Ati: Wii klarar mer än det som visades på E3

W2k
Medlem

Vad har vilka konsoler man äger med någonting att göra? Viktigare torde väl vara hur många man har spelat på, och hur många spel. Jag föredrar (som sagt) PC, men jag har spelat konsolspel många gånger. Det tar inte lång tid att komma underfund med vilket man föredrar. Dessutom säger det sig själv att man inte slösar sina pengar på konsoler, om man vet att man får en bättre upplevelse av PC:n.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

äger man och har spelat många av konsollerna så har man koll både på utbud och vilka spel som är bra. erfarenhet. Jag personligen har inte bestämt mig än själv vilket jag föredrar. jag äger dom mesta konsollerna sedan Nes. Så jag tycker du har fel där, men men kan bara säga det utifrån min egen erfarenhet. Hur kan du veta också om det är slöseri? när du inte har prövat en ny konsoll? Du är inte direkt open mined -.- Att snöa in sig i enbart PC eller Konsoll tycker jag är en väldigt onödigt, för många spel gör sig mycket bättre på konsoll t ex RPGs. Istället för tråkiga FPS(dock väldigt personlig åsikt).

Medlem

Spelkänsla, Humbug! Graffe är viktigast. Vad skulle Doom III vara utan den revolutionerande grafiken (jag älskade Doom III när det kom).
Nej men visst måste det vara en blandning av känsla och bra grafik, tex Oblivion.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

hehe...det man fick see av weeeeeeee på e3 var hemsk...
det var inget å hänga i hjulgranen precis...
inte ens å slänga i diket.....

dom få ta och stjärpa sej lite...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

hehe...det man fick see av weeeeeeee på e3 var hemsk...
det var inget å hänga i hjulgranen precis...
inte ens å slänga i diket.....

dom få ta och stjärpa sej lite...

Tyckte zelda hade helt ok grafik av det man fick se och Brawl också, jag är fortfarande inte imponerad xbox360 även fast jag äger och spelar på den aktivt.

Medlem
Skrivet av snyft:

Jag tycker inte att tre tusen är direkt billigt...

tre tusen kronor är aldrig lite pengar för en vanlig person, men jämför du tre tusen med Ps3ans 5-6 tusen, ja då jävlar är det REA

W2k
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

äger man och har spelat många av konsollerna så har man koll både på utbud och vilka spel som är bra. erfarenhet.

Men man måste inte äga en konsol för att kunna spela på den. Du blandar ihop erfarenhet med ägande. Ägande leder visserligen till erfarenhet, men det är inte en förutsättning, och det är direkt korkat att slösa bort pengar på nåt man sen ändå inte gillar...

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hur kan du veta också om det är slöseri? när du inte har prövat en ny konsoll? Du är inte direkt open mined -.-

Om man inte har gillat konsolspel tidigare så är chansen inte jättestor att man börjar helt plötsligt; de nya konsolerna är av allt att döma rätt lika de gamla. Visst kommer jag provspela PS3/Wii när de kommer (har kört 360 och den var definitivt lik föregångaren) men jag skulle aldrig komma på tanken att vräka ut flera tusen som jag skulle kunna lägga på min PC, min bil eller något annat som jag faktiskt har glädje av.

("Open mined"? Jag är utvecklare, inte gruvarbetare...)


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Du kanske ska ta och köpa en PS3! Som Phil Harrison säger : "The PS3 is a computer. We don't need the PC."

Haha!

Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

äger man och har spelat många av konsollerna så har man koll både på utbud och vilka spel som är bra. erfarenhet.

Men man måste inte äga en konsol för att kunna spela på den. Du blandar ihop erfarenhet med ägande. Ägande leder visserligen till erfarenhet, men det är inte en förutsättning, och det är direkt korkat att slösa bort pengar på nåt man sen ändå inte gillar...

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hur kan du veta också om det är slöseri? när du inte har prövat en ny konsoll? Du är inte direkt open mined -.-

Om man inte har gillat konsolspel tidigare så är chansen inte jättestor att man börjar helt plötsligt; de nya konsolerna är av allt att döma rätt lika de gamla. Visst kommer jag provspela PS3/Wii när de kommer (har kört 360 och den var definitivt lik föregångaren) men jag skulle aldrig komma på tanken att vräka ut flera tusen som jag skulle kunna lägga på min PC, min bil eller något annat som jag faktiskt har glädje av.

("Open mined"? Jag är utvecklare, inte gruvarbetare...)

Men som sagt så säger du allt utifrån din åsikt och vad du tror, så visst jag köper vad du tycker men av min erfarenhet är det fel att döma innan man testat och ANTA massor av saker. Och man behöver inte gilla en konsoll från första början, så enkelt är det. DU är otroligt naiv och ANTAR väldigt mycket för att vara kreativ tycker jag men men Visst är man PC frälst och spenderar mycket tid på annat än just att spela så finns det ju inget annat alternativ än PC. Så det är kanske varför många har den inställningen som du har, Kan tyvärr inte svara på det eftersom jag inte vet svaret.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

hehe...det man fick see av weeeeeeee på e3 var hemsk...
det var inget å hänga i hjulgranen precis...
inte ens å slänga i diket.....

dom få ta och stjärpa sej lite...

