Wii till Europa 8 december för 249 euro

Inaktiv

Vet inte om det blir värt och importera precis, nu när dom inte vet om den ska vara regionsfri eller inte. Dom har ju tydligen inte samma uppgifter i USA som nintendo london har fått. Orka köpa den ifrån usa och få den runt 4 december och sen bli tvungen att importera varje spel man vill ha.. när den ändå släpps i europa 4 dagar senare.

Blir den helt regionsfri blir det en annan sak kan man ju tjäna ett spel nästan på att importera.

Medlem
Skrivet av PriMo:
Skrivet av Mykee:

Waah?! :O. Nunchuks? :D. Fan vad grymt! Värsta karatekid juh.

Om du inte visste det så är det den andra kontrollen man håller i handen och inga riktiga "nunchuks".

Aah, kay, har ingen koll på Wii. Vore coolt med riktiga nunchuks..

Medlem

Alltså jag är något kluven. Wii för 2500kr (med ett spel såklart) eller en 360 core för 2700kr. För att köpa fler Wii kontroller (Wiimote + nunchuck för att kunna lira CoD3 t ex) kommer kosta ca 534kr (www.xe.com räknat över från Euro priset) för båda vilket är helt sjukt mycket. Jag hoppas verkligen att jag har fel på den punkten för man vill ju lira med kompisar. Däremot så är alla funktioner som den har riktigt fina.

Här har ni amerikanska press releasen också där dom går igenom en hel del wii'n: http://spel.feber.se/2006/09/detta_gller_fr_.html

Skrivet av iramirion:

e du medveten om att om du vill ha hd-dvd spelare till xbox360 vilket lär bli nödvändigt för att kunna lira framtida spel (likaså hårddisk).. så kommer du upp i samma prisklass som ps3..

HD-DVD-spelare ska aldrig bli nödvändigt för spel enligt MS

Skrivet av Dvorak:

Alltså jag är något kluven. Wii för 2500kr (med ett spel såklart) eller en 360 core för 2700kr. För att köpa fler Wii kontroller (Wiimote + nunchuck för att kunna lira CoD3 t ex) kommer kosta ca 534kr (www.xe.com räknat över från Euro priset) för båda vilket är helt sjukt mycket. Jag hoppas verkligen att jag har fel på den punkten för man vill ju lira med kompisar. Däremot så är alla funktioner som den har riktigt fina.

Här har ni amerikanska press releasen också där dom går igenom en hel del wii'n: http://spel.feber.se/2006/09/detta_gller_fr_.html

Nog är priset en aning högt, och kontrollerna helt enkelt svindyra (snik-Nintendo!), men om du ska köpa en 360, köp inte Core/Retard-paketet

Medlem

En trådlös X360 kontroll kostar juh typ 400 kr
Då är det nte så konstgt att Nntendo kontroller kostar 150 spänn mer eftersom att det är mkt mer avancerad teknk. (ursäktar för rsten av okstäver)

Medlem

En trådlös X360 kontroll kostar juh typ 400 kr
Då är det nte så konstgt att Nntendo kontroller kostar 150 spänn mer eftersom att det är mkt mer avancerad teknk. (ursäktar för rsten av okstäver)

Medlem

Och jag tycker redan att 360 kontrollen är dyr. Sen vet jag inte om det kommer läggas till ytterliggare på wii + nunchucken pga sveriges skatt. Så det blir väl säkert 600kr. Som sagt, hoppas att jag verkligen har fel. Och ja, peak_performance, core är väl inget att köpa så premium ska det vara ifall nåt. Jag får väl vänta lite och tänka på saken. För att kunna lira fyra personer samtidigt är grymt kul.

Skrivet av radiuz:

Wii + Zelda = bästa vintern någonsin! Lite glögg, lussebullar och annat soft, fyfan vad jag längtar!

Nä för det priset blir det snarare brännvin, spetsad glögg, lussebullar, julgris en och annan hare och lax och sedan mera brännvin!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Tycker den är för dyr med tanke på att det är en Gamecube 1.5 med nya kontroller.

Nåväl, hoppas spelen har bättre prisnivå.

wii är hur billigt som helst.ps medföljer Nunchuks

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av brunkke:

God jul till mig bara! Nintendo wii den 8:e och dagen efter är det beräknat att mitt första barn skall födas.

Grattis till barnet 8). Och du, du är en stor optimist som tror att du ska få spela nåt det närmsta halvåret ;).

Jag vet att jag antagligen inte kommer att ha så mycket överlopps tid för att spela men en god jul blir det åtminstone!

Medlem

DarthChubby: Tennis, Golf och Baseball AFAIK

Blir till att spara pengar till Wii + Wii Sports + 3 kontroller + WiiConnect24 eller vad sjutton det heter.

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

DarthChubby: Tennis, Golf och Baseball AFAIK

Blir till att spara pengar till Wii + Wii Sports + 3 kontroller + WiiConnect24 eller vad sjutton det heter.

WiiSports, WiiConnect24 och Operas internetläsare följer med.

Medlem

Intressant... Vad sjutton ska man köpa för spel då?

Medlem

Ska bara reda ut lite saker...

1. Wii kommer kosta runt 2500 kr i Sverige. www.discshop.se t.ex. har den redan för bokning för 2490 kr.
2. HD-DVD på Xbox 360 är officiellt bara till för att spela film på, den kommer inte att stödja spel. Ryktas om att Microsoft håller på att bygga in HD-DVD:n i en kommande version av spelaren, tills det bekräftas vet ingen något om att HD-DVD-läsaren ens kommer kunna läsa spelen.
3. Wii är inte regionsfri (de sa att den skulle vara det tills alldeles nyligen) så att importera enheten kan bli en osmidig deal om alla spel måste importeras också.
5. Handkontrollen kanske är dyr jämfört med andra kontroller men missa inte att kontrollen även har ett minneskort inbyggt! Den kan spara dina inställningar så om du tar med dig till polaren så kan du spela med dina inställningar och saves. Det är prisvärt med tanke på att ett minneskort kan kosta några hundra bara det.
4. Opera kommer kosta en avgift för att aktivera det, sedan är det gratis.

För min del var detta vad jag väntade mig och kommer gladeligen handla en Wii dag ett. Wii Sports är grädde på moset!

Läs mer om Wii på www.wii.com nyheter hittas bl.a. på www.hype.se och www.gamespot.com med flera.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv
Skrivet av r4z0r:

Ska bara reda ut lite saker...

1. Wii kommer kosta runt 2500 kr i Sverige. www.discshop.se t.ex. har den redan för bokning för 2490 kr.

Just ordet "runt" ska tänkas på så man inte blir besviken över priset sen, det står som sagt på disc shop att priset är preliminärt och kan ändras.

lista på spel som kommer till Wii.

123
Skriv svar