De hundra mäktigaste kvinnorna i spelbranschen

Robot
De hundra mäktigaste kvinnorna i spelbranschen
Medlem
De hundra mäktigaste kvinnorna i spelbranschen

så många och jag har bara hört tre av dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag visste om typ noll av dom där, IG på mig

Medlem

Hundra är väl lite overkill.. hade räckt med 10 eller 20.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

I en lista på hundra borde dom ju typ få plats med alla i branschen.

Medlem

Har inte kunnat nämna någon sedan Roberta Williams slutade skriva äventyrsspel.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Heh trevligt namn på Microsoft Games Art Director. Kiki Wolfkill. Men trevligt med fler kvinnor/tjejer inom branschen. Men man kan ju alltid hoppas de skan strunta i att försöka göra "tjej" spel i rosa och fluff, och tjej turnerningar osv. Borde ju gå att mixa villt snart då tjejerna har kommit in mer nu.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

har inte hört om en enda lol jag fick fett ig isåfall

Medlem

#4 - Uwe Bolls wife

Medlem

"De hundra mäktigaste kvinnorna i spelbranschen"

Klanledare.. ja..

Medlem

100 eller 99?

förlåt, men jag kan faktiskt inte avgöra om det är en kvinna eller man som valt att leva som kvinna.

http://www.next-gen.biz/images/stories/Women/mulligan_jessica...

Inaktiv

Jag tvivlar på att artikeln är exakt på något sätt.

Så vidare det inte handlar om någonting man kan mäta så är Top X-artiklar bullshit. X-artiklar utan substans visar bara att den som har skrivit artikeln har dålig fantasi och inte klarar av att skriva en riktig artikel.

Penn and Teller: Bullshit! The Best

Medlem

Men suck... klanledare. Jag tycker det bara blir så otroligt fånigt.

Medlem

Umm klanledare? Det var inga "klanledare" utan det var ledare för PMS som startade som en klan och nu har 500 medlemmar, knappast en vanlig "clan", samma sak med Frag Dolls som startades av Ubisoft. De flesta var med i de större företagen så som EA games, Microsoft games osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Alltså... Har aldrig ens hört om nån av dem :/


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag tycker det är kul att det finns kvinnor som intresserar sig i branschen.

Även om man inte gillar spelstilarna i sig, så kan utvecklingsprocessen och framför allt skapandet (story-, spel- och nivådesign) - d.v.s. känslan att göra något kreativit och nästan konstartat - locka till spelutveckling.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

...så kan utvecklingsprocessen och framför allt skapandet (story-, spel- och nivådesign) - d.v.s. känslan att göra något kreativit och nästan konstartat - locka till spelutveckling.

Och det är något som verkligen behövs i spelbranschen. Nytänkande och fler kreativa personer.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Umm klanledare? Det var inga "klanledare" utan det var ledare för PMS som startade som en klan och nu har 500 medlemmar, knappast en vanlig "clan", samma sak med Frag Dolls som startades av Ubisoft. De flesta var med i de större företagen så som EA games, Microsoft games osv.

Girls of Destruction (g0d) är så vitt jag vet en klan med bara tjejer som spelar främst Q4. Däribland dom Missy som fanns med i artikeln.

Medlem

Ursäkta mig, men Oooh! Jade Raymond, Producer Ubisoft (4:e på sida 9) var riktigt söt. Skulle inte ha något emot att jobba med sådana vackra människor.

PaZ
Medlem
Skrivet av Tony:

Ursäkta mig, men Oooh! Jade Raymond, Producer Ubisoft (4:e på sida 9) var riktigt söt. Skulle inte ha något emot att jobba med sådana vackra människor.

Jag tror att det är just sådant som gör att det inte är så många tjejer i branschen..

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Tony:

Ursäkta mig, men Oooh! Jade Raymond, Producer Ubisoft (4:e på sida 9) var riktigt söt. Skulle inte ha något emot att jobba med sådana vackra människor.

Jag tror att det är just sådant som gör att det inte är så många tjejer i branschen..

Ja, bäst är nog dra ner på komplimangerna och bete sig som en riktig man.
Vi byter ut orden "söta" och "vackra" till [valfritt kvinnoförnedrande ord]. Inled sedan samtalet med att slå ut framtänderna på kärringen.
Det verkar gå hem hos en hel del damer.

Medlem

haha, kunde man ju räkant ut själv att en kvinna haft ett finger med i the sims spelen

"Lucy Bradshaw
VP, Head of Production and Development, Maxis"


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar