman:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av kangas1000:

VIll man inte ha den dyra då väntar man helt enkelt på den billigare och köper en PS3 då... Tycker man att det är för dyrt... så köper man ingen PS3......hur svårt kan det vara?

Håller med 10 gånger om!

Dessutom, xbox360 + live * 4 år = 3500 + (50 * 12 * 4) = 5900 kr.
Stor skillnad? Knappast...

hahahahah det där var den sämsta sumeringen jag set hahahah, gånger 4år hahahha.

Va fan att köpa til live är ett alternativ så det behöver du inte ens räkna in i konsoll priset.

Det är som om jag skulle räkna så här mycket kostar en PS3. (Satir)

Ps3 6000kr
+3 kontroller 1500kr
10spel gånger 4 år 600kr styck = 24000kr
Totalt fan vad dyrt det blev att ha en PS3a 31500kr hahahahahhaha
-----------
Xbox 360kommer alltid vara billigare hur du än räknar.

Man måste ju räkna det som medföljer till konsolen, till PS3an är väl internet tjänsten gratis, så en ordentlig jämnförelse i pris måste ju innehålla detta. Hade man fått med en extra kontroll till en av maskinerna så hade man ju räknat det, är ju oxå helt upp till en om man annars vill köpa en. Samma sak med internet tjänsten.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Det räcker att räkna hur mycket konsoll priset är, börjar man ta med en massa annat in i tabellerna, så kan man ta med en massa annat i tabellerna till PS3an som visar felaktiga uppgifter på vad konsollen kostar.

Men som han också räknade efter 4år och sa "stor skillnad knappast". Verkar inte fatta mycket, om jag har betalt 5900kr efter 4år så är det fan så mycket bättre än att ha betalt 6000kr för en PS3a som man inte haft i 5minuter, eller hur.

Spelar ingen roll hur ni två vänder på det PS3an kommer alltid vara dyrare, lägger ni till grejer i priset till 360 så kan man lägga till grejer till PS3an och den kommer fortsätta vara dyrare.
---------
PS, testerna som gjorts på PS3ans internett tjänst suger, xbox live är så fan så mycket bättre på det hållet.
Sen om man inte vill betal för xbox live så skaffar man en ny mail och gör ett nytt konto på boxen så har man ena ny gratis månad.
Jag gör det hela tiden.
PS, jag gillar inte heller att Xbox live kostar men det stör mig inte mycket för mp spel lirar jag mest på min PC.

Medlem

Xbox live har ju funnits längre. Tror nog att Sony kommer komma ikapp där.

Sedan vet ja inte om man kan köra trådlöst med Xboxen, men det går på PS3 = +++ för mig iaf.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av xealman:

Det räcker att räkna hur mycket konsoll priset är, börjar man ta med en massa annat in i tabellerna, så kan man ta med en massa annat i tabellerna till PS3an som visar felaktiga uppgifter på vad konsollen kostar.

Men som han också räknade efter 4år och sa "stor skillnad knappast". Verkar inte fatta mycket, om jag har betalt 5900kr efter 4år så är det fan så mycket bättre än att ha betalt 6000kr för en PS3a som man inte haft i 5minuter, eller hur.

Spelar ingen roll hur ni två vänder på det PS3an kommer alltid vara dyrare, lägger ni till grejer i priset till 360 så kan man lägga till grejer till PS3an och den kommer fortsätta vara dyrare.
---------
PS, testerna som gjorts på PS3ans internett tjänst suger, xbox live är så fan så mycket bättre på det hållet.
Sen om man inte vill betal för xbox live så skaffar man en ny mail och gör ett nytt konto på boxen så har man ena ny gratis månad.
Jag gör det hela tiden.
PS, jag gillar inte heller att Xbox live kostar men det stör mig inte mycket för mp spel lirar jag mest på min PC.

Shit, hälften av dina inlägg är ju bara babbel. Är du full eller stavar du bara riktigt uselt? ^^

OM man nu får för sig att jämföra två konsoler som har två HELT OLIKA inriktningar så ska man självklart göra det rättvist och då ingår internettjänst och allt det andra.

x360 + live + HD-DVD + större hårddisk + trådlös = mer än vad en PS3 kostar.

Men nu jämför man ju inte så.. för då är man bara dum.

Inaktiv

Om du menar trådlös upkoppling så har den det men man måste köpa till den lilla fjantiga antennen för 700kr hahah vilket skit rån.
Det är bra att PS3an om det stämer det du säger har det.

Medlem

700 :- ?!

Jebus.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

"+större HD"

Det blir inte rättvist.
Rättvist är att bara se konsoll priset som det är.
Xbox P ca3500
Core ca 2500
PS3 ca 5500-?
Visst om du tar in större Hd så kan jag ta in att jag vill köpa större HD till PS3an:)

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Plus? de förlorar ju 800$ per konsol nog snarare att de vill minska förlusten så länge det går...

$800? Nu tror jag nog att du är ute och cyklar lite.

Citat:

The production cost is estimated to be US$805.85 for the 20GB model and US$840.35 for the 60GB model.

Knappt $250 dollar i förlust på 60GB-versionen, vilken också säljs i störst kvantitet. Dock noterar $305 i förlust på den lite mer skabbiga varianten. Sony startar minst sagt i uppförsbacke och kommer knappast rabbatera en förlustaffär genom att sälja för ett pris som underskrider vad konsumenterna kan tänkas vara villiga att betala för maskinen. Dock för(-de?) ju även Microsoft samma strategi med XBOX (1) och XBOX360, så det är väl inte uppenbart om den är felaktig.
Time will tell.

Källa


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv
Skrivet av xealman:

"+större HD"

Det blir inte rättvist.
Rättvist är att bara se konsoll priset som det är.
Xbox P ca3500
Core ca 2500
PS3 ca 5500-?
Visst om du tar in större Hd så kan jag ta in att jag vill köpa större HD till PS3an:)

PS3 har redan större HD än 360 från början. Men visst, självklart. Men du förstår min poäng? Det finns en hel del tillbehör som man måste köpa till 360 om den ska hamna i samma mediecenter-liga som PS3 - och det ÄR inte billigt.

5500 kr är inte dyrt för vad du får.

Inaktiv

Annars finns det dem som har kopplat upp sin 360 till sin dator och använder deras Pc funktioner på sin 360:)

Sen kan man göra som min polare och köpa till en extern HD på ett par hundra GB för en tusing:)

Funkar kanon.

Inaktiv

Självklart och då är du uppe i 4500 och då krävs det också att du har en dator

Med PS3 får du allt i ett. Du får ett fritt och öppet Linux där du kan köra det mesta, du får blueray-spelare och HDMI-utgång, trådlöst nätverk, minneskortsläsare osv. Hur du än vänder och vrider på det så får du inte lika mycket med 360

Medlem

Hmm, 5600...

Xbox 360 premium, Gears of War, Rainbow Six Vegas, en extra handkontroll, Xbox Live Guld 3 månader eller en PS3 utan tillbehör, eller HD-kabel... Humm!

Allt handlar ju dock om personligt val, och vad folk gillar.

P.s. Testa Gears of War hos en kompis.

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Hmm, 5600...

Xbox 360 premium, Gears of War, Rainbow Six Vegas, en extra handkontroll, Xbox Live Guld 3 månader eller en PS3 utan tillbehör, eller HD-kabel... Humm!

Allt handlar ju dock om personligt val, och vad folk gillar.

P.s. Testa Gears of War hos en kompis.

Ahh, det har du definitivt rätt i. En 360 är köpvärd med tanke på Gears of War, Dead Rising och kommande Lost Planet. Fantastiska spel! Men sitter man som jag med en nyinköpt HD-TV så vill man gärna ha ett mediacenter att utnyttja den med så därför får det bli en PS3 för min del

Medlem

Bah, mediacenter och mediacenter...

Du måste köpa till en hd-kabel och marknaden är inte precis proppfylld med hd-filmer. Jag skulle köpa en spelare som gör det PS3n gör utöver att spela spel, och behålla min 360 för att spela några av de bästa spelen som släppts på sistone (Gears of War etc.)

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Bah, mediacenter och mediacenter...

Du måste köpa till en hd-kabel och marknaden är inte precis proppfylld med hd-filmer. Jag skulle köpa en spelare som gör det PS3n gör utöver att spela spel, och behålla min 360 för att spela några av de bästa spelen som släppts på sistone (Gears of War etc.)

Det är väl självklart att man måste köpa till en HD-kabel om man nu vill få ut en HD-signal.

Samma sak gäller ju för 360.

Jag satsar på en PS3 till att börja med för det är där spelen jag är ute efter dyker upp (Virtua Fighter 5, Soul Calibur 4, Final Fantasy osv). Det tillsammans med de emuleringsfunktioner och homebrew-stöd gör den mer än guld värd i mina ögon

(och sen kostar ju en spelare som gör utöver att spela PS3 en rätt så stor summa)

Medlem

När du köper en 360 (Premium) medföljer en HD-kabel

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

När du köper en 360 (Premium) medföljer en HD-kabel

Nej det gör det inte

Citat:

• Xboxj 360j Composite AV Cable.
• Xbox i360 Componentj AVj Cable.

Tilläggas kan väl att alla mina kamrater som har 360 och HD-TV har köpt en seperat kabel för att kunna få ut rätt signal.

123
Skriv svar