Blöder... i... mina.... ögon...

*tar ett djupt andetag och går vidare*


signatur

- r4z0r -

Inaktiv
Skrivet av r4z0r:
Skrivet av MacCoy:

hehe...det man fick see av weeeeeeee på e3 var hemsk...
det var inget å hänga i hjulgranen precis...
inte ens å slänga i diket.....

dom få ta och stjärpa sej lite...

Blöder... i... mina.... ögon...

*tar ett djupt andetag och går vidare*

Det är ju sant om MacCoy säger, i princip alla som var på E3 tyckte att Wii sög, förutom de få som röstade fram Wii till "Best of Show", bah.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

"Det är ju sant om MacCoy säger, i princip alla som var på E3 tyckte att Wii sög, förutom de få som röstade fram Wii till "Best of Show", bah."

Av det jag hört så tyckte många Wii var riktigt bra och kul. Det var 5timmars kötid för att bara prova spela Wii i 5min på E3. Så du menar att av alla dom som testade tyckte Wii sög?

Medlem

Läste nånstans att Nintendo inte i första hand är ute efter oss gamers utan de (läs kvinnor) som INTE spelar vare sig PC eller nån konsol..
Det finns ett HiFi uttryck; WAF, Wife Acceptance Factor, och Nitendo Wii har det..Min fru spelar på sin höjd nåt äventyrsspel på datorn, hon vill inte "lära" sig ett spel, utan bara plocka upp grejorna och börja lira..
Och så är många tjejer och kvinnor. De bryr sig inte så mycket om grafik, spelglädjen kommer först. Min fru skulle garanterat lägga pengar på Tetris snarare än Ridge Racer 7...
Så Nintendos direktörer kan visa sig vara de smartaste OM de lyckas få den icke spelande delen av västvärlden att köpa sig en Wii.

W2k
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Men som sagt så säger du allt utifrån din åsikt och vad du tror, så visst jag köper vad du tycker men av min erfarenhet är det fel att döma innan man testat och ANTA massor av saker.

Du skriver som om du tror att du är den ende som har erfarenhet av någonting. Jag skriver mycket riktigt utifrån vad jag tycker och tror, det är baserat på mina erfarenheter.

Vidare så har jag inte heller dömt ut något, som du påstår - jag har bara konstaterat att den nya generationens konsoler, att döma av de förhandstittar som givits, inte tycks ha förutsättningarna att motivera mig att lägga ner pengar på dem. Jag tänker ändå prova dem så att jag vet säkert, men idag kan jag bara yttra mig utifrån den information som finns nu.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Och man behöver inte gilla en konsoll från första början, så enkelt är det.

Det har jag inte heller påstått. Vem är det nu som antar saker? Många saker tycker man illa om först för att sedan börja gilla. Jag, och många med mig, har emellertid spelat väldigt mycket konsolspel utan att börja gilla det i sådan utsträckning att det känns som ett seriöst alternativ till PC. Så enkelt är det.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

DU är otroligt naiv och ANTAR väldigt mycket

Försök att undvika personangrepp, det är inte tillåtet enligt forumreglerna. Som sagt, jag talar utifrån erfarenhet - grundade åsikter.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av två meter dumheter:
Skrivet av r4z0r:
Skrivet av MacCoy:

hehe...det man fick see av weeeeeeee på e3 var hemsk...
det var inget å hänga i hjulgranen precis...
inte ens å slänga i diket.....

dom få ta och stjärpa sej lite...

Blöder... i... mina.... ögon...

*tar ett djupt andetag och går vidare*

Det är ju sant om MacCoy säger, i princip alla som var på E3 tyckte att Wii sög, förutom de få som röstade fram Wii till "Best of Show", bah.

Misstolka mig rätt... Jag syftade på stavningen...

Game Critic Awards (se http://www.gamecriticsawards.com/index.html) är hyffsat prestiegefullt. Har inte sett speciellt många onda ord om Wii av de som testat faktiskt och jag har läst en hel del iom E3. Det folk varit mest fundersamma över är namnet...


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av Olivaw:

Läste nånstans att Nintendo inte i första hand är ute efter oss gamers utan de (läs kvinnor) som INTE spelar vare sig PC eller nån konsol..
Det finns ett HiFi uttryck; WAF, Wife Acceptance Factor, och Nitendo Wii har det..Min fru spelar på sin höjd nåt äventyrsspel på datorn, hon vill inte "lära" sig ett spel, utan bara plocka upp grejorna och börja lira..
Och så är många tjejer och kvinnor. De bryr sig inte så mycket om grafik, spelglädjen kommer först. Min fru skulle garanterat lägga pengar på Tetris snarare än Ridge Racer 7...
Så Nintendos direktörer kan visa sig vara de smartaste OM de lyckas få den icke spelande delen av västvärlden att köpa sig en Wii.

Är det såpass dumt och satsa på spelglädje eller...? :\ Jag är själv ingen "Pro-gamer" men spelar såpass mycket att jag välkommnar nått som innefattar spelglädje. Äntligen!

