Köp Gran Turismo HD utan bilar

Robot
Inaktiv
Köp Gran Turismo HD utan bilar

Fyfan vilket jävla skit. Giriga jävlar...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Well... vad ska man säga?


signatur

Submission is for the weak

Så för att få alla bilar och banor måste man betala (750-30)*0,5+(50-2)*2 = 456 $ till? Jäklar. Lägg till vanliga spelkostnaden på det, ca 60 dollar så är vi uppe i en PS3-kostnad. För samma saker som fanns med i GT2 för ~50 dollar.

Edit: Framtidens distribution! Mindre för mer pengar!

Flakmonkey

Om det verkligen ligger till så här, lär ju få veta sanningen under TGS, så får man hoppas att ingen faller för det... jag menar man är ju inte förvånad över att de prövar något sånt här... folk gnällde när de skulle betala för MMORPGS... de gnällde som fan när man skulle betala för Xbox Live Gold... och vi minns ju alla klagoskriken när de började släppa små uppdateringar till Oblivion som man fick betala för... men likväl har folk nu accepterat det och betalar ändå... Det här är ju bara nästa steg, de sonderar marknaden helt enkelt, hur långt de kan gå... De riskerar ju inte särskilt mycket egentligen. Gran Turismo 5 är ju den riktiga uppföljaren och den kommer först 2008 så allt de får in på GT-HD är ju i princip lite extrapengar...

Förhoppningsvis sätter marknaden foten i marken och säger stopp... men man vet ju aldrig

Medlem

signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Köp den med 30 bilar då och skit i den utan bilar.:)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Fan va kasst. Verkligen dålig stil av sony. Släpp en version med allt istället säger jag.

Flakmonkey
Skrivet av Normy:

Fan va kasst. Verkligen dålig stil av sony. Släpp en version med allt istället säger jag.

Om den när sneakversionen nu säljer dåligt så är det nog ingen omöjlighet att det släpps en version med allt på

Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Normy:

Fan va kasst. Verkligen dålig stil av sony. Släpp en version med allt istället säger jag.

Om den när sneakversionen nu säljer dåligt så är det nog ingen omöjlighet att det släpps en version med allt på

Jag skulle inte lita på't. GTHD är ju inte den "officiella" uppföljaren, utan bara en uppdatering av GT4 med HD. De försöka bygga upp en online-community före GT5 släpps om ett par år och de bryr sig nog mindre om hur bra det säljer.

Tror jag, alltså.

Flakmonkey

mjo, som jag skrev i mitt första inlägg... men jag menar, märker de att de kan tjäna lite extra kosing på en "normal" version av GTHD så är de väl inte dummare än att de gör det?

Medlem

Tjoho! Ett bilspel utan bilar!!! Vad blir nästa grej? FPS utan vapen???:D

Inaktiv

tillåt mig skratta.

i FM2 är det ca 300 bilar har jag för mig,... gratis.

Medlem

wth? Vad är vitsen med att släppa en version utan bilar egentligen? Det känns lite dumt. Vad gör man med den versionen egentligen? Sitter och glor på allt tomt?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

wth? Vad är vitsen med att släppa en version utan bilar egentligen? Det känns lite dumt. Vad gör man med den versionen egentligen? Sitter och glor på allt tomt?

Nej man köper bilarna online för en halv dollar med versionen utan bilar.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

fyfan vad löjligt, iofs så skulle jag aldrig köpa det där spelet. men behöva betala extra för något man redan köpt(spelet) blä för pengar pengar hela tiden,. jävla stil.

Flakmonkey

Men alltså är grundidén så korkad? Tycker allt beror på utförandet... Tänk om själv grundstommen skulle vara gratis eller kosta en 10-20 spänn... sen köper man de bitar man vill ha tills man är nöjd... om priset på dessa bitar var rimliga så skulle man spara mycket pengar på det...

Som Project Gotham Racing 3 tex... jag skulle kunna skippa onlineläget där, jag skulle nöja mig med 4-5 bilar men samtliga banor... det är mindre än halva spelet... tänk då om jag kunde köpa precis de delarna för halva priset... sen de som vill ha allt som spelet erbjuder får betala för det får göra det... Tycker det vore riktigt bra faktiskt...

Eller ta ett fotbollsspel... du får FIFA för en tjuga, sen så får du pröjsa extra för varje liga du vill ha... jag vill bara ha spanska och engelska... så då köper jag bara dem och slipper betala en massa extra för lag och spelare som jag inte kommer använda... vore inte det rätt bra egentligen? då betalar man ju för precis det som man vill ha, och inte det man vill ha plus en massa extra skit...

Men som sagt, allt hänger på vad det kostar... om tex allt "extra"-material till GTHD hade kostat som ett vanligt spel, då hade det varit fantastiskt bra tycker jag...

Inaktiv

Ett girigt företag? Försöker Sony göra vinst på oss konsumenter? Stoppa pressen! Jag känner då inte till något annat företag som försöker få positiva rapporter!

Ärligt talat förstår jag mig inte på somliga här inne. Det står ingenstans att du behöver köpa samtliga bilar. Köp originalspelet med 30 bilar så har du ju allt du behöver. Därefter tycker jag personligen att det är en välkommen bonus att kunna köpa en bil för c:a 4 kronor stycket. Hellre det än att inte kunna köpa någon alls.

Det faktum att det skulle bli ytterst dyrt att köpa alla bilar på en och samma gång är ju givet då det finns en uppsjö av dessa, men vem i helsike behöver en så stor mängd? Och om man nu är en så stor GTHD-fanatiker så lär man vilja bekosta det också, eftersom en bred hobby sällan är gratis.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Men alltså är grundidén så korkad? Tycker allt beror på utförandet... Tänk om själv grundstommen skulle vara gratis eller kosta en 10-20 spänn... sen köper man de bitar man vill ha tills man är nöjd... om priset på dessa bitar var rimliga så skulle man spara mycket pengar på det...

Som Project Gotham Racing 3 tex... jag skulle kunna skippa onlineläget där, jag skulle nöja mig med 4-5 bilar men samtliga banor... det är mindre än halva spelet... tänk då om jag kunde köpa precis de delarna för halva priset... sen de som vill ha allt som spelet erbjuder får betala för det får göra det... Tycker det vore riktigt bra faktiskt...

Eller ta ett fotbollsspel... du får FIFA för en tjuga, sen så får du pröjsa extra för varje liga du vill ha... jag vill bara ha spanska och engelska... så då köper jag bara dem och slipper betala en massa extra för lag och spelare som jag inte kommer använda... vore inte det rätt bra egentligen? då betalar man ju för precis det som man vill ha, och inte det man vill ha plus en massa extra skit...

Men som sagt, allt hänger på vad det kostar... om tex allt "extra"-material till GTHD hade kostat som ett vanligt spel, då hade det varit fantastiskt bra tycker jag...

Alla dessa fanboys, försöker göra allt negativt om sony till positivt...jag sitter och skrattar här på jobbet stort åt er Hahahaha.

Kanske dags att ge upp?

Flakmonkey

Vad har min text med Sony att göra? är ju om spel i allmänhet. Om jag hade kunnat skippa halva kostnaden genom att inte betala för den del som jag ändå inte vill ha så är ju det bara bra. Just i fallet GTHD, och de priser som är angivna, så tycker jag det suger hårt. Det är på tok för dyrt, men principen i sig tycker jag inte det är något fel på alls. Kan inte se det negativa i att man betalar får betala för det man verkligen vill ha.

Medlem

Okej vi betalar för varje sak i alla spel vapen, vilka fiender vi vill möta. Vilka banor som finns med.........osv.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Om spelet var till nintendo, hade du sagt samma sak?

Flakmonkey
Skrivet av klossen:

Okej vi betalar för varje sak i alla spel vapen, vilka fiender vi vill möta. Vilka banor som finns med.........osv.

Jag hade gärna kunnat välja vilka banor jag vill ha... ta ett spel som UT2004... finns över 100 banor i det, spelar kanske 10. Jag hade inte tackat nej om jag kunde få ett billigare spel om jag skippat dom. Samma sak med alla spelarmodeller i det, jag hade nöjt mig med en. Självklart ska det här inte tas för långt, men det här är ju redan på gång egentligen med episodespel. Och i ett singleplayerspel kan det väl funka att köpa ett "kapitel". Om jag köper det första kapitlet och inser att det här spelet inte var något för mig så kan jag ju skippa att köpa resten och sparar därigenom pengar.

Men att som du skriver att betala för varje vapen och varje fiende man möter i ett spel är ju lite överdrivet kanske ^^

Skrivet av RozZy:

Om spelet var till nintendo, hade du sagt samma sak?

Hade du ställt samma fråga om du visste vilka konsoler jag har? Det kvittar vilken konsol det är till och om det här skulle bli något som funkar kan vi nog vara säkra på att Microsoft och Nintendo skulle ta efter.

:Edit:
Samtidigt så tycker jag också att det borde gå att köpa fulla spelen direkt precis som vanligt.

Inaktiv

Sony goes EA!:P


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Inaktiv

Dagens dilemma.... ladda ner gratis få allt eller låta företagen _ge_ bort spelen men att man får betala för nyckeln.

Jag tycker det låter suveränt! Betala för det skit man vill betala för, det kan ge mindre kostnader totalt för alla. "EA" får ut sina spel och vi som kunder kan få det för en billig penning. Borde vara mer av det. Som Steam osv.... stödjer det fullt ut. När vi nu betalar för spelen kan vi kräva mer. Istället för att leecha ner allt från nätet!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av arbee:

Ärligt talat förstår jag mig inte på somliga här inne.

Är det bara jag som slutar läsa folks inlägg när detta fenomen i deras text kommer upp?

Medlem

det är ingen som har tvingat er att köpa det


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

det är ingen som har tvingat er att köpa det

Det gör det inte mindre korkat.

Medlem

vadå dem kan ju inte sälja ett spel utan bilar? hur funkar det där egentligen?

12
Skriv svar