Prey filmat
Ser riktigt kul & snyggt!! Längtar!! Gillar Tommy´s sköna "one-liners".. Påminner lite om Duke Nukem!!
Kan dem släppa spelet nån gång... vill ha nå sjyst skjutlir!!!
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Hehe... ja... det gör jag nog... men längtar bara ännu mer när man ser dessa trailers... men jag tror väntetiden blir värt det...
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
man behöver ingen monsterdator för doom 3-motorn...
Så ska man icke säga. Det må vara Doom3-motorn i grunden, men den ser ut att vara duktigt vidareutvecklad. Precis som tex Quake4 som är mycket snyggare än Doom3.
Hur som helst så lär detta spel bli riktigt bra med tanke på alla skräck, Duke, psykologiska och skrämmande moment. Man får hoppas att det är hyffsat långt och inte allt för krävande:)
man behöver ingen monsterdator för doom 3-motorn...
Så ska man icke säga. Det må vara Doom3-motorn i grunden, men den ser ut att vara duktigt vidareutvecklad. Precis som tex Quake4 som är mycket snyggare än Doom3.
Hur som helst så lär detta spel bli riktigt bra med tanke på alla skräck, Duke, psykologiska och skrämmande moment. Man får hoppas att det är hyffsat långt och inte allt för krävande:)
jag tyckte Quake 4 såg lika plastigt ut som Doom 3...
Jag ser fram emot Prey, men ska hålla mig borta ifrån dessa filmer. FPS-utvecklare gillar att spoila alldeles för mycket av det goda som ska överraska en :evil:
jag tyckte Quake 4 såg lika plastigt ut som Doom 3...
Vilket inte har något att göra med ifall motorn utvecklats eller inte.
Naturligtvis har det inget med motorn i sig att göra hurvida det _ser_ plastigt ut eller inte, det är den grafiska designen man får skylla på. Upplösning och skärpan i normal- och specularmapsen har mycket att göra med om det blir plastigt eller skarpt, i kombination med ljuset och orginaltexturen så klart.
Preys teleportsystem är inget avancerat eller nått sådant, men det är coolt och om det faktikst är bra MP (vilket jag så klart tvivlar på) så öppnar det för att kunna göra grymma banor.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.