Medlem

Va är det för fanboy-snack? Wii har ju tagit världen med storm! Sonys och M$s montar var ju halvtomma tidvis, har det rapporterats. Nintendos var överfull hela E3, och efteråt var reaktionerna mkt positiva.


signatur

yolo

Inaktiv

Folk är desperata att smutskasta Nintendo nu ^^

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Olivaw:

Läste nånstans att Nintendo inte i första hand är ute efter oss gamers utan de (läs kvinnor) som INTE spelar vare sig PC eller nån konsol..
Det finns ett HiFi uttryck; WAF, Wife Acceptance Factor, och Nitendo Wii har det..Min fru spelar på sin höjd nåt äventyrsspel på datorn, hon vill inte "lära" sig ett spel, utan bara plocka upp grejorna och börja lira..
Och så är många tjejer och kvinnor. De bryr sig inte så mycket om grafik, spelglädjen kommer först. Min fru skulle garanterat lägga pengar på Tetris snarare än Ridge Racer 7...
Så Nintendos direktörer kan visa sig vara de smartaste OM de lyckas få den icke spelande delen av västvärlden att köpa sig en Wii.

Är det såpass dumt och satsa på spelglädje eller...? :\ Jag är själv ingen "Pro-gamer" men spelar såpass mycket att jag välkommnar nått som innefattar spelglädje. Äntligen!

Jag håller absolut med om att spelglädjen är viktigast..Hoppas att Wii blir en megasucce'..Grafik i all ära men jag e fan trött på alla sequels..Branschen e feg och girig, Wii är den första friska fläkten på flera år nu..

Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Men som sagt så säger du allt utifrån din åsikt och vad du tror, så visst jag köper vad du tycker men av min erfarenhet är det fel att döma innan man testat och ANTA massor av saker.

Du skriver som om du tror att du är den ende som har erfarenhet av någonting. Jag skriver mycket riktigt utifrån vad jag tycker och tror, det är baserat på mina erfarenheter.

Vidare så har jag inte heller dömt ut något, som du påstår - jag har bara konstaterat att den nya generationens konsoler, att döma av de förhandstittar som givits, inte tycks ha förutsättningarna att motivera mig att lägga ner pengar på dem. Jag tänker ändå prova dem så att jag vet säkert, men idag kan jag bara yttra mig utifrån den information som finns nu.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Och man behöver inte gilla en konsoll från första början, så enkelt är det.

Det har jag inte heller påstått. Vem är det nu som antar saker? Många saker tycker man illa om först för att sedan börja gilla. Jag, och många med mig, har emellertid spelat väldigt mycket konsolspel utan att börja gilla det i sådan utsträckning att det känns som ett seriöst alternativ till PC. Så enkelt är det.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

DU är otroligt naiv och ANTAR väldigt mycket

Försök att undvika personangrepp, det är inte tillåtet enligt forumreglerna. Som sagt, jag talar utifrån erfarenhet - grundade åsikter.

usch orka detta forum mycket längre.

Inaktiv
Skrivet av toern:

Jag förstår inte riktigt vad nintendo gör nuförtiden som är så fantastiskt när det gäller spelkänsla.. i alla fall inte till den grad att man automatiskt tror att Wii skulle bli bäst på den punkten.

Personligen så anser jag att PC har bäst spelkänsla överlag.

Du måste skämta. Spelen är ju inte ens anpassade då folk spelar med så många olika kontroller. Så det kan helt enkelt inte stämma.

Inaktiv

För min del spelar det ingen roll om andra maskier är mer kraftfulla, det är spelen till wii som är intressanta. Kontrollen verkar överlägsen, och det kommer antagligen bli väldigt trist att spela traditionellt efter detta. Nintendo utvecklar rätt saker, istället för att uppgradera som övriga företag. Jag förstår inte hur man kan klaga på att de försöker gå framåt, det kan bära eller brista, men de försöker iallfall göra någontig innovativt. Men annars kan man ju sitta och spela Brottar-Britta VII på ps3 men vidunderlig grafik och tycka att det känns fräscht. Det kommer inte jag göra. Har gjort det förr.

Flakmonkey

Tror inte att andra spel kommer kännas tråkiga bara för att man har en Wii. Visst är det en jättebra idé och kommer säkerligen vara hur kul som helst om det används rätt och själv kommer jag köpa en Wii så fort jag får chansen. Men jag tror knappast det kommer betyda döden för de andra konsolerna. Konsolerna kommer fortsätta att kompletera varandra precis som de gjort tidigare och vill man lira alla bra spel så måste man köpa alla tre ^^

Medlem

låt sony och ms slåss mot varandra deras konsoler är kopior av varandra nintendo har vinner mest på att gå på en egen stil sen om det är vinnande eller inte återstår att se, själv kommer jag nog att skaffa mig en wii för det verkar riktigt intressant.
sen mellan xb360 och ps3 måste jag vänta å se, kan mycket väl sluta att jag äger båda 2 också även fast jag riktigt avskyr XB360 fult åbäke är vad det är.

Ang grafiken till Wii det är ganska självklart att den kommer klara bättre än vad som visades upp på E3, den som tror annat har inte många rätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar