Valves Portal premiärfilmat

Inaktiv
Skrivet av zijn:

får man inte med portal när man köper Episode 2 då om ja har fattat de rätt

Jag tog mig friheten att strecka under nyckelordet i ditt citat. Nu kan man förstås hävda att man betalar för själva Episode 2-delen och resten kommer gratis, men det resonemanget håller inte; varför släpper inte Valve det åt alla i så fall?

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

och vad har detta med Portal att göra?

Om du tar dig tiden att klicka på länkarna kanske du skulle slippa ställa så dumma frågor.

"The player controls 2 interconnected portals"

"Valve Corporation are releasing a professionally-developed semi-sequel to Narbacular Drop entitled Portal. It is expected to be released at fall 2006 bundled with Half-Life 2 Episode 2, for Xbox 360, PC and Playstation 3. Some or all of the original Drop team are now employed at Valve."

Inaktiv
Skrivet av z0idberg:
Skrivet av zijn:

får man inte med portal när man köper Episode 2 då om ja har fattat de rätt

Jag tog mig friheten att strecka under nyckelordet i ditt citat. Nu kan man förstås hävda att man betalar för själva Episode 2-delen och resten kommer gratis, men det resonemanget håller inte; varför släpper inte Valve det åt alla i så fall?

ja läser man nyheten så talar ju den om att när man äger Episode 2 så kommer portal med i köpen så alltså är de 4 free sedan så tar ja nästan för givet att man inhandlar Episode 2
då ettan är riktigt bra och tvåan ser ut att bli
ännu bättre

Medlem

Ser coolt ut


signatur

Naga stole my bike :(

Riktigt häftigt! Men en fråga återstår: blir det ett spel av det, eller bara något som är nytt?

Inaktiv

Wow! Det där såg ju skitballt ut

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Riktigt häftigt! Men en fråga återstår: blir det ett spel av det, eller bara något som är nytt?

Det är ju ett pusselspel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Asgrym filmpresentation av portal
Vill verkligen testa det här!

Inaktiv

Verkar vara lite Prey-inspirirat Cool film hur som helst


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv

fyfaaan va cooolt!!!!!

Gimme nuuuu!!

Skägg.
10 Chambers

Det verkar vara läckert till sista slicken. Var det bara jag som anade att det kanske går att göra sjyssta trickfilmer med det här spelet, jag hoppas att kulten uppstår.


signatur
Medlem

Tänkte på det oxå spiken. Man kan ju hoppas!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv
Skrivet av MisterBister:
Skrivet av eCore:
Skrivet av zijn:

detta såg helt klart skoj ut ser framför mej många timmar av nöje mycket bra av att ge ut så mycket gratis saker till sina kunder hoppas flera andra tar efter (EA) och slutar ut med booster pack och annan skit

var läser du "gratis" ?

Episode 2 är ett fullständigt givet köp, alltså är portal gratis.

Som vi behandlat i andra trådar så är inget som kräver en motprestation 'gratis'. Det är på sin höjd 'på köpet', men är det verkligen någon som tror att cykeln du får på köpet hos Elgiganten när du inhandlar nya tvättmaskinen inte redan är inbakad i priset?

Medlem

Helt i min smak, då får man kanske installera Steam igen och sparka igång kontot...

Medlem

W00t


signatur

---
Boo!

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av peak_performance:

Riktigt häftigt! Men en fråga återstår: blir det ett spel av det, eller bara något som är nytt?

Det är ju ett pusselspel...

Aha, dåligt av mig att dra förutfattade meningar alltså.

Edit: + citat av Hipshot.

Medlem

Ser jävligt skoj ut - länge sedan man såg något i den här stilen. Jag hoppas någon får för sig att göra om det där gamla amiga spelet där man var en myra som skulle välta dominobrickor också (nej, det har inte mycket med det här spelet att göra..men jag hade kunnat tänka mig first person på det spelet med.)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

JB
Medlem

Vet inte om nån har sett felet dom gjort i videon?

Medlem
Skrivet av JBRAA:

Vet inte om nån har sett felet dom gjort i videon?

Fel?

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Såg rätt fräkt ut, om dem bara kan se till att det inte blir enformigt. Men man kan nog ha rätt kul med det. Typ som när han har 2 sentry guns som studsar upp och ner och skjuter på varandra. Kan ju alltid hoppas funktionerna i spelet läggs till i valves SDK så folk kan roa sig lite i moddar.

Portal Multiplayer

Det var faktiskt samma turret som studsade genom portalen upp å ner om vi ska vara petiga

JB
Medlem

Jämför vid 00:20 från 2D-instruktionsvideon, med 00:32 i in-game videon.

Alltså "Place entry portal" och "Place exit portal". De har bytt plats på vilken som är vilken i instruktionsvideon.

Han skjuter alltså på fel vägg i instruktionsvideon.
Han skjuter på entry först (markerat med nummerordning "4", och sen exit (markerat med nummerordning "5", i instruktionsvideon.

I in-game videon skjuter han på vart han vill hamna (exit) först, och sen därefter på entry, vart han skall gå in.

Eller, är detta dubbel-portaler i spelet Portal? I Prey är portalerna endast från ett håll. Alltså från A till B. Från B till funkar inte i portalerna i Prey.

Medlem

Yikes.... Snacka om att inte kunna veta vart saker och ting kommer komma ifrån

Tror man kan bygga en helvetes massa fällor mm i det där =D


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Var det då det sköt ingångs hålet på den sidan han stog på och exit hålet sen. Sen när det visades vart det tvärtom?

Medlem
Skrivet av mazie:

Var det då det sköt ingångs hålet på den sidan han stog på och exit hålet sen. Sen när det visades vart det tvärtom?

Jepp men spelar roll ^^

Medlem

Ser riktigt schyst ut! Ser fram emot att lira det


signatur

tjenare!

Medlem

Världens störigaste röst.

Medlem
Skrivet av Stolpiller:

Världens störigaste röst.

Nah, jag tyckte det var kul. Lite skillnad från den rösten dom alltid har med i filmtrailers


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

och vad har detta med Portal att göra?

Från Wikipedia:
"Valve Corporation are releasing a professionally-developed semi-sequel to Narbacular Drop entitled Portal. It is expected to be released at fall 2006 bundled with Half-Life 2: Episode Two, for Xbox 360, PC and PlayStation 3. Some or all of the original Drop team are now employed at Valve."

Verkar grymt i alla fall, ser fram emot detta

*Edit
Har spelat igenom Narbacular Drop nu (6-7 banor bara :/) och det gav helt klart mersmak. Portal ser ännu roligare ut än vad Narbacular Drop var (som även det var riktigt underhållande) så det kan nog bli hur bra som helst
*/Edit
/ LordDaimos

Medlem

Körde första versionen av detta när det lanserades. Då så var det kallat "Nebacular drop" och inte "portal". Man var en tecknad prinsessa som kunde öppna 2 portaler samtidigt för att lösa olika uppgifter. Det var dock mkt mer "gulligt" än vad portal ser ut och vara (turrets bl.a).

Hoppas de får till flera roliga banor än komplicerade och jobbiga.

*Edit*: Jahopp det var redan nämnt, aja.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stolpiller:

Världens störigaste röst.

Nah, jag tyckte det var kul. Lite skillnad från den rösten dom alltid har med i filmtrailers

Rösten i alla filmtrailers görs ifrån en kille. Vilket är störigt. :'(
Jag tyckte dom kunde ha en liknande röst som han I tv-serien Lost. Asiaten ifrån dharma initiative skulle passa mycket bättre än nån kvinnlig datoriserad Sam. USCH FY BLÄ!

123
Skriv svar