Robot
Kinect

Shannon Loftis är chef för Good Science Studio på Microsoft och en av dem som jobbar kontinuerligt på att utveckla Kinect och möjligheterna att göra spel till plattformen. När FZ besökte Gamescom passade vi på att både peppra och salta Loftis med frågor om maskinen och dess framtid.

#kinect-adventures, #microsoft, #good-science-studio, #kinectimals, #nintendo


Medlem
Kinect

Jag får mest bara en känsla av flopp när jag läser eller ser något om Kinect. Dock så är ju spelmarknaden stor, och casual gamers är en stor inkomstkälla. Kinect kan med andra ord få väldigt bra försäljningssiffror, men de kommer inte vara riktat mot hardcore gamers, och för min del blir det då en flopp.

Medlem

Verkar inte bli nått av det dem har sagt. Blir inget köp.

Medlem

Nej tack. Jag spelar spel för att ta det lugnt och koppla av, inte vill jag stå och vifta och springa framför Tv:n.

Men som sagt, det finns väl en marknad för det här med...

Medlem

Verkar inte vara ett särskilt positivt intryck herr Högberg gick iväg med. Men så var det väl lite med Wii också. De mer vana spelarna tycker inte det är sådär super, men casual gamers kan mycket väl spela ändå.

Medlem

Tror nog inte att den blir lika bra som move.

Om jag vill röra på mig göra jag det i verkligheten, inte framför en LCD skärm, nu får de skärpa sig!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tror inte på "motion control" överhuvudtaget

Medlem

Mycket bra intervju. Jag älskade hur den totalt spårade ur och en tredjedel gick åt att prata om hundar och katter.

Jag tror att Kinect kan vara en kul och trevlig pryl och jag tror inte att vi som gillar "riktiga spel" också behöver oroa oss så förskräckligt mycket för att "alla" spel ska vara casual-skräp (så länge vi betalar för våra spel och visar att vi finns )

Medlem

kinect kommer att äga allt och alla

Medlem

Jag hoppas att det kommer fps spel till Kinect, vore lattjo att prova, Lite utmaning också att få sikta med hjälp av händer och armar istället för ett par sletna tummar.

Inaktiv
Skrivet av LuNxOr:

Tror nog inte att den blir lika bra som move.

Kinect och Move är båda ett skämt. Vad syftar du med "lika" bra? Olika tekniker.

Sitter hellre i soffan med en handkontroll och en iskall Coca Cola!

Medlem

Bla, bla, bla -revolutionerande- bla, bla fantastiskt bla, bla, bla... Ett stort jävla skämt hela den här rörelseprylen. Hade inte Nintendo krystat ur sig Wii och dess rörelsepiss hade ingen av de andra heller gjort det. Sen det gamla vanliga snacket om att nå andra målgrupper... Suck... Ge oss vettiga prylar istället!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Säkert lika dålig responstid som Move och Wii, så går det när casuals är publiken.
MS är iaf ärliga med att de satsar på casuals, inte försöker dra en smygare som Sony som låtsas med att Move skulel vara hardcore, vilket jag tvivlar på någon gamer tror på.

Till casual-underhållning tror jag valfri av "tillbehören" duger gott. Kan tänka mig att fitness och fightning blir bättre med Kinect exempelvis, medan plattform passar bättre med Move/Wii. Dock ska jag erkänna att tjejen är väldigt sugen på träningsprogrammen som finns, själv kan man väl också bränna någon extra kalori, men framförallt fightingspelen ser ju grymt kul ut. Äntligen får man leverera en näve eller en spark själ, inte bara trycka på en knapp
Men hardcore, lär det aldrig bli, det var inte meningen heller...

Inaktiv

Har viserligen bara en PS3, men tror ändå att jag skulle föredra Move. Kinect är ett steg för långt för mig, vill inte hålla på att hoppa osv när jag spelar. Men att tex röra armarna och slå med ett svärd hade kunna vara coolt!

Inaktiv

Finns bara två anledningar till varför jag vill ha kinect. Det är tränings spelet som kommer och kinnectimals, men vet inte om det är tillräckligt för att skaffa en.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag håller med det som många har sagt...Flopp, tror att MS har tagit vatten över huvudet med sina reklam kampanjer på kinect.
Jag kan ju bara prata för mig själv men när jag hör en kollega säga att han ska köpa skit konsoll bara för att man kan ha Kinect då blir jag irriterad. MS lurar ju folk.

Medlem

dubble flopp all the waay

Medlem

Tror kinect kan bli bra, speciellt för någon som inte vill låta sin 4åriga son hålla i en kontroll som move eller wii's framför en 60" tv.

Medlem

Om dom lyckas att sno åt sig Wii's kunder så kan det lyckas, annars blir det flopp, Bigtime!!

Jag tror mer på PS3 Move då den inte bara är inriktad till casuals (Wii's kunder) utan också är till alla vanliga gamers som tycker om pang pang osv.
Sen hur den kommer att lyckas med FPS spel och dylikt, det återstår att se.

Medlem

kommer säkert att vara rätt så B i början, men tänk om några år. Det kommer bli awesome!

1
Skriv svar