K: Xbox (Originalet från 2001)

Medlem
K: Xbox (Originalet från 2001)

Då jag efter två försök med Xbox dels haft problem med att den ena konsolen stänger av sig själv efter en stunds användande och dels att den andra har något som får grafiken att glitcha upptill på skärmen så blev mitt spelande lagt på is.

Har försökt fixa båda, plockat bort klockkondensatorn och städat moderkortet och bytt kondensatorer men utan framgång.

Någon som sitter på en FUNGERANDE Xbox och kan tänka sig skiljas från den mot en skara slantar av lämplig omfattning? Vill spela Xbox, verkligen.

Backloggens befriare

Om jag minns rätt bor du lite långt bort från Göteborg?

Har en över, lite strul med CD-inmatningen men brukar hå upp efter några försök.
Hade någon vision om att använda den, som jag insett aldrig kommer slå in (speciellt som min XsX kan köra alla de spel jag skulle vilja spela).

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Om jag minns rätt bor du lite långt bort från Göteborg?

Har en över, lite strul med CD-inmatningen men brukar hå upp efter några försök.
Hade någon vision om att använda den, som jag insett aldrig kommer slå in (speciellt som min XsX kan köra alla de spel jag skulle vilja spela).

DVD-facket är det ingen fara om det krånglar lite med, kan alltid pröva byta drivremmen och annars kan man alltid pressa ut facket manuellt med ett gem via det lilla hålet på fronten.

Funkar powerknappen som den skall? Och vet du om klockkondensatorn är bortplockad?

Backloggens befriare
Skrivet av Legerdemain:

DVD-facket är det ingen fara om det krånglar lite med, kan alltid pröva byta drivremmen och annars kan man alltid pressa ut facket manuellt med ett gem via det lilla hålet på fronten.

Funkar powerknappen som den skall? Och vet du om klockkondensatorn är bortplockad?

Mm, fått trycka ut den med gem någon gång.
Inte använt den på länge men sist startade den felfritt.

Klockkondensatorn vet jag inget om, men utgå ifrån att den är omoddad?

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Mm, fått trycka ut den med gem någon gång.
Inte använt den på länge men sist startade den felfritt.

Klockkondensatorn vet jag inget om, men utgå ifrån att den är omoddad?

Det tråkiga med klockkondensatorn är att de över tid börjar läcka ut sörja som ger frätskador på moderkortet, märks ofta genom att powerknappen börjar strula, att det är svårt att stänga av konsolen och sådär.

Vad tänker du dig i pris, och är du okej med att skicka konsolen?

Medlem

Har en moddad xbox som bara ligger och skräpar kan tänka mig skicka om du inte bor i Stockholm.
Vet ej vad för chip eller dylikt som är installerat då jag kom över den tillsammans med andra grejer jag köpte samtidigt.

Medlem
Skrivet av totamish:

Har en moddad xbox som bara ligger och skräpar kan tänka mig skicka om du inte bor i Stockholm.
Vet ej vad för chip eller dylikt som är installerat då jag kom över den tillsammans med andra grejer jag köpte samtidigt.

Vad tänkte du dig i pris? Är nästan inne på både denna och den andra i tråden här för att säkra mig från alla håll och kanter…

Backloggens befriare
Skrivet av Legerdemain:

Vad tänkte du dig i pris? Är nästan inne på både denna och den andra i tråden här för att säkra mig från alla håll och kanter…

Jag kan eventuellt tänka mig att skicka den, men inte just nu. Tänker också att jag vill testa den innan, ifall den skulle ha dragit på sig problemen du nämner.

Känn dig fri att pinga/pm:a mig senare i sommar om jag inte återkommer.
Pris har jag inte riktigt tänkt på alls, men ser inga hinder för att vi ska komma överens om så blir fallet.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Jag kan eventuellt tänka mig att skicka den, men inte just nu. Tänker också att jag vill testa den innan, ifall den skulle ha dragit på sig problemen du nämner.

Känn dig fri att pinga/pm:a mig senare i sommar om jag inte återkommer.
Pris har jag inte riktigt tänkt på alls, men ser inga hinder för att vi ska komma överens om så blir fallet.

Perfekt!

Jag avvaktar så länge!

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Har tagit fram konsolen nu.
Är en Duke handkontroll, strömkabel + Scartkabel som ingår.

500 kr + frakt?

Medlem
Skrivet av totamish:

Har tagit fram konsolen nu.
Är en Duke handkontroll, strömkabel + Scartkabel som ingår.

500 kr + frakt?

Blir perfekt. Vi kan ta resten via PM.

1
Skriv svar