FZ faller in i ledet - börjar blogga
Nånting säger mig att detta inte är allas önskemål utan något som kommer "uppifrån".. men jaja .. har man en tråkig dag på forumet så kan man alltid läsa "bloggen"..
för övrigt så är blogg ett synonym till BLEH
Haha, tänk om jag hade sån pli på min redaktion!
Jag hade faktiskt tänkt mig tre-fyra stycken som bloggade, men när jag mailade ut till alla skribenter ville i princip varenda en vara med. Det tycker jag är kanonroligt, och det här är absolut inget tvång på skribenterna.
Du förstår, vi textfjollor får ofta skrivklåda. Då gäller det att hitta ett utlopp.
så länge det är ni själva som fixat det så.. som jag skrev så blir det nog ett bra komplement.. fast jag får irritation och klåda i ögonen varje gång jag läser ordet "blogg".. höhö
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Tror inte jag heller, recensioner är subjektiva saker så in i norden.
...och de borde vara objektiva, speciellt på sidor som dessa där vissa köper spel efter betyg... men men, nog om det. Jag går...
Betygsättande och objektivt recenserande går inte att kombinera.
Jag har den åsikten att bland en grupp rescensenter så väljer man ut den som gillar spelet bäst, så får den personen skriva en rescension. Negativa rescensioner är så jädra substanslösa och tråkiga att läsa.
yolo
Döbringer, fanboy rescensioner är ännu värre så vet inte riktigt vad du ville komma, bäst är ju att hitta en person som gillar genren men inte har sett eller hört något om spelet överhuvudtaget tidigare och som sedan testar. Men stor risk att hitta en sådan.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Kul ,ett trevligt tillägg till FZ.
Men ni pratar allt för mycket om absitinens. Har nämligen själv sakta dragit ner på mitt konstanta "ut med en, in med nästa" snusande... (och skumt nog hamnat på 3 cigaretter om dagen.) Allt absitinenssnack (i vilken form det än må vara, cola. spel eller snus) får mig i.a.f. att tänka på
ciggciggciggciggciggciggciggciggciggciggcigg.
*grr, sluuuutaaa* :crazy:
Fast jag förstår er samtidigt. Det känns lite bättre om man får prata om sin abstinens, eller förklara varför man alltid är sur och går runt med en yxa i handen.
Trodde jag var på fz men tydligen är jag på aftonbladet, förlåt mig jag måste ha kommit fel. Hej då.
Du är välkommen tillbaka efter en kopp kaffe
...och de borde vara objektiva, speciellt på sidor som dessa där vissa köper spel efter betyg... men men, nog om det. Jag går...
Jag har den åsikten att bland en grupp rescensenter så väljer man ut den som gillar spelet bäst, så får den personen skriva en rescension. Negativa rescensioner är så jädra substanslösa och tråkiga att läsa.
Så ser verkligheten inte ut på vårt virtuella redaktion. Och jag tycker det är helkul att skriva/läsa sågningar.
Hehe, det blir säkert roligt på sina håll.
Det enda jag tycker suger är att det kallas blog/blogg. Det är ju så jobbigt att skriva weblog.. men det är väl allmänt vedertaget för länge sedan.
"Blogg" är ett av Svenska Akademiens vedertagna ord i SAOL om jag inte missminner mig helt.
Döbringer, fanboy rescensioner är ännu värre så vet inte riktigt vad du ville komma, bäst är ju att hitta en person som gillar genren men inte har sett eller hört något om spelet överhuvudtaget tidigare och som sedan testar. Men stor risk att hitta en sådan.
Det bästa man kan göra är att lära känna en recensent, dvs följa en rad recensioner och på så sätt veta vilken smak och skala recensenten har. Sen vet man hur man ska tolka en recensent. Det gäller oavsett om man gillar den eller inte, eller vad det är som recenseras.
Patrick
Producer@DICE
Fler tjejer är ju trevligt, men känns dumt att kvotera in någon bara för sitt kön. Vi har haft kvinliga redaktörer men de är och gör annat nu.
Men visst, är det någon som är bra på att skriva och brinner för att jobba med spel och dyligt så är det ju bara att skicka in en ansökan!
Buggfix! /w2k
Men det var ju en tjej förut som skrev om nåt spel! Jag minns det. :$
Fler tjejer är ju trevligt, men känns dumt att kvotera in någon bara för sitt kön. Vi har haft kvinliga redaktörer men de är och gör annat nu.
Men visst, är det någon som är bra på att skriva och brinner för att jobba med spel och dyligt så är det ju bara att skicka in en ansökan!
Buggfix! /w2k
Men det var ju en tjej förut som skrev om nåt spel! Jag minns det. :$
reset2, läs noga igenom en gång till
btw,.undrar.. har ni inte en enda tjej i fz-redaktionen?
tycker ofta att det är mest intressant vad en tjej/kvinna har att säga om spel... då "spelträsket" verkar bestå till 95% av killar/män.
Det är för kvinnorna inte har tid med sånt - dom ska klä sig vitt precis som alla andra hushållsartiklar och stå vid spisen
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
btw,.undrar.. har ni inte en enda tjej i fz-redaktionen?
tycker ofta att det är mest intressant vad en tjej/kvinna har att säga om spel... då "spelträsket" verkar bestå till 95% av killar/män.
Det är för kvinnorna inte har tid med sånt - dom ska klä sig vitt precis som alla andra hushållsartiklar och stå vid spisen
Du backar upp det där uttalandet även fast jag hotar med att ta till våld?
Haha yepp
Edit: Och förresten, sätt fart med städandet.
Då ska jag fan ha lön.
Du låter som Shock en vacker höstlördag. Haha.
Har aldrig i mitt liv läst någons blogg, kanske dags nu?
/me går och läser era bloggar.
Återkom gärna med vad du tycker!
Så ser verkligheten inte ut på vårt virtuella redaktion. Och jag tycker det är helkul att skriva/läsa sågningar.
Vad menar du? Har ni exakt samma smak allihopa eller vad?
Det är kul att läsa sågningar kanske, men de säger sällan något om spelet utan tenderar att bli en hop arsurda liknelser och väldigt korta därpå. Sällan proffsigt skrivna.
Nu menar jag inte FZ specifikt utan recensioner i största allmänhet.
yolo
Har aldrig i mitt liv läst någons blogg, kanske dags nu?
/me går och läser era bloggar.
Återkom gärna med vad du tycker!
Det var inte så dumt. Kul att läsa folks bloggar om man har något gemensamt med dem, spel dvs, annars hade det nog känts rätt meningslöst.
Stackars Nosnos som är utan TV (hade själv blivit smått galen ).
Kommer säkert fortsätta att läsa dem.
<3
LÖN??? PFFFT! Din lön blir att du ser en nöjd man
Hah. Jag kan göra en man nöjd på andra sätt än att behöva städa. Så det så.
Det är kul att läsa sågningar kanske, men de säger sällan något om spelet utan tenderar att bli en hop arsurda liknelser och väldigt korta därpå. Sällan proffsigt skrivna.
Nej, vi har inte samma smak allihoppa. Och tack gode gud gör det, annars hade jag kanske behövt testa detta. Vem som får spelet är snarare vem är bäst insatt i genren, har minst att göra och kan leverera en recension på snabbast tid. Ofta har ju recensterna nämligen ett flertal titlar på kö.
Kan hålla med om att sågningar ofta blir den ena elaka formuleringen efter den andra, det är svårt att låta bli när man väl fått upp ångan. Samma sak gäller hyllningar.
Nej, vi har inte samma smak allihoppa. Och tack gode gud gör det, annars hade jag kanske behövt testa detta. Vem som får spelet är snarare vem är bäst insatt i genren, har minst att göra och kan leverera en recension på snabbast tid. Ofta har ju recensterna nämligen ett flertal titlar på kö.
Sådär ser det ut när verklighet slår teori på käften, :beatup: självklart har du rätt.
yolo