Medlem

Jag vill absolut se att svenska spelutvecklare lyckas i branschen och blir stora och framgångsrika. Med tanke på vår folkmängd så antar jag att vi redan är där på sätt och vis. Men, ska vi verkligen låta våra svenska utvecklare få ett gratispass, eller en "andra chans", bara för de är svenskar? Det är ju helt fel.

Om vi gnäller på X, Y, och Z så är det ju på grund av att vi tycker något är fel på X, Y, och Z, inte för att det är ett svenskt spel.

Vi har ju ett antal svenska utvecklare som hänger på forumet här. Vad tycker ni om allt detta? Är vi svenskar lite som föräldrar, som ställer hårdare krav på våra barn, än andras barn?

dkd
Medlem

Har visserligen inget direkt med spelet att göra, men fan vad löjligt det ser ut när ALLT som får ljus på sig lyser. HDR och bloom är tufft, ja, men för att det är realistiskt - inte för att hustak börjar lysa.

signatur

Ehe.

KoP
Medlem
Skrivet av alias:
Skrivet av Night Hawk:

jag kan inte påstå att spelet är en GTA klon som alla säger. För inget är likt GTA på nåt sätt, synd att spelet är så otroligt dåligt bara.

GTAklon=kör olika fordon + springer om kring i tredjepersonsperspektiv i en större "öppen" värld. Vad annars skulle Just Cause vara?

Ok, men då vill jag kontra med att GTA (3) är en klon på spelet 'Hunter' som kom 1991 till Amigan. Där kunda man köra olika fordon i en stor öppen värld och man sprang omkring med gubben i tredjepersonsperspektiv.

Så från och med nu kan vi väl kalla alla liknande spel 'Hunter' kloner istället?

http://img184.imageshack.us/img184/2554/hunter00xx2.gif

Medlem

Hunter, ja. Det väcker minnen. Riktigt bra när det kom och det är förvånande att det dröjde så länge innan man tog upp det konceptet igen. Jag skulle vilja påstå att det var först när Battlefield 1942 kom som jag tyckte att jag fick samma känsla som i Hunter, dessutom med förbättringen av multiplayer.

Jag laddade ned JC-demot för att ta en titt på det. Grafiskt snyggt, imponerande 3D-teknik med närapå oändligt synfält.
Jag får nog hålla med om den mesta kritiken som riktats mot det här; fysiken på bilarna kändes fel, det verkade som om alla fordon var jämspelta, men man förväntar sig t.ex att en lastbil skall vara långsammare men tyngre och svårare att preja.

Kontrollerna kändes väldigt konsolanpassade och man saknade en analog styrning av fordonen. Det hade varit bättre om man skiftat kameran till WASD och haft fordonskontrollen á la Halo (PC) med musen. Och som recensionen sade, så kan jag tänka mig att "liberating settlement"-uppdragen fort kan bli enformiga.

Vi får hoppas att Avalance i alla fall tjänar så pass på det att de kan fortsätta; om de kan undvika de här problemen i sitt nästa spel så kan det bli riktigt bra. Deras motor är ju på plats nu, så förhoppningsvis kan de fila mer på själva spelkänslan i sitt nästa projekt.

Medlem

Tyckte allt såg väldigt konstigt ut, väldigt överanvändande av bloomeffekt.

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Bra recension. Inte ett dåligt spel men det kude blivit så mycket bättre. Ser fram emot eventuell uppföljare.

signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

123
Skriv svar