Lägesrapport för strippat S.T.A.L.K.E.R.
förstår inte vad som är det stora problemet med stalker. Om Betashed (stavning?) lyckades skapa Oblivion borde GSC klara av att skapa Stalker.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Eller så kanske de inte vill släppa någon produkt som man inte behöver patcha 52 gånger för att få det som det var tänkt?
dom kan inte få det som dom hade tänke från början eftersom dom har tagit bort en massa saker
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Verkar ju nästan som om FZ gör sitt bästa för få det att låta värre än vad det är. Av det jag läste när jag följde länken tycker jag inte "hårdbantning" är rätt ordval precis.
Själv tycker jag inte det lät så farligt, tvärtom blev jag en aningen lättad att det inte var värre än så efter alla rykte som cirkulerat.
Kul att höra att det är på väg iaf.
Rumour 1. S.T.A.L.K.E.R. had been turned into corridor-like scripted shooter, while A-Life was removed.
Yes. After playing Serious Sam 2 we decided - "why should we bother implementing that A-Life" let's add more gore and 'stiff' scripts as the player moves alongside the 'corridor'.
Haha.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Tycker inte spelet har bantats alls nästan, bara förfinats.
Det enda som var nedtonat var väl det där med mindre fordon av prestandaskäl.
Fast de hade ganska stora visioner för spelet när de först började prata om det. Som att spelet skulle vara helt öppet, alla stalkers skulle ha egna liv och agendor som de skötte oavsett om du var i närheten eller inte. De skulle till och med kunna klara spelet utan din hjälp (eller åtminstonde göra sista uppdraget utan din hjälp).
De hade en bra 3d-motor men tyvärr var deras spelidé lite för ambitiös. Han säger ju själv att ingen av dem någonsin jobbat på ett så här stort projekt förut.
Väldigt överdriven reaktion från FZ, har nyhets-skaparen läst igenom forum-posten?
För övrigt så är ryssar/östeuropeer inte dåliga på att göra spel. Titta bara på Silent Storm, Operation Flashpoint och Mafia.
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Verkar ju nästan som om FZ gör sitt bästa för få det att låta värre än vad det är. Av det jag läste när jag följde länken tycker jag inte "hårdbantning" är rätt ordval precis.
Jag skriver inte att det har hårdbantats (bokstavligt talat), utan att sådana rykten cirkulerar samt att de dementeras (eller i alla fall förklaras) av utvecklaren. Att det bantats är ett faktum: dels bekräftas det via nyhetslänken, dels berättade en kollega det redan förra månaden (han såg det på E3-mässan).
*Edit: glömde länktexten. Erkänner, slarvig formulering.
Väldigt överdriven reaktion från FZ, har nyhets-skaparen läst igenom forum-posten?
Se förklaringen ovan och läs min nyhetspost.
Jag minns de första videofilmerna, på den tiden var det häftigt att de välte stegar realistiskt. Tror dock fortfarande att detta kan bli riktigt bra.
Tycker inte spelet har bantats alls nästan, bara förfinats.
Det enda som var nedtonat var väl det där med mindre fordon av prestandaskäl.
Fast de hade ganska stora visioner för spelet när de först började prata om det. Som att spelet skulle vara helt öppet, alla stalkers skulle ha egna liv och agendor som de skötte oavsett om du var i närheten eller inte. De skulle till och med kunna klara spelet utan din hjälp (eller åtminstonde göra sista uppdraget utan din hjälp).
Följ länken och läs vad Oleg skriver istället. Spelet är fortfarande "öppet och levande". Du får också en förklaring varför momentet med Stalkers som klarade mysteriet med zonen togs bort, knappast något negativt med det.
Verkar ju nästan som om FZ gör sitt bästa för få det att låta värre än vad det är. Av det jag läste när jag följde länken tycker jag inte "hårdbantning" är rätt ordval precis.
Jag skriver inte att det har hårdbantats (bokstavligt talat), utan att sådana rykten cirkulerar samt att de dementeras (eller i alla fall förklaras) av utvecklaren. Att det bantats är ett faktum: dels bekräftas det via nyhetslänken, dels berättade en kollega det redan förra månaden (han såg det på E3-mässan).
Länken är döpt till hårdbantning. Med det ordvalet får det iallafall mig att tro, att det är det ni antyder att det är frågan om.
Tillverkare får hålla på och utveckla hur länge dom vill för mig, men då ska skapa mer än dom pratar, och helst inte nämna spelet allt för tidigt, som i detta fall, jag tycker det är bäst då tillverkarna visar upp spelen cirka ett halvår innan release, dom har tid för marknadsföring samt att konsumenter inte tröttar ut.
DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller
Tråkigt, jag som har följt detta spel så länge och hoppats så mycket :sad:
I allafall till er som inte har hållt er uppdaterade så finns nu en splitter ny trailer som aldrig visades på E3...
http://www.stalker-world.com.ua/eng/index.php <--- High-rez såklart
Mycket imponerande i allafall
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2