Allt om Wii i dag?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Sjukt bra trailer måste jag säga O.o

Är ganska kul att när det handlar om Wii talar alla om spelglädje, när ps3an eller 360 kommer på tal då är det värsta e-peen om grafik. Snacka att man verkligen lägger sina prioteringar fel igentligen

Tycker det är bra att de andra går in på next-gen så att tekniken blir bättre och bättre istället för att köra samma gamla skit som nintendo... Spelglädjen har ju inte nintendo, sony och microsoft ett skit att göra med, det är utvecklarna som gör spelglädjen inte de som släpper konsolen.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

I mitten på Augusti var dessa titlar klara som launch titles.
# Avatar: The Last Airbender
# Blazing Angels: Squadrons of WWII
# Blitz: The League
# Call of Duty 3
# Cars
# Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2
# Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors
# Elebits
# Excite Truck
# Far Cry
# GT Pro Series
# Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers
# The Legend of Zelda: Twilight Princess
# Madden NFL 07
# Marvel: Ultimate Alliance
# Metal Slug Anthology
# Metroid Prime 3: Corruption
# Monster 4x4 World Circuit
# Need for Speed: Carbon
# Open Season
# Rayman Raving Rabbids
# Red Steel
# SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab
# Super Monkey Ball: Banana Blitz
# Tony Hawk's Downhill Jam
# Trauma Center: Second Opinion
# Wii Sports

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Sjukt bra trailer måste jag säga O.o

Är ganska kul att när det handlar om Wii talar alla om spelglädje, när ps3an eller 360 kommer på tal då är det värsta e-peen om grafik. Snacka att man verkligen lägger sina prioteringar fel igentligen

Tycker det är bra att de andra går in på next-gen så att tekniken blir bättre och bättre istället för att köra samma gamla skit som nintendo... Spelglädjen har ju inte nintendo, sony och microsoft ett skit att göra med, det är utvecklarna som gör spelglädjen inte de som släpper konsolen.

såå du menar alltså att nintendos nya kontroller inte bidrag till spelglädje? OOOOKkkkk

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av snyft:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Sjukt bra trailer måste jag säga O.o

Är ganska kul att när det handlar om Wii talar alla om spelglädje, när ps3an eller 360 kommer på tal då är det värsta e-peen om grafik. Snacka att man verkligen lägger sina prioteringar fel igentligen

Tycker det är bra att de andra går in på next-gen så att tekniken blir bättre och bättre istället för att köra samma gamla skit som nintendo... Spelglädjen har ju inte nintendo, sony och microsoft ett skit att göra med, det är utvecklarna som gör spelglädjen inte de som släpper konsolen.

såå du menar alltså att nintendos nya kontroller inte bidrag till spelglädje? OOOOKkkkk

Kanske i en månad sen lär man tröttna...
Har ju funnits en liknande kontroll till pc för några år sen. Sen gör ju inte kontrollen spelen iheller bara för att man kan slå runt med kontrollen så blir inte spelen bra, eller hur?


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Alla spelbygger ju runt detta i princip, så tröttna är ju inget direkt alternativ och jag tror variation kommer göra att det kommer funka länge. Och sen tror jag det är dumt att jämnföra pc spelare med konsoll spelare, är oftast inte samma sorts folk. Men att springa runt i ett menlöst FPS som har lite nytt på den grafiska fronten är spelglädje? Dom nya "generations" konsoller som 360 och ps3an har bara bättre grafik att erbjuda, inget mer. Gamla ideer som används om och om igen, Wii vågar iallafall ta ett steg längre.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

En kostnad på 250 dollar kommer väl att "översättas" till 2500 kr av giriga Bergsala vilket ger en skillnad på ca 700 kr :evil:

Hoppas min cynism inte visar sej stämma...

Till att börja med kostar den 250 dollar + lokala skatter. Dvs mellan 4-10% mer. Det i USA alltså. I Sverige tillkommer sedan våran moms som är 25 procent och lite annat. Så, kort och gott, Bergsala drar in samma pengar som Nintendo of America per såld enhet kan man säga i princip.

Wii.com är igång >>>


signatur
Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla spelbygger ju runt detta i princip, så tröttna är ju inget direkt alternativ och jag tror variation kommer göra att det kommer funka länge. Och sen tror jag det är dumt att jämnföra pc spelare med konsoll spelare, är oftast inte samma sorts folk. Men att springa runt i ett menlöst FPS som har lite nytt på den grafiska fronten är spelglädje? Dom nya "generations" konsoller som 360 och ps3an har bara bättre grafik att erbjuda, inget mer. Gamla ideer som används om och om igen, Wii vågar iallafall ta ett steg längre.

Det där är lika dumt att säga som att alla Wii-spel automatiskt blir bättre med deras kontroll.

Kontrollen gör inte spelglädje, grafiken gör inte spelglädje, spelglädje är vad vi får ut när vi spelar ett roligt spel.

Teknik erbjuder nya spelmöjligheter. Oavsett om den används till grafik och fysik (360/PS3) eller nya kontrollmöjligheter (Wii).

Medlem

Haha, vad mumlar du om dennis? Hur vill du spela igentligen? Sikta själv i ett FPS eller styra runt med bananstyrningen i ett FPS med joystick? Självklart bli allt roligare på Wii.. Allt om Wii handlar om deras unika kontroll. Jag är spy trött på gamla joystick styrningen till allt om jag ska vara ärlig, äntligen kommer något nytt och kul.

Wii + Zelda = SPELGLÄDJE!

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Haha, vad mumlar du om dennis? Hur vill du spela igentligen? Sikta själv i ett FPS eller styra runt med bananstyrningen i ett FPS med joystick? Självklart bli allt roligare på Wii.. Allt om Wii handlar om deras unika kontroll. Jag är spy trött på gamla joystick styrningen till allt om jag ska vara ärlig, äntligen kommer något nytt och kul.

Wii + Zelda = SPELGLÄDJE!

Jag tror inte du förstår min poäng. Men den är enkel, så vi tar det igen: en kontroll gör inte ett spel automatiskt bättre. Spelglädjen ligger på en annan nivå och kontrollen är enbart en av de redskap en spelutvecklare tar till för att frambringa den här "spelglädjen".

Medlem
Skrivet av radiuz:

Haha, vad mumlar du om dennis? Hur vill du spela igentligen? Sikta själv i ett FPS eller styra runt med bananstyrningen i ett FPS med joystick? Självklart bli allt roligare på Wii.. Allt om Wii handlar om deras unika kontroll. Jag är spy trött på gamla joystick styrningen till allt om jag ska vara ärlig, äntligen kommer något nytt och kul.

Wii + Zelda = SPELGLÄDJE!

^---- this man speaks the truth!

Medlem
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av radiuz:

Haha, vad mumlar du om dennis? Hur vill du spela igentligen? Sikta själv i ett FPS eller styra runt med bananstyrningen i ett FPS med joystick? Självklart bli allt roligare på Wii.. Allt om Wii handlar om deras unika kontroll. Jag är spy trött på gamla joystick styrningen till allt om jag ska vara ärlig, äntligen kommer något nytt och kul.

Wii + Zelda = SPELGLÄDJE!

Jag tror inte du förstår min poäng. Men den är enkel, så vi tar det igen: en kontroll gör inte ett spel automatiskt bättre. Spelglädjen ligger på en annan nivå och kontrollen är enbart en av de redskap en spelutvecklare tar till för att frambringa den här "spelglädjen".

Alltså ett steg imot en bättre spelglädje ja, Hela detta handlar ju om att Wii vågar ta steget och göra nåt unikt för konsoll världen, istället för att enbart satsa på tråkig grafik som inte alls har något med Interaktion att göra. Vad är bättre, att simulera att du pekar på nåt med Wii kontrollen och skjuter eller enbart ett tråkigt sikte du styr med en lite joystick?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av radiuz:

Haha, vad mumlar du om dennis? Hur vill du spela igentligen? Sikta själv i ett FPS eller styra runt med bananstyrningen i ett FPS med joystick? Självklart bli allt roligare på Wii.. Allt om Wii handlar om deras unika kontroll. Jag är spy trött på gamla joystick styrningen till allt om jag ska vara ärlig, äntligen kommer något nytt och kul.

Wii + Zelda = SPELGLÄDJE!

Jag tror inte du förstår min poäng. Men den är enkel, så vi tar det igen: en kontroll gör inte ett spel automatiskt bättre. Spelglädjen ligger på en annan nivå och kontrollen är enbart en av de redskap en spelutvecklare tar till för att frambringa den här "spelglädjen".

Alltså ett steg imot en bättre spelglädje ja, Hela detta handlar ju om att Wii vågar ta steget och göra nåt unikt för konsoll världen, istället för att enbart satsa på tråkig grafik som inte alls har något med Interaktion att göra. Vad är bättre, att simulera att du pekar på nåt med Wii kontrollen och skjuter eller enbart ett tråkigt sikte du styr med en lite joystick?

Om du inte kan tänka längre än så - ja, då är det tur att du inte utvecklar spel

Hur som helst, jag tror inte beslutet att satsa på en läcker kontroll enbart styrdes av att "Nintendo vågar, för Nintendo är bäst" utan snarare är det ett val för att överleva på marknaden.

Medlem

Kolla in dessa 14 sidor med Wii, har kollat många av filmerna och är mycket imponerad över hur lätt och kul allt ser ut. Kolla vädret i hela världen i 3D och dylikt...

http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/wii_preview/presentation...

Rekommenderas!

Medlem
Citat:

Om du inte kan tänka längre än så - ja, då är det tur att du inte utvecklar spel

Hur som helst, jag tror inte beslutet att satsa på en läcker kontroll enbart styrdes av att "Nintendo vågar, för Nintendo är bäst" utan snarare är det ett val för att överleva på marknaden.

Tur det, för då skulle alla hjärndöda FPS försvinna från marknaden.. usch... usch...

Mycket folk som tror Det är inte direket som det gått dåligt för nintendo, dom har t ex DS att lyta sig tillbaka på.. och där har vi det igen, en konsoll med Interaktion och smarta spel!

Inaktiv

Alltså jag håller med om att Nintendo är ett företag som är viktigt och att dom gör bra prylar. Men jag håller inte med folk som släpper ur sig dumma kommentarer som att Playstation 3 och Xbox 360 är värdelösa för att dom "bara kan göra grafik". Det visar bara hur naiv personen i fråga egentligen är.

Medlem

Det visar bara att varken Microsoft eller Sony vågar ta steget till något nytt, litet undantag dock.. Sony kopierade några funktioner från Nintendo till deras PS3-kontroll. Men thats okey! Dom har gjort det förr så

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Det visar bara att varken Microsoft eller Sony vågar ta steget till något nytt, litet undantag dock.. Sony kopierade några funktioner från Nintendo till deras PS3-kontroll. Men thats okey! Dom har gjort det förr så

Du drar verkligen slutsatser otroligt fort från.. inget alls. Frågan är väl varför ett storföretag som t.ex. SONY skulle behöva lägga pengar på att utveckla en ny kontrollmetod när deras gamla konsol (Playstation 2) sålt 100 miljoner utan en. Finns liksom ingen anledning för dom. Satsa på det som gav er vinst.

Nintendo gav ut DS och den slog hårt.. deras Gamecube gick inget vidare bra och det kostar pengar att delta i grafikkampen med Microsoft och SONY så istället tog dom det smarta valet att satsa på något innovativt och billigt.

Att ett företag sedan erbjuder sina användare samma (bra) funktion som ett annat är bara gynnande för just användarna. Det ska vi bara vara glada för

Sen kan man alltid glida in på patenten som SONY har på just en gyrokontroll ala Wii från nångång på 90-talet eller varför inte den innovativa EyeToy/Singstar etc.

Inaktiv

glöm inte bort alla sköna retro lir som kommer med wii som amn sedan kommer kunna lira

Inaktiv
Skrivet av clark.dennis:

Sen kan man alltid glida in på patenten som SONY har på just en gyrokontroll ala Wii från nångång på 90-talet eller varför inte den innovativa EyeToy/Singstar etc.

Tror du seriöst de tog patent på det på 90-talet...?

Inaktiv
Skrivet av Hypnosos:
Skrivet av clark.dennis:

Sen kan man alltid glida in på patenten som SONY har på just en gyrokontroll ala Wii från nångång på 90-talet eller varför inte den innovativa EyeToy/Singstar etc.

Tror du seriöst de tog patent på det på 90-talet...?

Det var deras gyrokontroll jag syftade på och den patenterade dom först 2003. Blandade ihop årtalen med när Microsoft lanserade sin "gyrokontroll" till PC som kom ~98. Den här skönheten alltså:

[http://img.ldlc.com/photos/00/00/23/41/ME0000234125_2.jpg]

Medlem

Du vet väll att Wii är betydligt mer är bara gyrogrejen?

Medlem

hahah dennis allvarligt...


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Du vet väll att Wii är betydligt mer är bara gyrogrejen?

Jag vet precis vad Wii är

Skrivet av klossen:

hahah dennis allvarligt...

Hade du någon poäng?

Flakmonkey

Man ska självklart inte underskatta handkontrollen till Wii men jag tror nog risken är större att den överskattas. Bara för att det är ett nytt sätt att styra spelen på så betyder inte det att spelen blir bra... själv är jag tveksam till hur behändigt det är om man vill slöspela lite... jag menar något av det bästa med att spela på konsol är ju att man kan ligga i soffan i vilken udda ställning som helst och samtidigt kunna lira... Kommer det gå så bra med den nya handkontrollen? Och visst, om det inte går så ska man ju kunna använda en vanlig, men då försvinner ju hela grejen med Wii... Nu har jag iofs inte prövat den själv, så kanske kommer det gå finfint att lira med den liggandes i sängen eller tv-soffan, men jag tycker ändå att det finns en del frågetecken...

Känns som att risken för besvikelse är rätt så stor när det är så många som hoppas på Wii så otroligt mycket. Jag tvivlar själv inte på att det kommer bli en underbar konsol, det är ju ändå Nintendo som gör den, men lite återhållsamhet känns ändå på sin plats

Medlem
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av radiuz:

Du vet väll att Wii är betydligt mer är bara gyrogrejen?

Jag vet precis vad Wii är

Skrivet av klossen:

hahah dennis allvarligt...

Hade du någon poäng?

Ja jag tycker som de andra.;)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av klossen:
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av radiuz:

Du vet väll att Wii är betydligt mer är bara gyrogrejen?

Jag vet precis vad Wii är

Skrivet av klossen:

hahah dennis allvarligt...

Hade du någon poäng?

Ja jag tycker som de andra.;)

Vadå.. att WII ÄR BÄST? Jag förstår inte. Jag har inte sagt något nedsättande om Wii. Det enda jag sagt är att en spännande kontroll inte automatiskt gör ett spel bättre.

Medlem

Ja jag tror att kontrollen kan faktiskt göra spel bättre.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av klossen:

Ja jag tror att kontrollen kan faktiskt göra spel bättre.

Ja men gud, läs om läs rätt.. jag sa aldrig att kontrollen INTE kan göra spel bättre. Nyckelordet som du missat är automatiskt.

Wii-kontrollen är urläcker men jag ville bara peka på att spel inte blir BÄTTRE bara för att man har ett nytt kontrollsätt. Vi har ett spel på min utbildning som styrs med en knapp - och det är riktigt roligt! Hade nu detta spelet blivit bättre om det hade styrts med en Wii-kontroll? NEJ!

Det spännande att se är hur många nya spelgenre man kan skapa med den nya genre och det är antagligen inom dom som kontrollen gör sig bäst!

Inaktiv

I framtiden kommer vi att se dylika anordningar som håller uppe armen till en när man viftar runt med Wii-kontrollen. Mig passar det kanske bra som behöver slita på andra leder och muskler efter 25 års spelande.

Medlem

Måste skaffa. Såå kool konsool!

12
Skriv svar