Heavy Rain E3-filmat

Robot
Inaktiv
Heavy Rain E3-filmat

Intressant må jag säga. Det enda som stör illusionen är att läppsynkningen pendlar från usel till perfekt. Måste ta reda på mer om detta!

Inaktiv

fick faan rysningar där!

Inaktiv

blev väldigt bra när hon hetsade med pistolen och grät.

Medlem

Fasiken vad bra. En av de bättre demon jag sett.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Riktigt bra animationer. Men hur användes egentligen Ageia? Det stod ju i slutet "Physics: Ageia". Jag trodde att allt var motion capture!

Medlem

Crazy shit! Jag ryste fan till när tårarna kom. Dock störde jag mig på hennes mun när hon log för det fick henne att se ut som ett mongo


signatur

tjenare!

Medlem

Wow, det här var det värsta jag sett någonsin...Shit det är nog första gången jag blivit rörd av en datorfigur! Vilken jävla potential det finns....än en gång WOW

Inaktiv

vad är det för ett spel?


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

niSs, hennes hår... fladdrande gardiner. Vem vet? Kanske till och med hennes tårar.

Klart det är ju inga grejor man behöver fysik-kort precis, men Ageia vill ju ha in fysikmotor överallt.

Ingen annan som tänker på filmen "S1m0ne" när dom ser det här? (och ja, det är en skräp film)

Medlem
Skrivet av Fletchett:

niSs, hennes hår... fladdrande gardiner. Vem vet? Kanske till och med hennes tårar.

Om jag ska vara ärlig så la jag aldrig märke till hennes hår eller gardinerna. Jag var så fast i dialogen och hennes ögon att jag helt glömde bort omgivningen runt henne.

Tror jag måste kolla på demot en gång till..


signatur

tjenare!

Medlem

Själva storyn och konceptet var ovanligt välgjort, men animationerna kändes inte mindre stela än vad man brukar se. Tyckte också hon såg lite mongo ut vid vissa miner. ^^ Men visst, artade sig mot slutet.

Medlem

en del männskor är ju rätt fula i verkligheten hon kanske inte skulle va en supermodell? även om hon va rätt tight bara i vissa miner käften stog lite väl öppen.. otroligt läckert ialla fall, fick oskså en rysning framåt slutet.. hett värre!

Jh
Medlem

Varför ska detta vara så speciellt då? läppsynkningen?

Skulle i så fall vara monologen hon gör.. men det är ju heller inte något särskilt med det..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Jh:

Varför ska detta vara så speciellt då? läppsynkningen?

Skulle i så fall vara monologen hon gör.. men det är ju heller inte något särskilt med det..

Ok säg något spel som ens kommer i närheten av det som sker på slutet...när hon gråter maskara, riktar pistolen mot en, blixten flahar till i fejan och med animationer som är förstklassiga...Det ser helt verkligt ut för tusan!

Jag kan hålla med om att det ser lite fult ut då och då men på slutet är det helt vrickat snyggt...ser knappt att det är ett spel längre

Medlem

Tycker inte alls det var nått att ha, hennes fingrar ser helt moffo ut när hon håller pistolen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Läpp/mun-animationerna behövs förbättras litegrann, men man kan ju inte få allt, i vissa sekvenser såg de dock ganska realistiskt ut.

Ungefär som med FF filmen Advent Children, i vissa scener tänker man inte på att det är animerat.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Holy Cannoli! Detta blir nog bra... *Superlativerna haglar fortfarande*

Meeeen, konsol? Och med det priset som sägs sättas på lådan blir det nog ändå inget inköp. Inte förrän jag får lön som Bill Gates eller nåt...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

Sjukt snyggt imo.
Läppsynkningen kunde varit bättre men animationerna var sjukt snygga!
PS3 kommer att smeka om det blir så här!

Medlem

Snygga grejer indeed! Får väl se om hur PS3 står sig när det släpps om det kanske är värt att köpa ;>

Inaktiv

Tänk så här, detta är renderat i realtid, tänk dig vad man kan göra i dagsläget med förrenderat tex filmer... omg, kan någon ge tarantino denna länk?


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Inaktiv

trist att lipsyncen var så värdelös most of the time, och hennes häst tänder gjorde ju inte avsaknaden av överläppsmuskler bättre.
underbart annars

Medlem

Det behövs helt klart mer känsla i spelmarknaden, detta var underbart. Förutom missar i läppsynkningen så var det klockrent.

Jag efterlyser ett drama-spel där man agerar på känslor, livet, förhållanden och så vidare. Inga monster, actionsekvenser eler frags. När man ser detta så känns det som att det är möjligt.

Edit: Vilken elak kommentar på slutet. "It doesn't matter, she's too tall for the part".

Jh
Medlem
Skrivet av qayotee:
Skrivet av Jh:

Varför ska detta vara så speciellt då? läppsynkningen?

Skulle i så fall vara monologen hon gör.. men det är ju heller inte något särskilt med det..

Ok säg något spel som ens kommer i närheten av det som sker på slutet...när hon gråter maskara, riktar pistolen mot en, blixten flahar till i fejan och med animationer som är förstklassiga...Det ser helt verkligt ut för tusan!

Jag kan hålla med om att det ser lite fult ut då och då men på slutet är det helt vrickat snyggt...ser knappt att det är ett spel längre

Visst.. det finns inga spel som i dags läget kör samma "känslomässiga" stuk..
Men vad är det som är så speciellt?
Rikta pistol och gråta har man väl kunnat göra hur länge som helst.. om man ha velat..

Sen håller jag med.. det är snygga animationer [förutom när hon rycker till och ser helt mongo ut :D]

Och blixten är ju frän osv. osv.

Edit:
Måste ju bara tillägga att jag faktiskt gillar om spelen blir mer dramatiska och djupa i handligen..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Försök och gör samma sak MS/360! haha, ägd. Ja det blir en PS3 helt klart.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag kan inte se filmen. Vad är det för codecs som behövs? Räcker det inte med Media Player?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag kan inte se filmen. Vad är det för codecs som behövs? Räcker det inte med Media Player?

Kan inte heller se den i Real Player!?

Medlem
Skrivet av Gero:
Skrivet av Pretorian24:

Jag kan inte se filmen. Vad är det för codecs som behövs? Räcker det inte med Media Player?

Kan inte heller se den i Real Player!?

WMP, VLC fungerar.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Jh
Medlem
Skrivet av redmac:

Försök och gör samma sam MS/360! haha, ägd. Ja det blir en PS3 helt klart.

Så du menar att det är enbart PS3 och dess hårdvara som klarar av att visa liknande saker?


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Riktigt bra. Också musiken hjälpte till, när den sparkade igång blev effekten större.

123
Skriv svar