Playstation 3 för dyr?

Medlem

Klart det kommer kosta lite, men va fanken... Det blir en Ps3:a och en liten Wii för min del...

Wii kanske inte kommer ha lika bra spel som på 360:n och Ps3:an men är nog en riktigt skoj consol på förfester

:edit:
Kom på att är det nån som vet om Wii kontrollen funkar på projector eller om man måste köra det på en TV ???

skulle tro att när det kommer till att sikta för "pistol spel" så funkar det kanske om den gamla ljus pistolen till NES...

Medlem

"Vad får man med PS3?"

Två ord:

Final Fantasy

&

Metal Gear Solid 4


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Klart det kommer kosta lite, men va fanken... Det blir en Ps3:a och en liten Wii för min del...

Wii kanske inte kommer ha lika bra spel som på 360:n och Ps3:an men är nog en riktigt skoj consol på förfester

:edit:
Kom på att är det nån som vet om Wii kontrollen funkar på projector eller om man måste köra det på en TV ???

skulle tro att när det kommer till att sikta för "pistol spel" så funkar det kanske om den gamla ljus pistolen till NES...

Som jag har förstått det så har Wii kontrollen bara en massa gyros och acc.mätare, dvs. oberoende vad du har för "tv" och vart du står.

Medlem
Skrivet av asdf2:

Som jag har förstått det så har Wii kontrollen bara en massa gyros och acc.mätare, dvs. oberoende vad du har för "tv" och vart du står.

Låter bra det...

Medlem
Skrivet av Noken:

Grafik är ju inte allt, spelade 360 för ett tag sen, tyckte det vart SKITSNYGGT... i ca 5 sek sen så började jag spela och märkte att spelen är precis som innan och la ifrån mig dosan.

Skrivet av radiuz:

Håller med Noken! Har också spelat 360, och om jag ska vara ärlig så är det grymt ibörjan. Sen efter några minuter inser man att det är exakt samma sak fast bättre grafik, otroligt frustrerande styrning i FPS t.ex..

Några av de problem ni (och _många_ andra) belyser och som ni även använder för att misskreditera konsoler, är:
1) - Man kan inte spela FPS på dem, pga. kontrollen i första person.
2) - Grafik är inte allt, de nya konsolerna har bara förbättrat grafik inget annat.
3) - Spelen kostar som lika mycket som ett BJ av TJ Hooker, när PCspel är 30%-70% billigare
4) - Grafiken på en high-end PC är (och kommer alltid vara) mycket bättre än på någon konsol...

Problemet med hela den attityden är, att så bra som den funkade på förra generationens konsoler, så _dåligt_ funkar den på de nya, för att:

1) - De nya maskinerna har USB, samt andra mer standardiserade I/Os, vilket gör att med de rätta driverna, så är det inga problem att koppla ett KB och en Mus dit.
2) - Visst grafik är inte allt. De nya konsolerna är samma crap som de gamla fast med bättre grafik. Jag skulle nog säga att det är knappast bättre ställt med PCn, jag kan gå in på så mycket, men för att bespara er så kan ni gärna säga mig vad det är som gör att PCn är bättre när det kommer till design av spel samt varför inte branschen tänker lika mycket på grafik till PC, eller varför de skulle tänka mera på det till konsol.
3) - saken är den, att spel till konsol, de säljer, ni köper, konsolerna kostar även mycket mera i början att göra än att sälja, de som gör PCspel gör inte datorerna ni spelar på och säljer sedan inte dessa för underpris. Priset på konsolspel kommer troligen alltid ligga över PC, speciellt nu med digital dist som skall göra pc-spel ännu billigare, blir det samma rush på konsol, så blir det ändå dyrare med spelen.
4) - Visst, så är det, så länge nV och ATi är med på att göra grafikkort till PC med den kvalitén de har nu. Sedan är det nog bättre att säga "Det går att göra bättre grafik på en PC, men knappt någon kommer att kunna spela spelen med den grafiken" för att datorerna är för dyra. Det är ju faktiskt så att, det är inte många här som sitter på det bästa grafikkortet, den bästa cpun och 2GB i ram, om ens någon. Det finns så klart inget som säger att grafikkorten kommer att hålla samma kvalitet för alltid, allt har med försäljning att göra, det är inget företag som har dedikerat sitt liv till PC bara för sakens skull, de gör det så länge det finns pengar att tjäna (ok, det finns indie-utvecklare, men, seriöst, de har inget att säga till om, kommer aldrig att ha det med). Som utvecklingen är nu, så kommer PC och konsol alltid ligga jämte med varandra, PCn glider iväg när konsolerna blir äldre, men sedan kommer det en ny generation som jämställer ordningen igen.

Det finns så klart en Joker med, det är nintendo, de har gjort en bra deal att lägga sig under Sony och MS radar, alla vet att de finns, alla vet att de gör bra saker, men alla vet också att de inte vill slåss på det planet, för chansen är att de förlorar, en gång var Nintendo störst, men de blev, som 3DFX för säkra på sig själva och Sony sänkte dem, sedan kom MS och sedan dess så är det ingen som ser Nintendo som ledare för konsolmarknaden längre, man ser det som ett supplement till vad som faktiskt är high tech. Folk som är Die Hard PC (som jag), kan ta Nintendo, för man säljer inte ut sig och föder alla konsolspelare som bara vill spela sug-Halo och sug-Tekken, folk som har MS och Sony kan ta den med, man vill ha ett till system, men man vill inte ha motståndarens system, därför tar man det systemet man vet aldrig kommer att konkurera ändå samt att man vill spela andra spel som inte är samma spel fast på en annan maskin. Saken är den, att det kommer komma i sin helhet, samma spel på PS3 och 360, många av dessa spel kommer komma på PCn med, de som är FPS, till Wii kommer de inte komma.
Vill man spela GTA måste man alltså ha något utöver Wiin. Om det nu är så, att man bara gillar Nintendo, har ingen PC eller nått, men man vill spela GTA ändå, då köper man ju så klart en 360, som oavsett priset på PS3, kommer att vara billigare. Efter att ha sett Gears of War vill jag ju så klart spela det, det ser coolt ut, men jag vill för allt i världen inte köpa en 360, men man kan ju alltid spela hos kompisar eller på jobbet.

Så se det ut i bild:

Skrivet av MKultra:

..//.. to.m rätt mycket mindre om man redan har skärm, hårddisk, chassi, mus och tangentbord ..//..

Nu pratade han iofs om att köpa en dator inte att köpa en ny tangentbordsknapp á 10kr och ha allt annat redan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Våga Vägra Konsoll !


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

signatur

system: online

Medlem
Skrivet av system-online:

hahaha... den va bra!!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

"the Sony PS2, has shipped 103 million units as of the writing of this article. Of those, 70 million were sold after Sony dropped the price to $199 in May of 2002."

Och ang ps3 kontrollen, ok ingen vill väl ha en bumerang men dom kunde väl utvecklat en bättre än en dual shock 2.5 med sugig gyro funktion

Medlem
Skrivet av system-online:

Haha, den var bra

Medlem
Skrivet av Struggle:

"Vad får man med PS3?"

Två ord:

Final Fantasy

&

Metal Gear Solid 4

Tänk vad många konsoller dom skulle sälja om dom skickade med dom spelen i startpaketen Visst, dom skulle kanske gå lite back i början. Men det finns många som köper konsollen för just dom spelen.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Struggle:

"Vad får man med PS3?"

Två ord:

Final Fantasy

&

Metal Gear Solid 4

Tänk vad många konsoller dom skulle sälja om dom skickade med dom spelen i startpaketen Visst, dom skulle kanske gå lite back i början. Men det finns många som köper konsollen för just dom spelen.

Skulle du vilja betala ~1200 mer för konsolen eller? Tänk vad många färre de skulle sälja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

den är för dyr, den borde kosta som xbox 360 runt 3500


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Som Hipshot skrev, Wii kommer tjäna mycket på at vara ett "tillägg" till Sony eller MS, antingen har man en PS3 och Wii eller så har man en 360 och Wii, vem kommer då att sälja mest konsoler?

Medlem

Att säga att en PS3 är för dyr är som att säga att en Porsche är för dyr. Det finns ALLTID någon som köper den.

Frågan är dock vilken köper Japanerna? Nintendo eller Sony, Sony eller Nintendo.....


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Det verkar som att vissa missar litet av verkligheten. PS3 kommer att vara som dyrast i Europa. Fråga mig inte varför men det spekuleras om tullar och VAT som orsak. €599 är priset för "60 giggarn" i Europa, vilket är ganska mkt dyrare än $599 då vissa verkar tro att Europa handlar med dollar... (billigast kommer den vara i Japan).

