Spelbranschens mäktigaste utsedda

Robot
Inaktiv
Spelbranschens mäktigaste utsedda

Det är lite udda att bara svenska personer fick vara med men internationella företag som Electronic Arts fick vara med som distributörer. Jag tror att de internationella chefterna har större makt över den svenska marknaden än de lokala.

Skägg.
10 Chambers

Gissar att det har att göra med att de har en svensk avdelning.


signatur

..Sedan kan man ju fråga sig vad en "makthavare" är och hur listan framställdes. Spelutvecklarna fick rösta? Kanske inte så konstigt att Dice kom högst upp, då de har flest anställda.

Medlem

Heja starbreeze !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Aftonbladet på fjärde plats är bara taskigt...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Flakmonkey

Mäktigaste behöver ju inte ha något med kvalitet att göra... Aftonbladet är ju inte den mest respekterade källan för nyheter och recensioner bland "hardcore" gamers, men för gemene man är det nog i många fall den enda källan de har

Medlem

Är inte FZ lite underskattat på den listan? Har ingen koll på hur många unika besökare ni har, men fler gamers lyssnar väl på vad ni har att säga än vad aftonbladets sporadiska och fåniga spelrecensioner?

Medlem

Ok, kan jag nu får en lista över Paris Hiltons favorithak? ...löjligt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av hest:

Är inte FZ lite underskattat på den listan? Har ingen koll på hur många unika besökare ni har, men fler gamers lyssnar väl på vad ni har att säga än vad aftonbladets sporadiska och fåniga spelrecensioner?

Sant, men det är inte bara gamers som köper spel.

Redaktör
Skrivet av slartibartfast:

..Sedan kan man ju fråga sig vad en "makthavare" är och hur listan framställdes. Spelutvecklarna fick rösta? Kanske inte så konstigt att Dice kom högst upp, då de har flest anställda.

Som sades i nyheten: ett gäng branschmänniskor fick rösta (däribland vi på FZ). Om jag minns rätt fick man inte rösta på sig själv/sin sajt/tidning.

Skrivet av hest:

Är inte FZ lite underskattat på den listan? Har ingen koll på hur många unika besökare ni har, men fler gamers lyssnar väl på vad ni har att säga än vad aftonbladets sporadiska och fåniga spelrecensioner?

Våra besökare tycker nog att vi är kunnigare/utförligare än Aftonbladet - vi vänder oss till gamers, de till mer allmänt intresserade. Dock, de har stöddigt många besökare och att nå ut till många är makt.


signatur
FML
Medlem

Ärlig talat, har folk inte bättre saker för sig än att ta reda på vem som ligger på toppen.

Jh
Medlem

..aftonbladet på fjärde plats på listan känns bara surt.. men visst.. deras sidor läses av många, många människor. [vilket faktiskt är jävligt synd]


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv

Sen när skrev Aftonbladet en bra spelrecension??

Aftonbladet läses av dem som egentligen inte har intresse för dataspel

Skrivet av Xtrmntr:

Som sades i nyheten: ett gäng branschmänniskor fick rösta (däribland vi på FZ). Om jag minns rätt fick man inte rösta på sig själv/sin sajt/tidning.

Jag hade också en röst, men jag avstog. Om jag skulle deltagit skulle jag ju naturligtvis rösta på de sajter/företag/chefer som står mig närmast. Precis som de flesta av mina kolleger har jag väldigt dålig koll på vem som sitter med mest makt utanför den hierarki som jag själv arbetar inom...

Medlem

kul med denna lista, Älskar sådant.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar