Gates tror inte på rörelsekänsliga pads

Robot
Gates tror inte på rörelsekänsliga pads
Medlem
Gates tror inte på rörelsekänsliga pads

Jag vet inte, nånstans känns det som "surt sa räven"....

Inaktiv

Han har ju iaf lite rätt i det han säger.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

haha. humor


signatur

osv.

Medlem

Klart att han måste säga dåliga saker om konkurrenternas nya kontroller etc, men hur kan han veta vad folk tycker? Han har väl knappt någon aning om vad vi vanliga människor tycker om t.ex rörelsekänsliga pads...

Medlem

Jag ser det som ett väldigt positivt steg framåt. Ett steg närmare mot VR till sin spelkonsol!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Gillar inte gates mer än andra, men jag måste hålla med honom om detta. Det kommer bara krångla till det, visst spel som tennis eller fiska i zelda, det är helt ok. Men att ha det i hela spelet som t.ex zelda, så blir det bara jobbigt nog i slutändan. Kommer ihåg hur trött jag blev på pistolen på 8bits Nintendon. Spela kanske max 15m i taget, var ju helt slut efter det av mjölksyran... Så visst ha det i vissa situationer, men inte hela tiden.... Fast ifs så är det roligare att spela Wii än sticka ner till gymmet. Så Wii får bli min personliga tränare. Och alla snorungar som sitter bara hemma vi datorn, deras föräldrar borde verkligen köpa Wii...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Funkar bättre i vissa spel och sämre i andra, så är det bara.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

De flesta wii-spel går bra med små handledsrörelser. Bara vila armen på armstödet eller i knät och använda handleden.
han säger precis som de andra på MS/X-box, rerelsesensor är inget bra, online-spel är mer "innovativt". Suck...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Har väntat skit länge på att VR skall slå igenom, får väl starta ett företag själv och fixa till så att optiken blir bra och billig. Att spela med "vanlig" handkontroll är b och tråkigt, Wii är ett steg i rätt riktning. Sen kanske just Wii kontrollen inte passar till allt, men rörelsekontroller är framtiden. Sen förstår jag inte varför Gates står och grinar, det tar max några veckor att kopiera Wii kontrollen. Så MS har inga problem med att fixa en egen kontroll, och då ligger nintendo pyrt till.

Medlem

Kanske kan bli lite problem med kontrollen i vissa spel men huvudpoängen är det som Zerpent skrev. Nämligen att Billy boy är affärsman och såklart är skeptisk till allt hans konkurrenter gör.
Inte för att det är jättetroligt men låt säga att Wii-kontrollen skulle bli en jättestor hit. Det skulle kunna bli en mardröm för MS inom konsollmarknaden.

Klart att de skulle kunna ta fram en likadan men det vore att ge sina konkurrenter Nintendo en stor komplimang och låta dem styra utvecklingen vilket de självklart vill undvika ifall de kan.

Jag tycker dock att allt nytt i denna väg är positivt! Roligt när gejming utvecklas på nya sätt.

Medlem

oldschool >


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

tror många missförstått tekniken, det är knappast så att det enbart är rörelsekänlighet man styr spelen med utan man har en gamepad också. Det går säkert att bara spela med den om man vill det. Brukar ju liksom gå att konfigurera sin kontroller i spelen.

Vad Bill säger om en konkurent är ungefär lika intressant / trovärdigt som att höra nazister prata om judar.


signatur
Inaktiv
Citat:

It's tough because sometimes you move the controller, and you don't [mean] to fly into the ground. You just want to put the controller down.

Om man lägger ifrån sig kontrollen när man spelar ett flygspel så måste man väl ändå förvänta sig att man kommer krascha...


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Problemet är väl att man skapar spel enbart för kontrollens skull och inte för "konsten"

Ni vet donkey kong-spelet med trummorna? Känns som att alla spel kommer att hålla den standarden. Lika B som en karaokemaskin. Hoppas jag har fel, och jag reserverar mig för undantag givetvis.

Medlem

Löjligaste jag hört! Han kommer få äta upp sina ord inom en snar framtid, det är jag säker på. Att spela konsol på det "gamla" viset börjar bli otroligt tjatigt och virrigt, det behövs en ändring. Men om han tycker styrningen är bra i t.ex Perfect Dark till 360 så tycker han det, jag hade otroligt SVÅRT att pricka i multiplayer vilket ledde till frustration. Och det ödet kommer många om inte alla 360-spel att lida av i FPS, jag tror folk tycker det låter jobbigare än vad det igentligen är med Wii.

Det är ungefär som när alla satt med tangentbord utan mus förr och sedan kom kulmusen.. "nu måste jag ju röra på handleden, det blir jobbigt" Det var ju därför DoomeR förlorade i Quake

Touching = Believing - Nu gäller det ju självklart inte bara FPS, men Wii kräver extremt små rörelser för att det ska fungera, man behöver inte röra sig som en tok, undantag = Playstation3!