Wii-priset är mer eller mindre "avgjort", spekulativt, till $199 då alla tidigare Nintendo-konsoler släppts för detta pris i US. Hur det kommer att påverkar i Europa är inte känt.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av system-online:

[bild]

Haha. Vår lille guv S.

"I am not shitting you."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

När man är i arbetarklassen så är 600 euro mycket för Ps3 med tanke på att Microsoft har gått ut med att de kommer en ny processor så dom har åtgärdat sina värmeproblem. Plus att Microsoft har planerat prissänkning. När Ps3 Släpps vet man inte om den kommer ha några barndomsfel heller! det var ju inte helt toppen med Ps2 i början.

Tack!! Christian

Medlem

Grejen är den att PS3an får storspel som MGS4 och FF13 med en definitiv kvalitestämpel på sig.

Jag tror den kommer sälja rätt bra pga. dem.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av christian:

När man är i arbetarklassen så är 600 euro mycket för Ps3...

*suck*


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Visst att Ps3 får storspel jag tvivlar inte en sekund. Men det gör inte att priset ska skjuta i höjden dom kunde haft samma pris som när Ps2 kom ut. Det var ju helt nytt format för Ps2 med och nu när det har gått väldigt mycket framåt på spelmarknaden borde Ps3 kunna vara billigare.

Inaktiv

Man kan väll se det på två sätt:

1. Den är för dyr och 360 är billigare och många spel kommer till båda.

2. Man får mer för pengarna från sony och rent utav är PS3an billigare!.

-360-
När 360 släpptes så kostade den 3995.-
(Visst det fanns en för 2995 men då fick man ingen HDD m.m. och kan då inte spela 100% utav spelen som släpps på 360 så den räknas inte.)
(Än så länge är det 2 spel som kräver HDD, Final Fantasy XI och ngt mer kommer ej ihåg vilket)

Sedan om man vill ha en HD-DVD (OBS denna HD-DVD är en sämre version än de som kommer säljas separat då denna ej kan köra i 1080p efftersom 360'n inte kan visa detta.) Jag gissar på att detta priset kommer att kosta 1000 - 1500.-

=
3995.- för en "Medel" Next gen spelkonsol.
1000.- till 1500 För en sämre HD-DVD spelare.
Totalt: 4995.- till 5495.-

-PS3- (PS3 priser är inte exact utan bygger på det som visades under e3)
När PS3an släpps senare i höst så för 4495.- eller 5995.- får man en "High end" Spel konsol som kan spela alla PS3 spel. Och bara för att den billigare varianten inte har HDMI ingång så betyder inte det att den inte kan visa 1080p eller inte går att koppla till en TV med HDMI ingång utan bara att den har som alla andra spelkonsoler vilket är, inte en standard ISO kontakt utan att den är en egen standard.

Man får även en "Medel/standard" (Alltså kan visa 1080p men ändå kanske inte high-end) BD spelare.

=
4495.- eller 5995.- för en "High-end" Next gen spelkonsol.
0.- För en "Medel/standard" HD-DVD spelare.
Totalt: 4495 eller 5995.-

För mig som kommer köpa den dyrare PS3an är dett absolut värt 500kr för att i framtiden om jag vill och får råd med en sådan tv kunna spela upp i 1080p.

Men i mina ögon så tycker jag PS3an för 4495 är värd mer än 360 med tillbehör som krävs för att kunna ge lite samma funktioner som PS3an är vär mycket mer då jag även slipper en extra burk. Jag menar alla konsolerna är rätt snygga men om de skulle vara osynliga så skulle det varit bättre.

Anledningen till att jag räknade 360n för 3995 i stället för 2995 var för att det skulle kostat lika mkt om man skulle köppt till HDDn separat. Och utan den skulle man ej kunnat spelat alla spel.

//Matelm


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv
Skrivet av Noken:

Det är mycket prat om vad man får i PS3an men sen är det väl dethär med att kunna använda det med. Vist det är sjukt mycket kraft men vad kan du göra med den, jo spel, sen är det inget mer. Vist BlueRay men vadå, har ni ett helt lager med sånna skivor som ni inte kan spela hemma? Tror då att en redig BlueRayspelare sen väger över lite
För mig så är det PC + Wii som är det ultimata, du kan få samma kraft i en PC som i en PS3 och kan göra så mycket mer i den. Wii bjuder på något unikt och nytt och detta kommer nog göra att Nintedo får den lyckospark i arslet de behövt. Grafik är ju inte allt, spelade 360 för ett tag sen, tyckte det vart SKITSNYGGT... i ca 5 sek sen så började jag spela och märkte att spelen är precis som innan och la ifrån mig dosan.

