En Legend är Död

Medlem
En Legend är Död

Charlton Heston är död han blev 84 år gammal, en Legend för oss som sett hans filmer.. Och en av hans storfilmer är också en av mina favoriter "The planet of the apes" vem kan glömma hans underbara repliker i den filmen som t.ex "Take your stinking paws off me, you damned dirty ape!". Får alltid mig att skratta när jag ser den filmen.

Blev en kortis idag..

R.I.P Charlton Heston.

#blogg

Medlem
En Legend är Död

KoP

Titel
Stammis
Registrerad
2006-09-08
Inlägg
517 "Och hurra för att vapenlobbyisten Charlton Heston är död! Det han förespråkade har jag väldigt svårt för."

Någon här på FZ uppskattade visst inte Heston.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det är tråkigt när folk tycker det är bra när någon dör, iaf någon som inte direkt har gjort något ont.. Bara för man förespråkar vapen betyder inte det att man vill döda folk. Vapen är inte bara en ond sak utan även ett redskap som används till mycket..

Med detta så menar jag inte att jag tycker att handeldsvapen är något som alla skall få ha i sina hem.. Men somsakt han var en bra skådespelare och det är det man skall se honom som.

Medlem

Efter att ha tittat på "Bowling for Columbine" kan jag säga att jag inte är direkt ledsen för att han är död.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Synd om hans skådespelarsida, men vapenförespråkaren inom honom kan jag vara utan.

Medlem

Kan inte påstå att jag saknar idioten.

Medlem

R.I.P
En stor skådespelare har gått i graven

Han kommer alltid att minnas från klassiker som Soylent Green och Planet of the Apes.

WIRED har en skön specialare om hans Sci-fi repliker
http://blog.wired.com/underwire/2008/04/charlton-heston.html

En sidnotering är hur alla snorungar bildat en uppfattning av en person baserat på ett 2 minuters framträdande i en dokumentär. För de som missat det så var han en stark motståndare till vietnamkriget, han stödde öppet Martin Luther King och han kämpade hårt för "Freedom of speech".

En legend är död

/Marv

Medlem

Som Marvin5 skriver En legend är död

Mycket tråkigt, han var fantasktisk som skådespelare!


signatur

42

Medlem

Han var också en NRA-fantast och ansåg att fri åtkomst med vapen bör finnas åt alla. Han var kanske en bra skådis, men han hade jävligt skumma åsikter.

1
Skriv svar