Robot
Fable III

Revolution, barnarbete och störtade regenter - mycket har hänt i Molyneux förtjusande värld sedan sist vi var där. Läs FZ:s rapport från det nya Albion.

#lionhead-studios, #fable-ii


Medlem
Fable III

Vad gör jag vaken nu? Varför kan jag inte sova? Är det för att Fallout New Vegas håller mig vaken? Troligen. Anyhoooow.. Fable III verkar lovande, tur att jag redan förhandsbokat det itll PC:n.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Blir nog ett köp när jag är klar med New Vegas. Det spelet tar för mycket tid som det är.

Det jag stör mig på är att Fable inte känns some en fabel längre. Industriell revolution, liksom... what the heck? Men, jag ska spela detta ändå.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

@Shaker of Salt?!:
Fable har aldrig riktigt inriktat sig på en viss tidsålder, det de gjorde var att fokusera på fantasy med lite medeltids tema, sen gick de fram lite i tiden och fick lite mer avancerade vapen men höll kvar i mystiken och fantasyn, nu gick de vidare ännu längre i tiden men de verkar ändå ha kvar fantasyn och den lite mörkare mystiken i världen

Medlem

Tyckte Fable 2 var riktigt mediokert, sen är storyline och quests för likt ett MMO jämfört med ett RPG imo.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av mrpeters:

@Shaker of Salt?!:
Fable har aldrig riktigt inriktat sig på en viss tidsålder, det de gjorde var att fokusera på fantasy med lite medeltids tema, sen gick de fram lite i tiden och fick lite mer avancerade vapen men höll kvar i mystiken och fantasyn, nu gick de vidare ännu längre i tiden men de verkar ändå ha kvar fantasyn och den lite mörkare mystiken i världen

Jo, men jag skulle ändå inte vilja se Fable 4 i nutid och Fable 5 i yttre rymden, om du vet vad jag menar. Personligen tycker jag att Fable passar bäst som det var 1:an och 2:an, ungefär på den nivån. Men men, to each his own.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Som andra säger. Fallout: New Vegas tar upp all tid.
Fyfan vad bra det spelet blev!

Längtar efter att få lira Fable III visserligen men det var SJUKT länge sedan jag spelade ett så bra rollspel som Fallout: New Vegas (KotOR kanske?).


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag har spelat Fable I säkert ett par hundra timmar men har av någon anledning inte huggit in på tvåan än. Kommer köpa 2:an när det finns för en billig peng men 3:an ser ut som någonting som man helt enkelt måste köpa!


signatur

Submission is for the weak

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag har spelat Fable I säkert ett par hundra timmar men har av någon anledning inte huggit in på tvåan än. Kommer köpa 2:an när det finns för en billig peng men 3:an ser ut som någonting som man helt enkelt måste köpa!

Som att inte tvåan redan finns för en "billig peng",


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Yey! Ska skaffas.

Medlem

Men om man inte vill ha en revolution då?
Om man fortfarande vill spela spelet med en tyrann till bror, går det??


signatur
Medlem

Ska definitivt köpas, Fable 2 var trots allt riktigt en riktig pärla efter lite trixande i inställningarna och The Lost Chapters är fortfarande helt underbart!

Bra recension, även om jag gärna hade velat höra lite mer om spelets cut-scenes och hur de nya funktionerna känns.

Medlem

Kanske ska hämta hem krysslådan...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Kanske ska hämta hem krysslådan...

jasså kan man köpa det digitalt via xboxlive?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag har spelat Fable I säkert ett par hundra timmar men har av någon anledning inte huggit in på tvåan än. Kommer köpa 2:an när det finns för en billig peng men 3:an ser ut som någonting som man helt enkelt måste köpa!

Som att inte tvåan redan finns för en "billig peng",

Billigare peng då ;P


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Känns konstigt att "ett stort misslyckande" fick 4/5....

Medlem

Klaga på vad ni vill, Fable 3 är oavsett det unikaste och mest kompletta spelet släppt sedan Oblivion.


signatur

iObject!

Medlem

Har spelat ut nästan halva nu och jag kan säga så här.

Spelet är mycket underhållande. En massa nya idéer har dom pressat in. Men jag kan hålla med att kartan är helt fruktansvärd. Jag vet inte var jag varit så jag springer ibland omkring som en yr höna. Några grejer var bättre förr helt enkelt. Och några är bättre nu..

Men vill ni känna smaken får ni äta kakan..

Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag har spelat Fable I säkert ett par hundra timmar men har av någon anledning inte huggit in på tvåan än. Kommer köpa 2:an när det finns för en billig peng men 3:an ser ut som någonting som man helt enkelt måste köpa!

Som att inte tvåan redan finns för en "billig peng",

Billigare peng då ;P

Har man inte råd att köpa ett spel för 149kr bör man nog fundera på att sälja sin konsoll.

Medlem
Skrivet av UltimateForLife:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag har spelat Fable I säkert ett par hundra timmar men har av någon anledning inte huggit in på tvåan än. Kommer köpa 2:an när det finns för en billig peng men 3:an ser ut som någonting som man helt enkelt måste köpa!

Som att inte tvåan redan finns för en "billig peng",

Billigare peng då ;P

Har man inte råd att köpa ett spel för 149kr bör man nog fundera på att sälja sin konsoll.

Okej, jag hade inte kollat upp priset, så gimme a break. Och sarkasmen gick dig helt förbi eller?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

givet köp för gamla slimboxen

Medlem

Och som vanligt börjar man undra hur vissa redan kan spela spelet...

(om ni fått tag på det lagligt i förväg är det bara att gratulera. Om inte, fuck off).

Moderator | Testpilot

Jag vill ju dock ha PC versionen. Men av Webhallen att döma så släpps den 14 februari nästa år


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Tror ni man kan modda fable III till PC?

Såg i gametrailer reviewn att spelet var alldeles för lätt. Jag avskyr lätta spel. Så om det ska bli köp för mig gäller det att man kan få mer utmaning på nåt vis

Medlem

Jag har ej läst denna recension än då jag väntar på att åka till ICA butiken och hämta ut ett paket med Fable III collectors edition, vill ej läsa pga risken för spoilers.
Jag älskade Fable I och II och än vad som står i recensionen här ovan så vet jag redan nu att jag kommer att älska Fable III


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Gillar Fable III starkt. Älskade II:an och I:an. Gillar man fable blir man inte besviken med vad man får.

Medlem

nu har jag spelat detta och är snart klar med det, så därför kikade jag på fz's betyg.
Fattar inte vad det är dom menar med förvirring och kartan? verkar som om recensenten aldrig spelat fable, kartan är ju hur bra som helst


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

"Till hippiekollektivet i träskmarken kring Morningwood. Och tillbaka till Bowerstone, där fattigdom och barnarbete numera härskar."

Jag tyckte detta var lite roligt. Stället heter egentligen Mourningwood.
"Morningwood" är något helt annat som du troligtvis har efter en trevlig dröm

Medlem

Jag gillar Fable III hittills, men är sjukt irriterad på att det första valet man gör i spelet, d v s det man tvingas till av kungen, inte har den minsta betydelse! Bara en spark på pungen utan anledning, alltså.

12
Skriv svar