PS3 ska ju levereras med linux operativsystem om jag inte har helt fel för mig, så du kan nog göra bra MYCKET mer med den än vad du kan med en xbox 360.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv
Skrivet av snyft:
Skrivet av Noken:

Det är mycket prat om vad man får i PS3an men sen är det väl dethär med att kunna använda det med. Vist det är sjukt mycket kraft men vad kan du göra med den, jo spel, sen är det inget mer. Vist BlueRay men vadå, har ni ett helt lager med sånna skivor som ni inte kan spela hemma? Tror då att en redig BlueRayspelare sen väger över lite
För mig så är det PC + Wii som är det ultimata, du kan få samma kraft i en PC som i en PS3 och kan göra så mycket mer i den. Wii bjuder på något unikt och nytt och detta kommer nog göra att Nintedo får den lyckospark i arslet de behövt. Grafik är ju inte allt, spelade 360 för ett tag sen, tyckte det vart SKITSNYGGT... i ca 5 sek sen så började jag spela och märkte att spelen är precis som innan och la ifrån mig dosan.

PS3 ska ju levereras med linux operativsystem om jag inte har helt fel för mig, så du kan nog göra bra MYCKET mer med den än vad du kan med en xbox 360.

xbox 360 har redan blivit hackad sa det gar att kora backup skivor. Det ar bara en fraga om tid innan det kommer linux till 360.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Struggle:

"Vad får man med PS3?"

Två ord:

Final Fantasy

&

Metal Gear Solid 4

Tänk vad många konsoller dom skulle sälja om dom skickade med dom spelen i startpaketen Visst, dom skulle kanske gå lite back i början. Men det finns många som köper konsollen för just dom spelen.

Skulle du vilja betala ~1200 mer för konsolen eller? Tänk vad många färre de skulle sälja.

Trodde det var underförstått att dom skulle lägga med det i paketet för originalpriset, men det skulle bli alldeles för stor förlust för spelproducenterna. Å andra sidan behöver det ju inte vara permanent, utan dom kan ju göra som dom gjorde med PS2:an, minss dock inte vilket spel det var dom skickade med då (inte från start dock).

Inaktiv
Skrivet av dos:
Skrivet av snyft:
Skrivet av Noken:

Det är mycket prat om vad man får i PS3an men sen är det väl dethär med att kunna använda det med. Vist det är sjukt mycket kraft men vad kan du göra med den, jo spel, sen är det inget mer. Vist BlueRay men vadå, har ni ett helt lager med sånna skivor som ni inte kan spela hemma? Tror då att en redig BlueRayspelare sen väger över lite
För mig så är det PC + Wii som är det ultimata, du kan få samma kraft i en PC som i en PS3 och kan göra så mycket mer i den. Wii bjuder på något unikt och nytt och detta kommer nog göra att Nintedo får den lyckospark i arslet de behövt. Grafik är ju inte allt, spelade 360 för ett tag sen, tyckte det vart SKITSNYGGT... i ca 5 sek sen så började jag spela och märkte att spelen är precis som innan och la ifrån mig dosan.

PS3 ska ju levereras med linux operativsystem om jag inte har helt fel för mig, så du kan nog göra bra MYCKET mer med den än vad du kan med en xbox 360.

xbox 360 har redan blivit hackad sa det gar att kora backup skivor. Det ar bara en fraga om tid innan det kommer linux till 360.

Det tror jag inte kommer hända då det bara är firmware de har bytt ut.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Om man kan få till en bra deal så äre ju månadskostnad som gäller, och att betala 250kr i månaden (ca) är ju inte så farligt - inte ens för en fattig student som en själv


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Medlem

Visst det är mycket pengar men man får ju vad man betalar för.
Eftersom man kan spela upp PS1 spel och PS2 spel så kan man ju sälja sina gammla maskiner om man nu skulle vilja det.
Sen får man ju som sagt även Blueray i PS3an och jag tycker att skulle dem sälja för t.ex. 3-4000 som 360 hade det blivit en alldeles för stor förlust.

Inaktiv

Play graphics on the PC, play realgaming on the Wii


signatur

sleeplezz

123
Skriv svar