Låt mig demonstrera!

Medlem

Det jag reagerade på är att han sa att folk står upp och spelar, är det någon som gör det?

Inaktiv

finns enorm potential för fäkning med den där tekniken. Släpper dom Jediknight 3 på pc med sån kommer jag aldrig spela nåt annat.. nästan. Gates är raka motsatsen till creativt nytänkande.. kolla på vista o osx.

Medlem

"640 kB ought to be enough for anybody."

Medlem
Citat:

It's tough because sometimes you move the controller, and you don't [mean] to fly into the ground. You just want to put the controller down.

OMFG paus-knappen !!!


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

"640 kB ought to be enough for anybody."

Inget konstigt med det uttalandet egentligen... han sa (år 1981) att 640 kb räcker till alla (just då och inte för all framtid)

EDIT:
Eller så sa han det inte alls. Finns inga källor som visar det och han förnekar det stenhårt ^^

"I've said some stupid things and some wrong things, but not that"

Inaktiv

Tilläggas kan ju dock att Bill Gates om någon borde ju iaf veta vad han pratar om iom att de släppte just en gamepad som var rörelskänslig, precis som Wii och PS3 kontrollen för ett antal år sedan.
men det är klart att "marknader mognar" ju så han kan mycket väl ha fel, se bara hur mp3 spelare slog iom apple släppte sin ipod ett antal år efter det var "hett" med just mp3 spelare. och iom det blev något för gemene man och kvinna.

jag hoppas han har fel för wiis kontroll verkar kul, fick aldrig chansen att testa Microsofts sidewinder version med just detta.

Medlem
Skrivet av Mysli:

Det jag reagerade på är att han sa att folk står upp och spelar, är det någon som gör det?

Såklart! Fast bara när man spelar EyeToy

Medlem

Känns roligt hur vissa sitter och gör expertutlåtanden utan att ha spelat wii själva.


signatur
Medlem

Rörselse-sensorer i PS3 kontrollen är och förblir en dum idè.

Långt ifrån alla spel kommer använda det, för att det ska fungera effektivt så måste spelen i princip vara gjorda endast för PS3:an. Folk som var på E3 säger för det mesta att kontrollen kändes jobbig och svår att komma in i (till skillnad då från Wii).

Jag tror det kanske kommer något Katamari-aktigt spel som blir en hit med motion-sensing gimmicken... men överlag tror jag inte det blir någon vidare mängd spel som använder det. Ett, två spel med en feature som har ett ganska högt pris. Dom hävdar ju att vibration (feedback) och motion-sensing inte fungerar bra ihopa, därför skippar dom feedback. Kontrollen kommer antagligen kosta mer, om inget annat så att tillverka... vilket för oss kunder innebär att Sony har mindre spelrum när det gäller prissänkningar i framtiden. Och så spel som kommer ut på fler platformar än Sony, otroligt svårt att implementera så pass olika former av kontroller i ett spel på ett bra sätt. Titta bara på konsoll -> PC portar.

Jag tror iaf stenhårt på att vanlig hederlig feedback är det som gäller, definitivt om valet kommer ner till antingen eller.

Medlem

Feedback gav lite mer inlevelse i ungefär 10 minuter, sen tröttnade man. Detta låter aningen mer hållbart som idé och jag är rätt säker på att det kan öka inlevelsen rejält om det görs på rätt sätt, demonstrationsvideon för Wii ser kul ut iaf.


signatur
Inaktiv

rörelsekänsliga pads tror inte på Gates!

"There's room for innovation here, but moving that controller around — it's something that's not mainstream for most games,"

¬_¬ Han är dummare än jag trodde.

Inaktiv

Han har uttalat sig om en handkontroll och kan ha rätt, eller inte. Om ni inte ger något konstruktivt motargument förstår jag inte riktigt varför ni svarar på den här tråden. Det är lätt att säga någon har fel, men svårt att förklara varför.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

tja, han har ju rätt i argumentet att man kanske blir trött i armen/handen av att spela wii i x antal timmar, men man får ont i tummarna hursomhelst.

också intressant är förjande citat:
"Gaming is changing, we'll never leave behind the old genres. There will always be first-person shooters and football and those things, but we've got to complement that with lots of new ideas so that everybody feels like it's new and engaging for them."
det är ju där Wii är något på spåren och MS och Sony bara går på samma grejer. Gaming håller på att förändras, men inte själva spelen utan sättet vi spelar på.

Antikvitet

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates

Finns flera saker han förnekar att ha sagt. Som:

Citat:

"Be nice to nerds. Chances are you'll end up working for one."


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

12
Skriv svar