Firefox 2.0 släppt

Medlem
Skrivet av abbe:

för övrigt, i vilken fil ändrar man
" http://kb.mozillazine.org/Browser.tabs.closeButtons "?
jag är antingen dum eller så står det ingenstans i vilken fil man ändrar det

edit: man skulle skriva "about:config" i addressfönstret, vad bra att det framkom enkelt och snabbt -_-

gjorde det ju om man läser lite
Det finns massa smask man kan ändra där om man vet vad man pysslar med.


signatur

osv.

Medlem

Opera är snabb, inte tu tal om annat. Men har man så bra uppkoppling som jag har (>10 Mbit) så spelar det ingen större roll. För mig handlar det om hur mycket man kan bygga på och streamlina (?) sin browser och webläsarupplevelse, och där hamnar Opera en bra bit efter Firefox.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Äntligen!


signatur

Meep!

FML
Medlem

Nä usch för 2.0, flikarna blev helt knasiga. Back to 1.5 :/

Medlem

Jo, flikar med kryss var ingen höjdare
Fast det var ju rätt så lätt avhjälpt


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

FML
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Jo, flikar med kryss var ingen höjdare
Fast det var ju rätt så lätt avhjälpt

Jaså hur då? Sen tyckte jag inte om att man måste rulla bland flikarna när det blev mer än 10 st typ.

nj
Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av Svartsmurfen:

Jo, flikar med kryss var ingen höjdare
Fast det var ju rätt så lätt avhjälpt

Jaså hur då? Sen tyckte jag inte om att man måste rulla bland flikarna när det blev mer än 10 st typ.

Med Tab Mix Plus så går det att ordna bla, samt att det finns gott om fler inställningar att göra som är väldigt trevliga.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Jaså hur då? Sen tyckte jag inte om att man måste rulla bland flikarna när det blev mer än 10 st typ.

Gå till adressfältet (där det står google och prylar ibland) och skriv in about:config

I raden Filter så skriver du tabs.cl.
Nu är det endast en post som syns.
Dubbeltryck på den (heter browser.tabs.closeButtons) och välj värde 2.

Klart. Du behöver inte spara eller starta om FF.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

FML
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av zolidznake:

Jaså hur då? Sen tyckte jag inte om att man måste rulla bland flikarna när det blev mer än 10 st typ.

Gå till adressfältet (där det står google och prylar ibland) och skriv in about:config

I raden Filter så skriver du tabs.cl.
Nu är det endast en post som syns.
Dubbeltryck på den (heter browser.tabs.closeButtons) och välj värde 2.

Klart. Du behöver inte spara eller starta om FF.

Tack för den. Du vet tämligen inte hur man ta väck så att den börja scrolla efter 10 st. Vill gärna ha det som det var innan, om du vet vad jag menar.

Medlem

Jag förstår, ska kolla.
Tills vidare så kan du ju trösta dig med:
http://www.gecdsb.on.ca/d&g/astro/music/Galaxy_Song.html
Sjung gärna med

ED:

Gå till C:\Documents and Settings\[DinAnvändare]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\[KLADD].default\chrome Kopiera "userChrome-example.CSS". Döp om kopian till ""userChrome.CSS" Alternativt kan du bara skapa en CSS-fil. UserChrome är för alla ändamål tom i vart fall som helst. Lägg till följande kodsnutt: /* Tar bort "Lista alla tabar"-knappen */ .tabs-alltabs-button { display: none !important; } /* Tar bort Containern för "Lista alla tabar"-knappen */ .tabs-alltabs-box { display: none !important; }

Starta om foxen. Klart.

Detta tar bort den där irriterande listboxen längst till höger i tabraden. Blädderpilarna är fortfarande kvar men dyker inte upp förrän det blir för många tabar. Jag jobbar dock på det också


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

nj
Medlem

Kan tipsa om Mozillas egen customizing Mozilla-sida, samt en gargantisk tråd i MozillaZine-forumet där användare postat sina userChrome.css, userContet.css och user.js-filer. Går att hitta mycket roligt som kan göras där.

123
Skriv svar