HL2: Episode One förenklat
Jo, den fighten var betydligt tuffare än alla andra fighter. Men jag tycker inte de ska förenkla den.
Slutade spela E1 vid det partiet. Bra att de tänkt om för jag har nog aldrig blivit så uttråkad i mitt liv. Är annars normalt tålig när det gäller svåra banor, men den delen var bara löjlig. Ficklampan suger (ljuset fångas inte upp av marktexturer), kolsvartmiljö med sunkiga flares, jihadbombare. Jojo... HL2 är absolut inte gjort för sådana banor. Doom3 ok.. Valve... forget it.
Tyckte inte det var svårt, kanske om man kör på svåraste men då har man ju ändå bett om det. Jihadbombarna ska man ta granaten av med gravitygun och kasta tillbaka.
once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.
Det var det absolut tuffaste striden i hela spelet, jag som alltid kör HL2 och ep1 på "Hard" för att spelet ska bli realistiskt och ta längre tid att klara.
Tog mig ett jävla bra tag att klara det där stället, kanske 5-7 ggr
Men då hade jag inte fullt med liv, och hade inte skott till alla vapen.
Life is too short to remove USB safely.
Allvarligt?? Valve, man ska ha lite utmaning i spelet, man ska inte bara köra igenom spelet för att man ska klara det. Skärp er Valve!
Det är inget fel på utmaningar. Problemet är att banan är trist och störig, vilket totalt tar kol på motivationen till att spela vidare.
edit: tycker jag (säger det för säkerhets skull)
alltså, det valve rättade till var att det var alldeles för svårt för svårighetsgraden "normal" Men de flesta använder inte hjärnan innan de skriver som vanligt. utan diskuterar om det var för svårt eller inte *suck*
Ah, den tråkiga sektionen, ja...med mörk skärm så vart det löjligt jobbigt att navigera sig runt för att göra något, så det vart väl inte roligare att sen försöka skjuta ner flertalet stormande zombies för att få klara sektionen.
Det tråkigaste är dock att efter att ha kört den en del ggr (före man ens satt i strömsladden) så fann man hur man skulle göra för att 'tvinga' fram en spawn av fler zombies. Så scriptat så man spyr - att zombies spawnar fram ur tomma luften är väldigt 1997. Men Valve lär sig aldrig...
Är då balanseringen nödvändig?
Ja, då sektionen var helt anorlunda i balans mot resten av spelet på Normal. Dock inte sagt att det inte gick och klara, men det handlar ju om att ha liknande nivå spelet igenom.